HjemSystemguidenOm oss

Sammenlign Norges beste marketing automation system

Hva må jeg vite om markedsføringsautomatisering?

Markedsføringsautomatisering er en slags luksusvariant av e-postmarkedsføring. Med det mener vi i BusinessWith at slike systemer automatiserer markedsføringen din på en så smart måte at du kan sende målrettede kampanjer til “riktige kunder” fordi du har samlet informasjon om atferden deres. Et eksempel: du kan finne ut hvilke kunder som laster ned en viss type veiledninger eller pdf-er fra nettstedet ditt. La oss f.eks. si at Sara som jobber i bedrift X har lastet ned en veiledning om hvordan man skal kle seg på fjellferie – da vet du at Sara virker interessert i friluftsliv. Sara har angitt e-postadressen sin for å få veiledningen og har gitt sitt samtykke til å få annen informasjon fra deg. Da kan du enkelt begynne å sende annen informasjon – skreddersydd for Sara og de kundene som liker nettopp friluftsliv.

Over ser du et enkelt eksempel på hva markedsføringsautomatisering kan gjøre for deg, og til dette formålet trenger du et verktøy som gjør arbeidet enklere. Det finner du ved å sammenligne ulike markedsføringsautomatiserings-verktøy direkte her i BusinessWith. Å automatisere markedsføringen på denne måten blir nemlig stadig vanligere og går ut på å samle informasjon om kundeemner/leads og kunder for å kunne henvende seg til dem til riktig tid og med riktig type informasjon – for til slutt å kunne selge mer. Det hele dreier seg om at en bedrift ikke skal la noen leads “bli kalde”, og at man har oversikt over hvilke kunder som trenger hvilken type oppmerksomhet. Når man har samlet informasjon og “overvåket” kundens atferd, kan man lettere vite når, hva og hvordan man skal prøve å selge en type produkter eller tjenester.

Til det trenger du selvfølgelig et markedsføringsautomatiserings-verktøy – noe du finner her i BusinessWiths sammenligningstjeneste. Her kan du lese om ulike verktøy, sammenligne dem og deretter velge det verktøyet som passer aller best til bedriften din.

Hva må jeg vite om markedsføringsautomatisering?

Mange markedsføringsautomatiseringsverktøy krever integrasjon med CRM. Men i HubSpot får du alt i ett, til en veldig rimelig pris. I tillegg velger du å låse opp funksjonaliteten du trenger. Hvis du vil starte med nyhetsbrev og skjemaer eller vil utforske ABM og automatisert ledning på nettet. Du betaler bare for det du trenger akkurat nå, og deretter (hvis du vil) vokse med systemet.

Lær deg mer om HubSpot Marketing Hub

Les mer
Upsales

Upsales

Upsales

Upsales er Sveriges raskest voksende CRM, som hjelper B2B -selskapet. Upsales CRM hjelper B2B -selskaper med å finne nye kundeemner, vinne mer virksomhet og skape ekstra salg med eksisterende kunder. Upsales er det åpenbare valget for raskt voksende salgsorganisasjoner som ønsker en komplett CRM med muligheten til å bygge videre med funksjoner som markedsføringsautomasjon og avanserte salgsrapport...

Lær deg mer om Upsales

Les mer
Sharpspring

Sharpspring

Funnelbud

Markedsføringsautomasjon og CRM -systemer som inkluderer rådgivningshjelp og sitt eget Martech -team! Hovedsakelig for B2B. SharpSpring er CRM -verktøyet som tilpasses for å styrke din inngående markedsføring og øker salget.

Lær deg mer om Sharpspring

Les mer

APSIS One: En brukervennlig plattform for avansert personalisering med intuitiv e-post, SMS og automatiseringsverktøy. Det høres avansert ut. Men det er faktisk en plattform som lar deg fokusere på det du gjør best: markedsføring.

Lær deg mer om Apsis One

Les mer

Automatiser utsendelsen din ved hjelp av Campaign Monitors skybaserte programvareløsning for digital markedsføring. Dra nytte av de ferdige malene og trekk-og-slippfunksjonene som gjør den brukervennlig å lage effektive markedsføringskampanjer.

