HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste PR-verktøy

Hvilket PR-verktøy bør jeg velge?

Egne kanaler er flotte for å kjøre kampanjer, men opptjente medier er noe helt spesielt. Å bli sett av andre og ri på deres troverdighet og bli sett av publikum betyr vanligvis jackpot hvis budskapet er riktig. For de som ikke har mulighet til å bruke et PR-byrå, finnes det massevis av fantastiske PR-verktøy som gjør jobben enklere og betydelig rimeligere. Perfekt for små og mellomstore bedrifter.

Det trenger slett ikke være vanskelig å gjøre jobben selv. Tvert imot er verktøyene ofte brukervennlige og effektive, og vi i BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og velge det beste verktøyet for deg.

Hva kan et PR-verktøy gi deg?

BusinessWith anbefaler at du starter utvelgelsesprosessen med å analysere dine behov. Hva gjør du internt i dag? Hva kan du utvikle? Hva trenger du for å takle oppgavene du står overfor angående PR og kommunikasjon? Det kreves sannsynligvis en database med kontaktdetaljer, hvor du til enhver tid kan filtrere etter riktig kanal. Hvilken kompetanse har du i bedriften i dag? Kanskje du har en skjult stjerneskribent blant administratorene dine, som kan gå frem og jobbe med innholdsmarkedsføringen din? Vet du hva som blir sagt om deg i dag? Kanskje du må overvåke sosiale medier bedre? Uansett hvilke behov du har, vil du finne det du leter etter i et PR-byrå via vår sammenligningstjeneste.

Hva trenger jeg å vite om PR-verktøy?

Liste over 15 forskjellige PR-verktøy

Sorter etter
Agility PR Solutions-logo

Agility PR Solutions

Agility PR Solutions

Agility PR Solutions tilbyr en rekke løsninger for medieovervåking og PR som sørger for at pressemeldingene dine når ut til et bredt publikum. Hos Agility finner du et bredt spekter av funksjoner, som overvåking av både online og trykte nyhetsmedier, jevnlige oppdateringer om hvordan bedriften og konkurrentene dine omtales i mediene og intuitive pressemeldingsverktøy, samt tilpassede rapporter og ...

Lær deg mer om Agility PR Solutions

Les mer
Brand24

Brand24

Brand24 Global

Brand24 er rettet mot små og store bedrifter som leter etter en enkel plattform for å administrere kunderelasjoner og merkevarestyring. Overvåk hvordan ditt navn og produkter blir omtalt og hold øye på hvordan dine kunders og konkurrenters navn brukes på nettet. Forebygg PR-kriser, ansett influencere og dra nytte av markedsføringsstatistikk i et komplett skybasert system.

Lær deg mer om Brand24

Les mer
Brandwatch

Brandwatch

Brandwatch

Brandwatch hjelper deg forstå dine kunder bedre gjennom et letthåndterlig system med alle funksjonene du trenger. Løsningen tilbyr en benchmarking-funksjonalitet som gir innsikt i kundenes adferd og i tillegg lar deg analysere trender.

Lær deg mer om Brandwatch

Les mer
Cision

Cision

Cision Norge

Cision er designet for å hjelpe både kommunikatører og markedsførere i deres arbeidshverdag. Tilrettelegg for medieadministrasjon i et regneark med influencere og medieinnlegg for å finne de riktige influencerne for merkevaren din.

Lær deg mer om Cision

Les mer

Bygg merke, drive omsetning, skape påvirkning. Marketo Engage er et ledende system for å administrere dine prospekter og kunder.

Lær deg mer om Marketo Engage

Les mer
Meltwater

Meltwater

Meltwater

Meltwater er et omfattende og brukervennlig system som gir deg innsikt i hvordan merkevaren din brukes på nettet og sosiale medier, samtidig som du får tilgang til sanntidsstatistikk slik at du kan tilpasse deg nye markedssituasjoner.

