HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste marketing automation system

Hva må jeg vite om markedsføringsautomatisering?

Markedsføringsautomatisering er en slags luksusvariant av e-postmarkedsføring. Med det mener vi i BusinessWith at slike systemer automatiserer markedsføringen din på en så smart måte at du kan sende målrettede kampanjer til “riktige kunder” fordi du har samlet informasjon om atferden deres. Et eksempel: du kan finne ut hvilke kunder som laster ned en viss type veiledninger eller pdf-er fra nettstedet ditt. La oss f.eks. si at Sara som jobber i bedrift X har lastet ned en veiledning om hvordan man skal kle seg på fjellferie – da vet du at Sara virker interessert i friluftsliv. Sara har angitt e-postadressen sin for å få veiledningen og har gitt sitt samtykke til å få annen informasjon fra deg. Da kan du enkelt begynne å sende annen informasjon – skreddersydd for Sara og de kundene som liker nettopp friluftsliv.

Over ser du et enkelt eksempel på hva markedsføringsautomatisering kan gjøre for deg, og til dette formålet trenger du et verktøy som gjør arbeidet enklere. Det finner du ved å sammenligne ulike markedsføringsautomatiserings-verktøy direkte her i BusinessWith. Å automatisere markedsføringen på denne måten blir nemlig stadig vanligere og går ut på å samle informasjon om kundeemner/leads og kunder for å kunne henvende seg til dem til riktig tid og med riktig type informasjon – for til slutt å kunne selge mer. Det hele dreier seg om at en bedrift ikke skal la noen leads “bli kalde”, og at man har oversikt over hvilke kunder som trenger hvilken type oppmerksomhet. Når man har samlet informasjon og “overvåket” kundens atferd, kan man lettere vite når, hva og hvordan man skal prøve å selge en type produkter eller tjenester.

Til det trenger du selvfølgelig et markedsføringsautomatiserings-verktøy – noe du finner her i BusinessWiths sammenligningstjeneste. Her kan du lese om ulike verktøy, sammenligne dem og deretter velge det verktøyet som passer aller best til bedriften din.

Hva skal jeg kreve av markedsføringsautomatiserings-verktøyet mitt?

Test systemguiden

La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.

Liste over 25 forskjellige Marketing automation system

Sorter etter
Salesforce - Sales Cloud

Salesforce

Salesforce

Salesforce CRM er en ledende skybasert løsning som tilbyr omfattende tilpasning for salg, markedsføring og kundeservice til bedrifter i alle størrelser. Den gir kraftige verktøy for håndtering av potensielle salg, salgsprognoser og integreres med et stort utvalg tredjepartsapper via Salesforce AppExchange. Plattformen er designet for å sentralisere kundeinteraksjoner, strømlinjeforme salgsprosesse...

Lær deg mer om Salesforce

Les mer
Apsis One

Apsis One

Efficy

Samle dataene dine. Automatiser kundereisen din. Skap økt vekst med APSIS One. En brukervennlig plattform for avansert personalisering med intuitive verktøy for e-post, hjemmeside, SMS og automatisering.

Lær deg mer om Apsis One

Les mer

CRM-systemet for deg som ønsker å komme raskt i gang og deretter tilpasse veksthastigheten din. Hubspot inkluderer alt fra markedsføringsautomatisering og leadgenerering til salgsautomatisering for en fast månedlig kostnad. I tillegg får du gratis tilgang til Hubspot-støtte samt integrasjon til Outlook og Gmail. Passer for alle bransjer og kan kobles sammen med de øvrige systemene dine, som ERP, d...

Lær deg mer om HubSpot CRM

Les mer
Optimizely

Optimizely

Optimizely

Optimizely lar selskapet holde rede på alle nettstedene sine på en omfattende plattform, som gir en klarere oversikt og enklere analyse av selskapets e-handel.

Lær deg mer om Optimizely

Les mer
Sharpspring

Sharpspring

Funnelbud

Markedsføringsautomasjon og CRM -systemer som inkluderer rådgivningshjelp og sitt eget Martech -team! Hovedsakelig for B2B. SharpSpring er CRM -verktøyet som tilpasses for å styrke din inngående markedsføring og øker salget.

Lær deg mer om Sharpspring

Les mer
Upsales

Upsales

Upsales

Upsales er Sveriges raskest voksende CRM, som hjelper B2B -selskapet. Upsales CRM hjelper B2B -selskaper med å finne nye kundeemner, vinne mer virksomhet og skape ekstra salg med eksisterende kunder. Upsales er det åpenbare valget for raskt voksende salgsorganisasjoner som ønsker en komplett CRM med muligheten til å bygge videre med funksjoner som markedsføringsautomasjon og avanserte salgsrapport...

