HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste digital asset management-system

Hva er et digital asset management-system (DAM)?

Et digital asset management-system hjelper organisasjoner og virksomheter med å få kontroll og enkel oversikt over sitt eget bibliotek med digitale filer, som videoer, bilder, lydfiler, etc. Ved å ha et digitalt forvaltningssystem, DAM, kan du, dine kolleger og også dine kunder få tilgang til og enklere organisere og søke blant dine digitale filer. Systemet gjør det enkelt å administrere, dele og lagre de ulike digitale filene. Takket være den høye brukervennligheten vil du også få et pluss på kanten fra kundene dine om at du har et slikt system – et system som derfor er vel verdt å investere i. Hos BusinessWith kan du ta del i de ulike digitale aktivaene styringssystemer som er tilgjengelige på det norske markedet. Hjertelig velkommen til å begynne å sammenligne DAM-systemer med oss ​​for å finne det beste for akkurat din virksomhet.

Hva bør jeg kreve av et digital asset management-system?

Hele ideen med DAM-systemer er at du skal få kontroll over selskapets digitale filer, både de som deles internt og de som deles med kunder eller andre utenfor selskapet. Dokumenter, lydfiler, videoer, presentasjoner av ulike slag - avhengig av spesifikke behov i din organisasjon, er forskjellige DAM-systemer tilgjengelige. Vennligst sammenlign de forskjellige systemene og kontraster funksjonene deres, før du gjør ditt valg. Ta gjerne innspill og hjelp fra alle som skal bruke systemet for å virkelig se hvilke behov det er. Som med de fleste systemer er A og O brukervennlige og at du skal føle at filtilgang er enkel og uten hindringer. Sikkerhet er også en parameter å vurdere. Vi i BusinessWith håper at sammenligningsguiden vår vil gjøre valget ditt enklere – begynn å sammenligne digital asset management-system med oss ​​i dag.

Veiledningen til riktig digital asset management-system

Liste over 23 forskjellige Digital asset management-system

Sorter etter
Mediaflow

Mediaflow

Mediaflow

Mediaflow er en skybasert tjeneste som hjelper dere med å arbeide mer effektivt med bilder, video og merkevare. Samarbeid, del og organiser deres materiale enkelt og raskt. Markedets mest omfattende DAM-plattform med drift og lagring på svenske servere.

Lær deg mer om Mediaflow

Les mer
Adobe DAM

Adobe DAM

Adobe Experience Cloud

Adobe har utviklet et verktøy for digital asset management designet for å hente, lagre og administrere digitale filer og medier og deretter koble dette til organisasjonens andre systemer for [ skape en sammenhengende løsning. Øk kreativiteten i teamene, øk kontrollen over tillatelser og rettigheter samt versjonskontrollen for ulike materialer. Adobe DAM er også fleksibel og kan brukes på alle enhe...

Lær deg mer om Adobe DAM

Les mer
bizzkit

bizzkit

bizzkit

En DAM-plattform med brukervennlige funksjoner for å få orden i digitalt materiale. Systemet hjelper deg med publisering for å få dette gjort til rett tid og dermed bidra til gode resultater med lav ressursbruk. Administrer distribusjonen på for eksempel kataloger, nettbutikker, produktark og mye mer, og skreddersy designet for å få best mulig resultat avhengig av hvilken kanal det gjelder. Automa...

Lær deg mer om bizzkit

Les mer
Brandfolder-logo

Brandfolder

Brandfolder by Smartsheet

En av de ledende DAM-løsningene. Med Brandfolder laster du opp, lagrer, organiserer og deler ubegrensede antal digitale aktiver fra ett sikkert sted. Forbedre arbeidsflyten din ved hjelp av Brandfolders intuitive organisasjon, og sorter ressursene dine raskt etter dato, navn, posisjon og popularitet. Implementer Brandfolder i nettstedet ditt for å opprettholde din merkevare, med muligheter for å e...

