På tide å skaffe en skikkelig auto dialer, dvs. en automatisk oppringingsenhet, for bedriften? En god idé - fordi en auto dialer gjør telefonsamtaler så mye mer effektive, og det er raskere å få svar fra potensielle eller eksisterende kunder. Autooppringeren samhandler med en database med informasjon om hvem du skal ringe, og er et verktøy som brukes av alt fra banker til telefonselgere. Oppringeren kan også oppdage når noen hos deg er tilgjengelig for samtaler, og kan ha ulike automatiske funksjoner som for eksempel tidspunkt for når neste samtale skal skje – til hva som skjer når noen ikke svarer.
Før du begynner å bruke en auto dialer, kan det være smart å tenke mål og strategi. Hva er en god svarprosent for deg? Hvem bør ringes og hvor ofte? Hvilke funksjoner er viktige for din virksomhet? Ikke nøl med å be din potensielle leverandør om en demo, og sørg for at de som fungerer som agenter (telefonselgere, innringere, etc.) virkelig er inkludert i beslutningsprosessen. Å sammenligne før du velger er vår anbefaling. BusinessWith viser auto dialers tilgjengelig på det norske markedet i dag.
En predictive dialer gjør telefonsamtaler mye mer effektive, ettersom den går gjennom en liste og ringer kontaktene som er tilgjengelige, så snart en agent eller selger hos deg er ledig. På denne måten sparer du det manuelle arbeidet og kan øke genereringen av antall leads, fordi ingen tid går til spille. Den såkalte "ringrate" blir da veldig høy. Power dialers fungerer på lignende måte - den ringer også automatisk. Men i motsetning til den prediktive oppringeren, er den ikke like prediktiv. Den prediktive oppringeren er dermed smartere og har algoritmer bak seg som kan forutsi tilgjengelighet, eller legge på når et telefonnummer ikke ser ut til å fungere.
Hvilke funksjoner er viktige for deg og din bedrift? Ta hjelp av BusinessWith for å sammenligne forskjellige auto dialers på det norske markedet, for å finne den beste for din bedrift.