Lær deg mer om Upsales

Les mer
ActiveCampaign

ActiveCampaign

ActiveCampaign

Markedsføringsplattformen som tar deg forbi vanlig markedsføring via e -post til ekte automatisert markedsføring

Lær deg mer om ActiveCampaign

Les mer
Adobe Campaign-logo

Adobe Campaign

Adobe Experience Cloud

Et kraftig verktøy for markedsføring på tvers av kanaler som hjelper deg med å levere personlig tilpassede kampanjer til kundene dine. Ved hjelp av Adobe Campaign kan du samle kundedata fra forskjellige systemer, enheter og kanaler i én enkelt profil. Deretter kan du levere svært personlige og engasjerende kampanjer for å skape meningsfulle forbindelser. I tillegg kan du dra nytte av Adobe sitt AI...

Lær deg mer om Adobe Campaign

Les mer
Agillic-logo

Agillic

Agillic

En dansk leverandør av løsninger for omnikanal markedsføring. Agillic gjør det lett å engasjere med kundene dine på tvers av kanaler og enheter og lage svært personlige markedsføringskampanjer. Løsningen støtter native integrasjoner med Google, Facebook og Adform, noe som hjelper deg med å forbedre og optimalisere kampanjene dine.

Lær deg mer om Agillic

Les mer

Bloomreach Engagement er et komplekst verktøy for marketing automation som lar deg skape personlig tilpassede e-post-, SMS- og mobilkampanjer fra én enkelt plattform. Dra nytte av AI og sanntidsdata for å forutsi hver enkelt kundes atferd og få kontakt med dem gjennom deres foretrukne kanal. Plattformen støtter A/B-testing og har innebygde analytiske dashbord som hjelper deg med å forstå hvor stor...

Lær deg mer om Bloomreach Engagement

Les mer

Automatiser utsendelsen din ved hjelp av Campaign Monitors skybaserte programvareløsning for digital markedsføring. Dra nytte av de ferdige malene og trekk-og-slippfunksjonene som gjør den brukervennlig å lage effektive markedsføringskampanjer.

Lær deg mer om Campaign monitor / CM Commerce

Les mer
Dotdigital-logo

Dotdigital

Dotdigital

Med Dotdigital får du et brukervennlig verktøy for å levere personlig tilpassede markedsføringskampanjer til kundene dine. Velg riktig kanal til rett tid for å drive kunder til handling, og dra nytte av intelligent automatisering for å planlegge dine kampanjer. Se hva som fungerer og hva som må forbedres ved hjelp av Dotdigital sitt testverktøy for e-post og SMS.

Lær deg mer om Dotdigital

Les mer
Drip

Drip

Drip

Drips Solution bruker data og automatisering for å skreddersy markedsføringsopplevelsen, skape meningsfullt engasjement og skape langsiktig lojalitet.

Lær deg mer om Drip

Les mer
Eloqua

Eloqua

Oracle

Eloqua er Oracle's markedsføringsplattform som lager personlige kampanjer for prospektet og kundene dine, med store muligheter for skalerbarhet, personifisering og automatisering.

Lær deg mer om Eloqua

Les mer
Get response

Get response

Get response

Få svar hjelper selskapet med å utvide kundegrunnlaget ved å skape en visuell og personlig kundeopplevelse. La Svar markedsføringsautomatiseringsverktøy gjøre jobben for deg, slik at du kan fokusere på det du gjør best.

Lær deg mer om Get response

Les mer
Mailchimp

Mailchimp

Mailchimp

Som et av markedets mest populære aktører, tilbyr MailChimp -selskaper i alle størrelser et skybasert og brukervennlig verktøy for personlig og automatisk markedsføring.

Lær deg mer om Mailchimp

Les mer
marketo

marketo

Marketo

Forbedre markedsføringen og salget ved å engasjere potensielle kunder med størst sannsynlighet for å kjøpe. Lag automatiserte markedsføringskampanjer som fjerner manuelt og repeterende arbeid.

Lær deg mer om marketo

Les mer
MI360 Mautic-logo

MI360 Mautic

Enable Services

Mautic automatiserer prosessen med å finne og ta vare på kontakter gjennom landingssider og skjemaer, sende post og tekstmeldinger, webvarsler, spore sosiale medier og integrere med CRM og andre systemer.

Lær deg mer om MI360 Mautic

Les mer
SALESmanago-logo

SALESmanago

SALESmanago

SALESmanago lar deg bestemme hvordan, når og hvor du skal engasjere kundene dine. Design automatiseringsregler og øk salget ved å minne kunder om produkter som er besøkt eller lagt i handlekurven. Kjør kampanjer på tvers av flere markedsføringskanaler, med dynamisk justerte tilbud og rabatter. Kunder som jobber med SALESmanago rapporterer opptil 300 % økning i antall kontakter henvist til salgstea...

Lær deg mer om SALESmanago

Les mer

Selligent Marketing Cloud er en kraftig markedsføringsplattform med automatiseringsmuligheter. Dra nytte av AI og NLP for å øke kundenes engasjement og lojalitet, og tilpass innholdet unikt til kundenes behov. Med Selligent får kundene dine den beste mulige opplevelsen i det perfekte øyeblikket.