Lær deg mer om Campaign monitor / CM Commerce

Les mer
Get response

Get response

Get response

Få svar hjelper selskapet med å utvide kundegrunnlaget ved å skape en visuell og personlig kundeopplevelse. La Svar markedsføringsautomatiseringsverktøy gjøre jobben for deg, slik at du kan fokusere på det du gjør best.

Lær deg mer om Get response

Les mer
Mailchimp

Mailchimp

Mailchimp

Som et av markedets mest populære aktører, tilbyr MailChimp -selskaper i alle størrelser et skybasert og brukervennlig verktøy for personlig og automatisk markedsføring.

Lær deg mer om Mailchimp

Les mer
marketo

marketo

Marketo

Forbedre markedsføringen og salget ved å engasjere potensielle kunder med størst sannsynlighet for å kjøpe. Lag automatiserte markedsføringskampanjer som fjerner manuelt og repeterende arbeid.

Lær deg mer om marketo

Les mer
Optimizely

Optimizely

Optimizely

Optimizely lar selskapet holde rede på alle nettstedene sine på en omfattende plattform, som gir en klarere oversikt og enklere analyse av selskapets e-handel.

Lær deg mer om Optimizely

Les mer

Hva skal jeg kreve av markedsføringsautomatiserings-verktøyet mitt?

Et markedsføringsautomatiserings-verktøy hjelper deg med å kartlegge kundereisen og forstå hvilken type informasjon, produkter eller tjenester ulike kunder er interessert i hos deg. Det dreier seg om at ingen potensielle kunders interesser skal “bli kalde” ved at du hele tiden gir dem relevant informasjon som velges etter hva den enkelte kunden er interessert i. Kjøpsreisen kan være en lang prosess, så her gjelder det å være tålmodig for å forstå kunders atferd, for eksempel på nettstedet ditt. Hvilken informasjon leter de etter? Hva klikker de på? Og hvordan kan man fange opp de kundene som ikke har kjøpt noe på lenge?

Med et markedsføringsautomatiserings-verktøy blir det enklere å svare på alle disse spørsmålene. Automatisert markedsføring er nesten en vitenskap, og det blir stadig viktigere for ulike bedrifters salgs- og markedsføringsavdelinger. Når du står foran valget om å kjøpe og implementere et verktøy som skal hjelpe deg, er det viktig at du er klar over hva målet ditt er: Hvordan fungerer kjøpsreisen akkurat nå? Har du et aktuelt verktøy? I så fall, hvor svikter det?

Dette skal du kreve av et markedsføringsautomatiserings-verktøy og finne ut før du skaffer deg det:

  • Kundestøtte – hva er inkludert, og hva ikke? Får du opplæring?
  • Er verktøyet mobiltilpasset og responsivt?
  • Kan verktøyet kobles til andre systemer?
  • Hvilke startavgifter/bindningstider er det? Påse at du er klar over alle kostnadene!
  • Hvor fleksibelt er systemet? Har det alle de funksjonene du ønsker, og er det skalerbart?

Vi i BusinessWith gir deg gjerne enda flere råd og tips om hva du skal vurdere når det gjelder markedsføringsautomatiseringen din. Ta kontakt med oss – eller begynn å sammenligne verktøy her på siden vår.

Beskrivelse av markedsføringsautomatiserings-funksjoner

Lead score

En super funksjon for salgsteamet ditt som prioriterer dine leads ved hjelp av automatisert lead scoring

Persontilpasset kommunikasjon

Generiske tilbud er ikke lenger nok, så lag tilbud som er spesielt tilpasset kundens atferd.

Planlegg hendelser

Å kontakte kunden og planlegge når kunden skal bli kontaktet, ved riktig anledning, er det mest sentrale i et markedsføringsautomatiserings-verktøy

Segmenter flyten

Maksimer nytten av dine eksisterende kundedata og opprett batcher med kampanjer til riktig kundesegment

Split testing/ a-b

En nødvendig funksjon for alle markedsføringsautomatiseringssystemer, gjør det mulig å sammenligne hvilke kampanjer som gir best resultat