HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste butikkdatasystemer

Hvilket butikkdatasystem bør jeg velge?

Trenger du et butikkdatasystem for din kjede, e-handel eller butikk? Da har du funnet rett sted. Et butikkdatasystem gir deg en rekke fordeler, som kontroll over alle virksomhetens kjøp og salg. Flere systemer har også andre funksjoner å bruke, som lagerstatus og mulighet til å lese resultater. Både små og store bedrifter har i dag behov for et butikkdatasystem som støtter virksomheten. Det er også mulighet for å finne et system eller verktøy som er helt tilpasset det du trenger, og som kan skreddersys ned til minste detalj. Men å finne riktig vei i systemjungelen er ikke alltid det letteste, og det er her vi i BusinessWith kommer inn. Ved hjelp av vår systemguide kan du sammenligne butikkdatasystemer, for å finne det som føles best for din virksomhet.

Hvilke fordeler gir butikkdatasystemer meg?

Et system som administrerer alle butikkdata skal bidra til å redusere administrasjonen fra deg, samtidig som det gir deg en rekke fordeler – som å ha full kontroll over virksomhetens kjøp, varelager, salg og andre data som du kan lese og analysere . Det gjør det lettere å planlegge fremover og er dermed et strategisk verktøy å lene seg på når man skal ta ulike beslutninger. Å ta del i spesielle statistikker og analyser er et verdifullt verktøy som gjør at du aldri trenger å føle at du står og tråkker. Butikkdatasystemet sparer penger, tid og bidrar til utvikling. Hos BusinessWith har vi samlet de ulike butikkdatasystemene som er tilgjengelige på det norske markedet i dag. Her kan du sammenligne ulike funksjoner og ulike systemer, for til slutt å bestemme for deg og deg selv hvilken du mener passer best for din virksomhet. Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har spørsmål eller ønsker veiledning om riktig system.

Nyttige funksjoner i et butikkdatasystem

Liste over 7 forskjellige Butikkdatasystem

Sorter etter
Trivec

Trivec

Trivec

Å få en restaurant til å jobbe effektivt bør være enkelt, vi har bygget TRIVECs kontantsystem fra det perspektivet. Våre kontantsystemer fungerer perfekt for restauranter, barer, nattklubber og hoteller. Du vil motta et kontantsystem som støtter alle prosessene dine fra bestilling og bestilling til logistikk på kjøkkenet og betalingen. Du vil motta automatiske salgsrapporter og kan se ditt sanntid...

Lær deg mer om Trivec

Les mer
Sitoo

Sitoo

Sitoo

Sitoo er et brukervennlig kassesystem med alle salgskanaler tilkoblet i sanntid. Kassesystemet synkroniserer din produktopplysninger og prislister for en bedre kundeopplevelse.

Lær deg mer om Sitoo

Les mer
Caspeco kassa

Caspeco

Caspeco

Caspeco Personal er for deg i serveringsbransjen som ønsker et komplett planleggingsprogram som inkluderer lønnssystem, timerapporteringssystem og personallogg. Systemet letter den daglige driften og hjelper deg med å øke lønnsomheten.

Lær deg mer om Caspeco

Les mer

Et enkelt og populært kassasystem hvor du kan fakturere online, sende betalingslenker for å få betalt eksternt, samt sende digitale kvitteringer og lagre dem i skyen.

Lær deg mer om Zettle by PayPal

Les mer
Ajour-logo

Ajour

Ajour

Som bedrift finner du her et kassesystem som kan hjelpe deg med å effektivisere din daglige arbeidsflyt og interaksjoner med kunder. Med Ajours kassesystem får du en alt-i-ett-plattform som gjør det enkelt å administrere virksomheten din fra et sentralt sted. Gjennom systemet kan du blant annet håndtere bordservering, bookinger, gavekort, lagerstyring og mye mer. Plattformen er enkel og brukervenn...

Lær deg mer om Ajour

Les mer
Shopbox-logo

Shopbox

Shopbox

Med dette kassesystemet får din bedrift en plattform som kan hjelpe deg med å administrere ditt salg, varelager, frakturering samt din interaksjon med kunder. Systemet er perfekt for deg som ønsker å optimere salget, da det kan spore salgstrender og samle verdifull kunnskap, som du som bedrift kan bygge din fremtidige strategi på. Shopbox tilbyr også et system som lar deg skape en mobiloptimaliser...

Lær deg mer om Shopbox

Les mer
Winpos

Winpos

Winpos

Winpos POS-system kan kobles til mange andre programmer, som for eksempel økonomi- og kvalitetssystem. Ved hjelp av fjernstøtteprogrammet oppretter du en ekstern tilkobling til Winpos helpdesk på noen få sekunder.

Lær deg mer om Winpos

Les mer

Nyttige funksjoner i et butikkdatasystem

Avhengig av bransjen du og du opererer i, kan du ha ulike krav til et nytt butikkdatasystem. E-handel, stor skobutikkkjede eller en mindre matbutikk? Selvfølgelig har du ulike behov og krav. Og det fine her er at systemene kan skreddersys eller tilpasses bransjen. Tenk over hvilke funksjoner som er grunnleggende for at du skal føle at butikkdatasystemet sparer både penger og tid. Hvilken statistikk og rapporter trenger du? Må butikkdatasystemet integreres med andre systemer? Klarer systemet at du har flere butikker – og at du også satser på å skalere opp virksomheten? Hvor sterkt trenger du rask støtte, skulle noe gå galt? Ta deg tid til å evaluere og sammenligne de ulike butikkdatasystemene som er tilgjengelige i Norge i dag.

Hos oss i BusinessWith kan du lese anmeldelser, se priser og sammenligne ulike funksjoner. Et system er ikke noe man kjøper inn eller installerer på et blunk og så blir tvunget til å endre dersom det ikke oppfyller kravene. Så sørg for å sammenligne nøye – direkte i BusinessWiths guide til lagring av datasystemer.

Beskrivelse av produktegenskaper

Ansatteprofiler

Tillater de ansatte å opprette sin egen konto i systemet som registrerer salget og arbeidstiden, noe som gjør lønnsrapportene enklere å administrere.

Digitale kvitteringer

Gi kundene kvitteringer via e-post eller andre digitale kommunikasjonskanaler, og unngå å håndtere papirformatet på kvitteringen.

Kampanjer og rabatter

Opprett kampanjer for bestemte produkter eller gi rabatter til kunder jevnt direkte i systemet.

Kundeprofiler

Hver kunde får en profil i systemet som registrerer kjøpene sine, og basert på kjøpshistorikken kommer spesialtilbud og forslag til kunden.

Lagring og overvintring

Oppretter en oversikt over hva og hvor mye som er solgt av de nye produktene og viser lagernivåene.

Mobile betalingsmåter

Utover kort- og kontantbetalinger kan andre alternative betalingsmetoder også brukes som øker servicegraden mot kundene.

Omnikanaler

Systemet gir mulighet for en integrert informasjonsflyt mellom alle salgskanaler, og bidrar til et salgsmiljø der kunden får samme handleopplevelse i alle kanaler.

Ordreregistrering og ordrebetaling

Bestill produkter til butikken direkte i systemet og tillat også direkte betaling av bestillingen.

Salgsrapporter

Få full kontroll over salget direkte i kassasystemet med daglige, ukentlige eller månedlige rapporter.