Lær deg mer om Selligent Marketing Cloud

Les mer
Sitecore-logo

Sitecore

Sitecore

Sitecore hjelper deg med å engasjere dine kunder med automatiserte markedsføringskampanjer via e-post og på mobilen. Dra nytte av Sitecores kraftige analyseverktøy og AI for å optimalisere markedsføringen. Løsningen kan integreres med hvilken som helst e-handelsplattform, nettside eller CRM uten ekstern støtte.

Lær deg mer om Sitecore

Les mer
Spotler

Spotler

Spotler

Finn ut hvem som besøker nettstedet ditt og hva som interesserer dem ved å bruke Spotlers verktøy for lead generation. I dagens marked er det viktig å kunne konvertere varme prospekter til kunder - Spotler gjør det ved å kartlegge og score potensielle kunder, identifisere hvem som bør prioriteres og finne ut hva deres interesse er. Markedsføringen og annen kontakt kan da tilpasses for å tiltrekke ...

Lær deg mer om Spotler

Les mer

SuperOffice er en suite leverandør som er ekspert på 360 graders CRM og som forener dine forretningsprosesser. SuperOffice Sales gir deg verktøyene du trenger for å drive salgsprosessene. Løsningen hjelper selgerne med å lande flere avtaler og overgå salgsmålene sine. SuperOffice Marketing gjør markedsavdelingen i stand til å kjøre store kampanjer med personlig tilpasset kommunikasjon. SuperOffice...

Lær deg mer om SuperOffice Marketing

Les mer
Ungapped

Ungapped

Ungapped

Et skybasert markedsføringsautomatiseringsverktøy som frigjør tid og effektiviserer selskapets markedsføring. Dra nytte av denne brukervennlige skyløsningen ved å minimere manuelt arbeid. Med funksjoner som segmenterte strømmer, planlegging av kampanjer og automatisert reklame.

Lær deg mer om Ungapped

Les mer
Zoho

Zoho

Zoho

En unik og kraftig løsning som hjelper deg med å automatisere markedsføringen, ta bedre beslutninger med klare data og forbedre den hele kundeopplevelsen.

Lær deg mer om Zoho

Les mer

Hva skal jeg kreve av markedsføringsautomatiserings-verktøyet mitt?

Et markedsføringsautomatiserings-verktøy hjelper deg med å kartlegge kundereisen og forstå hvilken type informasjon, produkter eller tjenester ulike kunder er interessert i hos deg. Det dreier seg om at ingen potensielle kunders interesser skal “bli kalde” ved at du hele tiden gir dem relevant informasjon som velges etter hva den enkelte kunden er interessert i. Kjøpsreisen kan være en lang prosess, så her gjelder det å være tålmodig for å forstå kunders atferd, for eksempel på nettstedet ditt. Hvilken informasjon leter de etter? Hva klikker de på? Og hvordan kan man fange opp de kundene som ikke har kjøpt noe på lenge?

Med et markedsføringsautomatiserings-verktøy blir det enklere å svare på alle disse spørsmålene. Automatisert markedsføring er nesten en vitenskap, og det blir stadig viktigere for ulike bedrifters salgs- og markedsføringsavdelinger. Når du står foran valget om å kjøpe og implementere et verktøy som skal hjelpe deg, er det viktig at du er klar over hva målet ditt er: Hvordan fungerer kjøpsreisen akkurat nå? Har du et aktuelt verktøy? I så fall, hvor svikter det?

Dette skal du kreve av et markedsføringsautomatiserings-verktøy og finne ut før du skaffer deg det:

  • Kundestøtte – hva er inkludert, og hva ikke? Får du opplæring?
  • Er verktøyet mobiltilpasset og responsivt?
  • Kan verktøyet kobles til andre systemer?
  • Hvilke startavgifter/bindningstider er det? Påse at du er klar over alle kostnadene!
  • Hvor fleksibelt er systemet? Har det alle de funksjonene du ønsker, og er det skalerbart?

Vi i BusinessWith gir deg gjerne enda flere råd og tips om hva du skal vurdere når det gjelder markedsføringsautomatiseringen din. Ta kontakt med oss – eller begynn å sammenligne verktøy her på siden vår.

Beskrivelse av markedsføringsautomatiserings-funksjoner

Lead score

En super funksjon for salgsteamet ditt som prioriterer dine leads ved hjelp av automatisert lead scoring

Persontilpasset kommunikasjon

Generiske tilbud er ikke lenger nok, så lag tilbud som er spesielt tilpasset kundens atferd.

Planlegg hendelser

Å kontakte kunden og planlegge når kunden skal bli kontaktet, ved riktig anledning, er det mest sentrale i et markedsføringsautomatiserings-verktøy

Segmenter flyten

Maksimer nytten av dine eksisterende kundedata og opprett batcher med kampanjer til riktig kundesegment

Split testing/ a-b

En nødvendig funksjon for alle markedsføringsautomatiseringssystemer, gjør det mulig å sammenligne hvilke kampanjer som gir best resultat