Hva er et markedsføringsverktøy?
Å markedsføre sine produkter og tjenester uten tilgang til riktig verktøy foretrekkes ikke. Og greia er at det ikke trenger å koste skjorten heller, slik at du og din bedrift kan følge med i den digitale verden markedsføringsverden. Men hva er et markedsføringsverktøy? Er det samme som markedsføringsautomatisering og innholdsmarkedsføringsverktøy? Vi ordner det begreper.
Markedsføringsautomatisering er et system som kobles til ditt e-postsystem. Tanken er derfor å gjøre det lettere å dirigere utsendelsene slik at rett målgruppe får rett informasjon, og til rett tid. Innholdsmarkedsføringsverktøy er nøyaktig hva ordet "innhold" betyr. Dette handler om innholdet. Hva skal utsendelsene dine fylles med? Hva vil din Prospekter og kunder lese om?
Hos BusinessWith finner du selvfølgelig guider for begge markedsføringsautomatisering og innholdsmarkedsføring .
Men la oss se nærmere på markedsføringsverktøy. Som med alle slags verktøy som vi bruker, er det viktig å huske at de hjelper oss til bli mer effektiv. De erstatter derfor ikke jobbene våre. Det er viktig å peke ut.
Velge markedsføringsverktøy
Nettstedet ditt er din markedsføringskanal nummer én. Å vite hvor du er ønsker med markedsføringen bør du sette en plan. Hva er målet for din nettside? Hvilken kunnskap har du som du kan dele med bransjen? Bruker du sosiale medier? Hva vil du med informasjonen der? Hva tror du? om søkeordoptimalisering? Har du testet hvilke ord kundene dine søker etter? Velg et markedsføringsverktøy basert på hvor du står. Altså verktøyet må være relevant og i tråd med dine ambisjoner.