Sammenlign Norges beste PR-verktøy

Hvilket PR-verktøy bør jeg velge?

Egne kanaler er flotte for å kjøre kampanjer, men opptjente medier er noe helt spesielt. Å bli sett av andre og ri på deres troverdighet og bli sett av publikum betyr vanligvis jackpot hvis budskapet er riktig. For de som ikke har mulighet til å bruke et PR-byrå, finnes det massevis av fantastiske PR-verktøy som gjør jobben enklere og betydelig rimeligere. Perfekt for små og mellomstore bedrifter.

Det trenger slett ikke være vanskelig å gjøre jobben selv. Tvert imot er verktøyene ofte brukervennlige og effektive, og vi i BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og velge det beste verktøyet for deg.

Hva kan et PR-verktøy gi deg?

BusinessWith anbefaler at du starter utvelgelsesprosessen med å analysere dine behov. Hva gjør du internt i dag? Hva kan du utvikle? Hva trenger du for å takle oppgavene du står overfor angående PR og kommunikasjon? Det kreves sannsynligvis en database med kontaktdetaljer, hvor du til enhver tid kan filtrere etter riktig kanal. Hvilken kompetanse har du i bedriften i dag? Kanskje du har en skjult stjerneskribent blant administratorene dine, som kan gå frem og jobbe med innholdsmarkedsføringen din? Vet du hva som blir sagt om deg i dag? Kanskje du må overvåke sosiale medier bedre? Uansett hvilke behov du har, vil du finne det du leter etter i et PR-byrå via vår sammenligningstjeneste.

Hva trenger jeg å vite om PR-verktøy?

Hurtigguide

Liste over 16 forskjellige PR-verktøy

Hurtigguide

Hva trenger jeg å vite om PR-verktøy?

Dagens digitale PR-verktøy kan være svært omfattende og inneholde stort sett alt som trengs for å etterleve en velformulert PR-strategi. Samtidig finnes det mindre verktøy som kun tar for seg deler av alle spørsmålene og utfordringene som stilles rundt PR. Som vanlig er det dumt å bruke ressurser på ting som ikke trengs, derfor anbefaler vi at du filtrerer nøye og veier opp behovene dine. Tenk gjerne langsiktig: Kanskje er det deler av PR-arbeidet du ikke har utviklet i dag, men som du kanskje må fokusere på i fremtiden. Små bedrifter er ofte kvikke, men i en stor organisasjon kan det ta tid å implementere nye verktøy. Vær oppmerksom på at det kan være kostbart å investere i feil program.

De fleste, om ikke alle, PR-verktøy er online og i skyen. Du kan jobbe med verktøyet ditt på hvilken som helst enhet og uansett hvor du er. Og uansett om du ønsker å jobbe med et verktøy som gjør mesteparten av jobben for deg, til og med digital distribusjon til verktøyets eget kontaktnett, eller et mindre omfattende PR-verktøy, er det viktig å velge riktig.
Høy prioritet for å levere sterk kommunikasjon er å finne rett journalist for rett budskap og å lage pressemeldinger som skiller seg ut i støyen som utgjør medienes innboks. I tillegg er det en bonus å kunne lagre alle utsendelser i et profesjonelt presserom.

Du formulerer det riktige budskapet ved å lytte til hva som blir sagt om din bransje der ute, spesielt på sosiale kanaler. PR-verktøy gjør det mulig å jobbe med sosial lytting på en måte som er umulig uten et verktøy. Alle åpne kilder overvåkes og reduserer risikoen for at du tråkker feil i kommunikasjonen. I tillegg til det kan du også delta i samtalene som føles viktigst og samhandle med kundene dine på plattformene der de har valgt å være, og hvor de snakker om deg.
Og, vi skal ikke glemme det som kan være skummelt nok, men så viktig: Analyse og statistikk. Takket være de brukervennlige PR-verktøyene blir det enkelt å se hva som er en suksess og hvordan du kan finpusse kommunikasjonen for å lykkes enda bedre neste gang.

Lykke til med valg av PR-verktøy. Vi i BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og finne det beste verktøyet akkurat for deg.

Beskrivelse av produktegenskaper

API

API brukes som et felles grensesnitt for å koble sammen systemene og la dem samarbeide for å skape en kraftig flyt av data og informasjon.

Dashboard

Se den viktigste informasjonen og dataene samlet på samme dashboard og få full kontroll over situasjonen i bedriften.

Konkurransedyktig intelligens

Konkurranseovervåking hjelper deg med å holde oversikt over hvordan andre i markedsføringsbransjen eller hvordan navnene deres brukes på internett. Dette skaper fordelaktige markedsposisjoner gjennom presis forretningsinnsikt.

Markedsføringsstatistikk

Se ferdig statistikk om hvordan du eller konkurrentene dine blir sett gjennom markedsføringen. En viktig funksjon for markedsførere å gi bedre innsikt i hvordan jobbene deres oppfattes av forbrukerne

Mediadekning

Hvordan brukes firmanavnet i sosiale medier. Se hvordan merkevaren brukes bak betalingsmurer og i twitter-feeder osv

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev gir deg jevnlige oppdateringer om hvordan merkevarene dine eller konkurrentene dine brukes rundt media. Dette for å gi en kortsiktig oversikt over hvordan firmanavnet brukes.

Oppdateringer i sanntid

Se informasjonen i sanntid, systemet oppdateres kontinuerlig for å gi brukeren et så klart bilde av verden rundt dem som mulig.

pressemeldinger

Publiser materiale som bilder, videoer, nyheter og blogginnlegg for å nå ut til selskapets målgruppe og skape den publisiteten som trengs for å nå selskapets mål.