Lær deg mer om Brandfolder

Les mer
Canto-logo

Canto

Canto

Canto er en digital asset management-plattform med kraftige funksjoner, herunder enkel organisering av mediefiler, avansert søk og tagging-funksjon samt muligheten til å dele prosjektene dine med hvem som helst. Plattformen integreres sømløst med verktøyene du bruker hver dag, som for eksempel Slack, Teams og Wordpress. Forenkle arbeidsflyten din og forbedre ditt teams produktivitet i dag med Cant...

Lær deg mer om Canto

Les mer
Catsy-logo

Catsy

Catsy

Catsy er et DAM-system rettet mot bedrift innen e-handel. Med Catsy organiserer du alle de digitale filene dine, herunder bilder, PDF-er, videoer og mer, eliminer duplikater og kontrollerer versjonshistorikk. Systemet gjør det lett å søke og sortere filene dine etter nøkkelord, slik at du sparer verdiful tid du kan bruke på å samarbeide med teammedlemmene dine.

Lær deg mer om Catsy

Les mer
ClipSource

ClipSource

ClipSource

ClipSource er et medieverktøy som brukes blant annet for å administrere pressemeldinger, informasjonsplaner, produktkataloger og arrangementsinformasjon. Skap standardiserte arbeidsflyter for pressemeldinger og ulike typer publikasjoner og tilrettelegg prosessen for det daglige arbeidet i mediebransjen. Systemet er skalerbart og har innslag av automatiserte funksjoner samt har en sikker lagring av...

Lær deg mer om ClipSource

Les mer

Cloudinary er leverandører av et globalt DAM-system som hjelper bedrifter med å administrere og organisere sine digitale eiendeler på en effektiv og skalerbar måte. Systemet lar bedrifter sentralisere sine bilder, videoer, lydfiler og andre medieressurser i én enkelt plattform, noe som gjør det enkelt å opprette, oppdatere, søke og dele innhold på tvers av team og kanaler. I tillegg inkluderer pla...

Lær deg mer om Cloudinary Assets

Les mer

Bynder sitt digital asset management-system er en ledende løsning for effektiv forvaltning av digitale aktiver for bedrifter. Plattformen deres lar virksomheter sentralisere medieaktivene sine og administrere dem på en effektiv og intuitiv plattform. Blant de mange funksjonene, muliggjør systemet også versjonskontroll, slik at brukere kan spore og administrere endringer over tid. I tillegg er det ...

Lær deg mer om DAM-software

Les mer
FotoWare-logo

FotoWare

FotoWare

En norsk leverandør av digital asset management-verktøy. Løsningen kommer fullpakket med nyttige funksjoner, herunder metadata og tagging, avansert søkefunksjon, fargekorrigering og skjæreverktøy, indeksering og versjonshistorikk. FotoWare tilbys både som en skybasert løsning eller on-premise, avhengig av dine behov.

Lær deg mer om FotoWare

Les mer
Frontify-logo

Frontify

Frontify

Frontify tilbyr et sentralisert system for dine digitale materialer, der du og teamet ditt kan laste opp, lagre, organisere, finne og dele alle typer mediefiler. Gi teamene dine tilgang til spesifikke filer og skap dine egne arbeidsflyter. Med Frontifys intuitive grensesnitt kan du lett administrere og redigere metadataene dine for å raskt søke og finne det du trenger.

Lær deg mer om Frontify

Les mer
iconik

iconik

iconik

Et DAM-verktøy som kan brukes på flere forskjellige typer enheter uten problemer og som gjør det mulig å dele og samarbeide rundt digitalt materiale og automatisere deler av arbeidsflyten. Søk etter opptak i systemet og synkroniser med Premiere Pro fra Adobe for å innføre markeringer med kommentarer i opptakene. Lagre eldre versjoner av de digitale eiendelene for å enkelt få tilgang til dem ved be...

Lær deg mer om iconik

Les mer
imagebank

imagebank

imagebank Independent

Nettbasert løsning for digital asset management som inkluderer et tilpassbart design for utseende i henhold til brukerens og virksomhetens spesifikke behov. Ved hjelp av mediebiblioteket kan materiale enkelt lagres, administreres og senere deles både internt i virksomheten og eksternt med eksterne parter. Samarbeide med ulike arbeidsgrupper og kollegaer for å øke kreativiteten og nå felles mål sam...