Lær deg mer om Meltwater

Les mer
Mention-logo

Mention

Mention

En global leverandør av medieovervåking- og merkevaresporingsverktøy. Med Mention kan du holde oversikt over din online tilstedeværelse og samle inn innsikt fra både sosiale medier og tradisjonelle nyhetsmedier.

Lær deg mer om Mention

Les mer
Mynewsdesk

Mynewsdesk

Mynewsdesk

Mynewsdesk leverer en skybasert medieovervåkingstjeneste som hjelper til med PR og kommunikasjon. En helhetlig løsning for din bedrift. Hold utkikk etter merkevaren din i tusenvis av kilder i sanntid for å forstå hvordan virksomheten din gjenspeiles rundt om i verden. Dra nytte av Mynewsdesk sine analyser og innsikt fra medieovervåkningen for å utforme strategier og planlegge PR- og kommunikasjons...

Lær deg mer om Mynewsdesk

Les mer
Onclusive-logo

Onclusive

Onclusive

Hos Onclusive får du alle PR-verktøyene du trenger for en vellykket kampanje. Planlegg pressemeldingene dine, identifiser de riktige kontaktene, distribuer informasjon og administrer medieforbindelsene dine på én enkelt plattform. Onclusive samarbeider med bedriften verden over, og løsningene deres er tilgjengelig på 104 språk og i 130 land.

Lær deg mer om Onclusive

Les mer
pr.co-logo

pr.co

pr.co

pr.co hjelper deg med å designe en engasjerende nyhetsside for din bedrift og tiltrekke mer oppmerksomhet til merkevaren din. Med pr.co kan du enkelt publisere pressemeldinger, sende e-post til utvalgte journalister og andre kontakter, arrangere virtuelle mediebegivenheter og mye mer. I tillegg kan du også dra nytte av pr.co sine opplæring og rådgivertjenester.

Lær deg mer om pr.co

Les mer
Presspage-logo

Presspage

Presspage

Presspage tilbyr en alt-i-ett-plattform for publisering og distribusjon av pressemeldinger, med funksjonalitet for PR-analyse og en innebygd mediedatabase. Skriv og distribuer spennende pressemeldinger, engasjer deg med teammedlemmene dine samt eksterne interessenter, og dra nytte av markedsføringsstatistikk for å forbedre PR-strategien din.

Lær deg mer om Presspage

Les mer
Prezly

Prezly

Prezly

Prezly er et brukervennlig medieovervåkingssystem som hjelper deg med kampanjestyring, kundebehandling og statistikk i pågående markedsføring. Følg hvordan merkevaren din brukes på nettet og i mediene, og skap bevissthet om hvilke kampanjer som er suksessrike og som brukes på tvers av medier.

Lær deg mer om Prezly

Les mer
Prowly-logo

Prowly

Prowly

Prowly hjelper deg med å designe og skrive spennende pressemeldinger, komplett med bilder, grafikk og multimedia. Ved hjelp av Prowly sin innebygde mediedatabase kan du dele nyhetene dine direkte med interesserte journalister, mens verktøyet for medieovervåking lar deg holde oversikt over din online tilstedeværelse. I tillegg kan du dra nytte av Prowly for å skape nyttige PR-rapporter og bli varsl...

Lær deg mer om Prowly

Les mer
Retriever-logo

Retriever

Retriever

Nordens ledende selskap innen medieanalyse og kommunikasjonsinnsikt. Retriever tilbyr alle verktøyene du trenger for medie- og nyhetsovervåking av både sosiale medier og redaksjonelle mediekanaler, samt tilgang til Nordens største digitale nyhetsarkiv. Du velger selv om du vil ha overvåking av internasjonale medier eller om du kun ønsker nordiske kilder. Med Retriever får skreddersydde varsler sli...

Lær deg mer om Retriever

Les mer
Semrush

Semrush

Semrush

Et medieovervåkingssystem som hjelper deg med de største utfordringene innen digital markedsføring. Naviger gjennom komplekse markedsføringssituasjoner, følg konkurrentene dine og undersøk hvordan de gjør markedsføringen sin. Semrush hjelper deg med søkemotoroptimalisering for å lede kunder til nettstedet ditt.

