Hva skal jeg kreve av et bookingsystem?
Det du må kreve av et bookingsystem er at det skal være enkelt å bruke for deg som bedrift, men fremfor alt for kunden. Et bookingsystem som sliter eller et bookingskjema som er vanskelig å fylle ut kan bety tapt forretning. Vær derfor forsiktig i ditt valg – sørg for at bookingsystemet du har kan brukes på en tilfredsstillende måte. Å teste et system i praksis i et par uker og deretter evaluere, er en smart vei å gå. Da vet du hvordan det fungerer i skarp modus.
Et godt bookingsystem automatiserer bestillingene dine og reduserer all unødvendig administrasjon. Det må derfor være tidseffektivt. Tenk på hvilke funksjoner du ser etter? Driver du en hvilken som helst type skjønnhetssalong, så er det kanskje viktig for deg at kunden skal kunne velge hvem han eller hun vil ha tjenesten utført av. Vil du at bookingsystemet skal sende SMS-påminnelser eller e-postpåminnelser? Hva gjør kunden hvis han eller hun ønsker å avbooke eller booke om? Bør systemet integreres i dine andre systemer? Ønsker du en bookingapp som er tilpasset?
Kravene dine kan avvike fra andres, avhengig av hvilken type virksomhet du driver. En god måte å starte på er å skrive en kravspesifikasjon og deretter begynne å sammenligne systemer for å finne det beste for deg. Vennligst alltid kreve å motta støtte og opplæring fra din tiltenkte leverandør. Kanskje din systemleverandør også kan gi deg nyttige tips om hvordan du best kan bruke systemet?
Din vei til riktig bookingsystem går via BusinessWith. Vi har samlet et utvalg systemer på markedet slik at du enkelt kan sammenligne, velge og finne det beste systemet for deg og din bedrift. Bruk vår sammenligningsguide - og se frem til en fremtid med enkle og smidige bookinger fra dine kunder.