Lær deg mer om imagebank

Les mer
imageshop

imageshop

imageshop

En norskutviklet digital bildebank for bedrifter. Alle mediefiler som tilhører bedriften kan enkelt lagres i Imageshop sin skybaserte løsning for digital asset management. I tillegg har Imageshop også en kraftig søkemotor for å raskt finne objektene som er lagret i metadata-databasen. Materialet er også enkelt å dele i de vanligste publiseringsløsningene for både intern og ekstern deling.

Lær deg mer om imageshop

Les mer
Imagevault

Imagevault

Imagevault

Imagevault er alt du trenger for å trygt og enkelt lagre, kategorisere og administrere dine bilder, videoer og andre filer. Dra nytt av den innebygde søkefunksjonen for å organisere og finne materialene du trenger. Imagevault kan integreres med dine mest brukte systemer, som Microsoft Office og Adobe Creative Cloud, slik at alle teammedlemmene har tilgang til materialene de trenger på en rask og e...

Lær deg mer om Imagevault

Les mer
Kontainer-logo

Kontainer

Kontainer

Spar tid med Kontainer Digital Asset Management til organisering, tagging, fremsøkning, konvertering og distribusjon av bilder, videoer, logoer, og grafik. Systemet sikrer at ditt marketingteam lett og raskt kan dele produktdata til kunder, forhandlere og webshops. Løsningen kan kombineres med Kontainer sitt Product Information Management-system for å effektivisere salg og markedsføring.

Lær deg mer om Kontainer

Les mer

Papirfly er en skandinavisk leverandør av DAM-løsninger. Her kan du laste opp ubegrenset antall materialer og kategoriserer for enkel tilgang for alle brukere. Generer ulike versjoner av samme materiale, herunder forskjellige størrelser, video og bilder med høyere eller lavere kvalitet, eller forskjellige formater, alt avhengig av dine behov. Papirfly sitt AI-verktøy oversetter automatisk metadata...

Lær deg mer om Papirfly Place

Les mer
Pickit

Pickit

Pickit

Kontroller, administrer og koble til digitalt innhold ved hjelp av Pickit sitt DAM-system. Øk kontinuiteten i markedsføringen og materialer for å skape større verdi på disse eiendelene, noe som fører til en mer attraktiv virksomhet med bedre resultater. Brukere kan raskt finne materialet de leter etter med søkefunksjonene, mens administratorer kan skape verdifull innsikt om hvilke eiendeler som er...

Lær deg mer om Pickit

Les mer
Pics.io-logo

Pics.io

Pics.io

Med Pics.io kan du raskt finne dine kreative prosjekter, samarbeide med kollegene dine og dele arbeidet ditt med kunder og partnere. Bruk metadata og smarte stikkord for å finne den nøyaktige filen du trenger blant tusenvis av andre. Systemet dokumenterer eventuelle endringer i prosjektet ditt og lar deg velge og sammenligne to versjoner av den samme filen og utveksle kommentarer og tilbakemelding...

Lær deg mer om Pics.io

Les mer

Pimcore er for bedrifter som har behov for å løse sine utfordringer innen digital transformasjon gjennom konsolidering og håndtering av digital informasjon. Med valget mellom å ha systemet både skybasert eller på egen server og dens avanserte filterfunksjon, vil Pimcore hjelpe din organisasjonsarbeid med teknisk og digital konvertering.

Lær deg mer om Pimcore PIM system

Les mer

Et DAM-system med nyttige funksjoner som passer for alle forskjellige typer enheter. Et utmerket samlingssted for å administrere og distribuere digitale eiendeler. Gruppér bilder og tildel stikkord for enkelt å finne bildene du ønsker for redigering eller distribusjon, og unngå unødvendig tid på å lete etter materialet. Qbank DAM er også enkel å integrere med sin API-funksjonalitet, som gjør at sy...

