Hvorfor b ør jeg ha et lead generation-verktøy?
Hvordan samler du inn leads, det vil si potensielle kjøpere? For å generere leads på best mulig måte bør de som jobber med markedsføring, og de som jobber med salg hos deg, være synkroniserte. Med det mener vi hos BusinessWith at det er umulig å finne interessante leads hvis du internt ikke har samme oppfatning av hvordan den perfekte kjøperen ser ut.
I neste trinn, etter at du er enig, vil bruk av et verktøy for generering av potensielle salg, markedsføringsautomatisering eller markedsføringsverktøy spare deg for mye tid. Leads, potensielle kjøpere, genereres vanligvis i dag gjennom en prosess med «oppvarming», noe som betyr at du forser din potensielle kundeemne eller prospekt med nyttig informasjon. Med alle internetts muligheter til å bestemme seg for et produkt eller en tjeneste ved å trykke på en knapp, er verktøyet for generering av potensielle kunder et must for å få kunder. Å søke manuelt etter potensielle kjøpere er vanskelig og tidkrevende. Velg heller en målgruppe og få hjelp av verktøyet til for eksempel å skape interesse rundt deg og så få tak i en potensiell leads kontaktdetaljer eller lignende – for eksempel ved at personen laster ned en whitepaper, en rapport eller signerer opp for et av webinarene dine. Mulighetene er mange og å jobbe med lead nurturing og leadgenerering er et must - BusinessWith hjelper deg ved å liste opp de beste leadgenereringsverktøyene på markedet, slik at du finner det som passer deg best.
Hva er det beste verktøyet for lead generation?
Det anbefales ikke å begynne å samle leads før du har noen formening om målgruppen eller til og med har noen strategi. Først, begynn å tenke på hva som er et interessant kundeemne for din bedrift. Tenker marked og salg det samme om den tingen? Kan dere sammen skape personas, det vil si hva som kjennetegner den perfekte kjøperen? Før du velger et verktøy for generering av potensielle kunder, tenk på budsjettet ditt og hvor mye tid du har til pleie eller generering av potensielle kunder. Hvordan finner du kjøpere i dag? Hvordan vil du jobbe? Hvilket verktøy passer best for din måte å jobbe på? Ta deg tid til å sammenligne verktøy for generering av potensielle salg for å finne det beste verktøyet for din bedrift. BusinessWith viser de beste verktøyene på det norske markedet.
Hurtigguide
Liste over 16 forskjellige Lead generation-verktøy
Hurtigguide
Hvordan genererer jeg leads for bedriften min?
Har du begynt å tenke på å ta en helhetlig tilnærming til markedsstrategien i bedriften? Er du klar til å begynne å bruke et markedsføringsverktøy eller et verktøy for generering av potensielle salg for å finne de riktige kundene? I denne sammenheng nevnes ofte "kalde" og "varme" ledninger. De kalde lederne er de som ikke forventer noe av deg, eller som kanskje ikke en gang kjenner deg. Da kan kjøpsprosessen bli lengre. De varme leadsene har en stund bare blitt varmet opp – kanskje fordi de abonnerer på nyhetsbrevet ditt, har deltatt på et av webinarene dine eller som har lastet ned en guide, en rapport eller lignende fra nettsiden din. De er interessert, men å gå fra interesse til kjøp kan ta litt tid. Det er akkurat her et verktøy for generering av potensielle kunder kommer inn, som hjelper deg å konvertere potensielle kunder til kunder. Lead generation-verktøyet automatiserer (markedsføringsautomatisering), for eksempel oppfølgingen og gir potensielle kunder den informasjonen den trenger, eller samler inn informasjon som kan være nyttig for deg når du henvender deg til den potensielle kjøperen. Få hjelp i dag fra BusinessWith for å finne og sammenligne de ulike verktøyene for generering av potensielle salg på markedet. Din vei til den beste måten å generere potensielle kunder for virksomheten din – går gjennom oss. Velkommen til å finne og sammenligne verktøy nå direkte.
Beskrivelse av produktegenskaper
360 graders kundekunnskap
Analyser og rapporter
Chat-løsning
Identifiser besøkende på nettet (IP-sporing)
Lead score
Utforskningsverktøy
Utgående markedsføring
Utløsere