Hva skal jeg kreve av markedsføringsautomatiserings-verktøyet mitt?
Et markedsføringsautomatiserings-verktøy hjelper deg med å kartlegge kundereisen og forstå hvilken type informasjon, produkter eller tjenester ulike kunder er interessert i hos deg. Det dreier seg om at ingen potensielle kunders interesser skal “bli kalde” ved at du hele tiden gir dem relevant informasjon som velges etter hva den enkelte kunden er interessert i. Kjøpsreisen kan være en lang prosess, så her gjelder det å være tålmodig for å forstå kunders atferd, for eksempel på nettstedet ditt. Hvilken informasjon leter de etter? Hva klikker de på? Og hvordan kan man fange opp de kundene som ikke har kjøpt noe på lenge?
Med et markedsføringsautomatiserings-verktøy blir det enklere å svare på alle disse spørsmålene. Automatisert markedsføring er nesten en vitenskap, og det blir stadig viktigere for ulike bedrifters salgs- og markedsføringsavdelinger. Når du står foran valget om å kjøpe og implementere et verktøy som skal hjelpe deg, er det viktig at du er klar over hva målet ditt er: Hvordan fungerer kjøpsreisen akkurat nå? Har du et aktuelt verktøy? I så fall, hvor svikter det?
Dette skal du kreve av et markedsføringsautomatiserings-verktøy og finne ut før du skaffer deg det:
- Kundestøtte – hva er inkludert, og hva ikke? Får du opplæring?
- Er verktøyet mobiltilpasset og responsivt?
- Kan verktøyet kobles til andre systemer?
- Hvilke startavgifter/bindningstider er det? Påse at du er klar over alle kostnadene!
- Hvor fleksibelt er systemet? Har det alle de funksjonene du ønsker, og er det skalerbart?
Vi i BusinessWith gir deg gjerne enda flere råd og tips om hva du skal vurdere når det gjelder markedsføringsautomatiseringen din. Ta kontakt med oss – eller begynn å sammenligne verktøy her på siden vår.