CRM-system og salgsstøtte

Formålet med et CRM-system er å fungere som salgsstøtte for bedriften. Det hele går ut på å kunne styre salgsprosessen så effektivt som mulig. CRM-systemet, det vil si administrasjonssystemet for tilpassede relasjoner, hjelper deg for å beholde dine eksisterende kunder, men brukes også til å finne nye kunder, spore salget og administrere de forskjellige salgskontoene. Alt å få kontroll over hva du selger, til hvem og hvordan du selger enda flere produkter og tjenester. For salgsavdelingen betyr det CRM-systemets ulike deler, for eksempel prospekteringsverktøyet, som du har en smart salgsstøtte, kan analysere kundedata og kategorisere både prospekter og kunder. For en feltselger er tilgjengelighet og fleksibilitet to viktige parametere ved bruk av CRM i felten.

Det finnes en rekke CRM-systemer på markedet i dag. Et godt tips når du skal velge system er å la selgerne selv være med og vurdere de ulike systemene og dens funksjoner. Ditt valg av system avhenger av hvilket budsjett min har, hva du ønsker å forbedre ditt nåværende salg og om du for eksempel vil systemet må være skybasert (en Saas-løsning) eller om du foretrekker at du ha systemet på sin egen server. Ønsker du å tilpasse ned til minste detalj eller er det nok at salgsstøttesystemet er bransjespesifikk?

BusinessWiths sammenligningstjeneste hjelper deg med å filtrere på bl.a tilbydere som har funksjoner som e-postkampanjer, prospekthåndtering eller mer avansert som markedsføringsautomatisering og salgsbrett. Bruk vår smarte filterfunksjon for å finne systemet eller systemene som er best egnet til dine mål og forventninger.

Hvilke salgsstøttesystemer

Hvilke salgsstøttesystemer

Det er en rekke utvalgskriterier du bør ta hensyn til når du drar velge salgsstøtte og CRM-systemer for feltselgere. Hos BusinessWith anbefaler vi at du drar gjennom funksjonene du ønsker og tenk over hva du vil få ut av det CRM-systemet. Her er det også viktig å finne en leverandør som lager deg implementering så smidig som mulig og at du kan integrere brikkene du trenge. Hva slags integreringskapasitet og muligheter er det? Trenger du avanserte funksjoner, som salgstavle eller mulighet for markedsføring automasjon? Ønsker du å integrere ditt CRM-system med kalenderen din, for å sende ut invitasjoner?

Brukervennlighet er nøkkelen når det kommer til alle typer systemer, spesielt for de som jobber ute i felten. Datasikkerhet er også utrolig viktig, da du vil ha enorm verdifulle og kritiske data i ditt CRM-system. Hvordan lagres disse dataene? Det er et godt spørsmål å stille leverandøren du er nysgjerrig på å få inn.

De skybaserte CRM-systemene blir mer og mer vanlige – også noe som deg bør inkluderes i utvelgelsesprosessen. Vil du ha alt i skyen? Det er pre- og ulemper både med å ha alt på egen server eller alt i skyen. Spørsmål Spør IT-avdelingen din om hva de synes før du begynner å tenke på valget ditt CRM.

Ønsker du enda flere tips og råd om CRM-systemer? BusinessWith sammenligningstjeneste hjelper deg med å filtrere, sammenligne og velge CRM-systemet som passer deg.

Beskrivelse av produktegenskaper

Administrer potensielle kunder

Håndter ventende salg og få oversikt over kunder som har vært i kontakt med din bedrift tidligere. Analyser hvem dine potensielle kunder er og hvor mye de vet om virksomheten din.

Budsjettprognose

Basert på salg, utførte timer og andre utgifter, kan systemet forutsi omtrentlige resultater. Gir en oversikt over hvordan selgere gjør det i forhold til mål og budsjett for mer innsikt i selskapets fremtid.

Dataoverføringer

Eksporter og importer data fra andre applikasjoner eller skann dokumenter og legg til i appen. Dette skaper mulighet for å spare tid og lettere administrere oppgaver som bokføring mm.

Interaksjonssporing

Spor tidligere interaksjoner med kunder ved å logge notater og lage markører for å hjelpe deg å se om kunden har vært i kontakt med selgere før.

Kundesignering i feltet

Kunden og selgeren kan lage digitale signaturer for å inngå nye kontrakter. En funksjon som gir ekstra smidighet på stedet.

Personlige profiler

Gi dine ansatte individuelle profiler og del dem inn i team. Overvåke hvordan hver ansatt administrerer sine salg og resultater.

Territorieforvaltning

Lag geografiske grenser og del dem i teamet. Tildel spesifikke oppgaver og hold notater basert på plassering.