Lær deg mer om Semrush

Les mer

Hva trenger jeg å vite om PR-verktøy?

Dagens digitale PR-verktøy kan være svært omfattende og inneholde stort sett alt som trengs for å etterleve en velformulert PR-strategi. Samtidig finnes det mindre verktøy som kun tar for seg deler av alle spørsmålene og utfordringene som stilles rundt PR. Som vanlig er det dumt å bruke ressurser på ting som ikke trengs, derfor anbefaler vi at du filtrerer nøye og veier opp behovene dine. Tenk gjerne langsiktig: Kanskje er det deler av PR-arbeidet du ikke har utviklet i dag, men som du kanskje må fokusere på i fremtiden. Små bedrifter er ofte kvikke, men i en stor organisasjon kan det ta tid å implementere nye verktøy. Vær oppmerksom på at det kan være kostbart å investere i feil program.

De fleste, om ikke alle, PR-verktøy er online og i skyen. Du kan jobbe med verktøyet ditt på hvilken som helst enhet og uansett hvor du er. Og uansett om du ønsker å jobbe med et verktøy som gjør mesteparten av jobben for deg, til og med digital distribusjon til verktøyets eget kontaktnett, eller et mindre omfattende PR-verktøy, er det viktig å velge riktig. Høy prioritet for å levere sterk kommunikasjon er å finne rett journalist for rett budskap og å lage pressemeldinger som skiller seg ut i støyen som utgjør medienes innboks. I tillegg er det en bonus å kunne lagre alle utsendelser i et profesjonelt presserom.

Du formulerer det riktige budskapet ved å lytte til hva som blir sagt om din bransje der ute, spesielt på sosiale kanaler. PR-verktøy gjør det mulig å jobbe med sosial lytting på en måte som er umulig uten et verktøy. Alle åpne kilder overvåkes og reduserer risikoen for at du tråkker feil i kommunikasjonen. I tillegg til det kan du også delta i samtalene som føles viktigst og samhandle med kundene dine på plattformene der de har valgt å være, og hvor de snakker om deg. Og, vi skal ikke glemme det som kan være skummelt nok, men så viktig: Analyse og statistikk. Takket være de brukervennlige PR-verktøyene blir det enkelt å se hva som er en suksess og hvordan du kan finpusse kommunikasjonen for å lykkes enda bedre neste gang.

Lykke til med valg av PR-verktøy. Vi i BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og finne det beste verktøyet akkurat for deg.

Beskrivelse av produktegenskaper

API

API brukes som et felles grensesnitt for å koble sammen systemene og la dem samarbeide for å skape en kraftig flyt av data og informasjon.

Dashboard

Se den viktigste informasjonen og dataene samlet på samme dashboard og få full kontroll over situasjonen i bedriften.

Konkurransedyktig intelligens

Konkurranseovervåking hjelper deg med å holde oversikt over hvordan andre i markedsføringsbransjen eller hvordan navnene deres brukes på internett. Dette skaper fordelaktige markedsposisjoner gjennom presis forretningsinnsikt.

Markedsføringsstatistikk

Se ferdig statistikk om hvordan du eller konkurrentene dine blir sett gjennom markedsføringen. En viktig funksjon for markedsførere å gi bedre innsikt i hvordan jobbene deres oppfattes av forbrukerne

Mediadekning

Hvordan brukes firmanavnet i sosiale medier. Se hvordan merkevaren brukes bak betalingsmurer og i twitter-feeder osv

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev gir deg jevnlige oppdateringer om hvordan merkevarene dine eller konkurrentene dine brukes rundt media. Dette for å gi en kortsiktig oversikt over hvordan firmanavnet brukes.

Oppdateringer i sanntid

Se informasjonen i sanntid, systemet oppdateres kontinuerlig for å gi brukeren et så klart bilde av verden rundt dem som mulig.

pressemeldinger

Publiser materiale som bilder, videoer, nyheter og blogginnlegg for å nå ut til selskapets målgruppe og skape den publisiteten som trengs for å nå selskapets mål.