Lær deg mer om Qbank DAM

Les mer

Sitecore sin digital asset management-plattform tilbys som en del av Sitecore Content Cloud og er her for å hjelpe deg med å sentralisere dine digitale eiendeler og levere dem til enhver kunde. Med Sitecore er dine mediefiler enkle å finne og bruke. Løsningen integreres enkelt med Adobe Creative Cloud for forbedrede og forenklede arbeidsflyter.

Lær deg mer om Sitecore Digital Asset Management

Les mer
Wedia-logo

Wedia

Wedia

Wedia tilbyr en kraftig digital asset management-plattform som gjør det mulig å lagre, dele og organisere alt ditt digitale innhold på ett sikkert og sentralisert sted. Ved hjelp av Wedia kan du kontrollere innholdet som brukes på tvers av ulike mediekanaler og oppbygge din bedrifts merkevare og identitet.

Lær deg mer om Wedia

Les mer

Veiledningen til riktig digital asset management-system

Det er ikke alltid lett å finne det rette systemet for virksomheten, og det er derfor vi opprettet BusinessWith. Ved hjelp av vår sammenligningsguide kan du botanisere og sammenligne blant tusenvis av systemer, direkte på siden vår. Og nå antar vi at du står overfor valget om å velge DAM-system? Så hva bør du se etter? Her er det, akkurat som ved kjøp av andre systemer, viktig å tenke på hvor du er i dag, men også i morgen. Skal du ha et system å vokse i eller er du, hånden på hjertet, på samme sted selv om flere år? Ikke noe galt med det, men tanken her er at du ikke skal betale for et system som er større og mer komplekst enn du trenger. Ingen trenger en haug med unødvendige funksjoner som aldri vil bli brukt.

I tillegg til skalerbarhet, brukervennlighet (som alltid er A og O),** bør et godt DAM-system gjøre det enkelt å finne og organisere filene dine**. Det digitale forvaltningssystemet skal fjerne all unødvendig behandling. Ingen vits i å kjøpe inn eller installere et nytt system hvis det ikke tar administrasjonstid fra deg. Hvorfor ikke be om demoer av forskjellige systemer og deretter vurdere hvilke fordeler og ulemper du tror de har? I vår sammenligningsguide kan du enkelt filtrere på funksjoner og lese mer om hvert enkelt system. Alt for at du skal finne det beste DAM-systemet for din bedrift. Begynn å sammenligne og se etter systemer – allerede nå.

Beskrivelse av produktegenskaper

API

Koble DAM-programmet med de andre systemene i organisasjonen for å få et kraftig verktøy ved å bruke API som gjør at systemet kan samarbeide med andre systemer.

Fleksibelt grensesnitt

DAM-systemet er tilpasset etter ulike grensesnitt for de ulike typene mediefiler, noe som gjør det til et passende valg uansett plattform. Dette er en fin funksjon å ha ved publisering på ulike kanaler for å se om mediefilene passer til grensesnittet.

Indeksering og søkefunksjoner

Gi en indeks til mediefiler for å gruppere dem og enkelt finne dem i bildebiblioteket med søkefunksjonen. Spar tid på å lete etter bildene manuelt.

Inspirasjonstavle

Lag moodboards bestående av flere ulike objekter som kan deles med kolleger for å skape inspirasjon og jobbe sammen. Et vanlig verktøy blant designere.

Lag arbeidsflyter

Lag en standardisert metodikk ved å bruke en arbeidsflyt som følges av de ansatte for å sikre kvaliteten på arbeidsplassen og produktene.

Skjæreverktøy

Rediger bilder og videoer ved å klippe dem direkte i systemet med et klippeverktøy.

Smartbrikker

Ved å bruke kunstig intelligens lager programmet smart-tagger automatisk basert på egenskapene til mediefilen som gjør det enkelt å søke etter den i biblioteket.

Versjonshistorikk

Ved redigering av bildene lagres historikken i bildebiblioteket som gjør det mulig å gå tilbake til gamle versjoner. En nyttig funksjon for komplekse redigeringsprosjekter hvor det kan være mulig å gå tilbake til eldre versjoner.