Hvorfor bruke live chat og chatbots?
Live chats og chatbots brukes for å gi raske svar til kunder og besøkende. Mange setter pris på å slippe å ta telefonen og ringe, og ønsker det i stedet kunne få svar raskt via en chat. En live chat eller chatbot kan være forskjellen mellom en avtale og ingen virksomhet. I dagens stressede og utålmodige samfunn kan irritasjon oppstå hvis du som besøkende på en nettside ikke finner det du leter etter. Av få svar på det du lurer på fra en fysisk person som chatter live med en, eller via en chatbot - vil være opplevelsen av deg som bedrift eller organisasjon mye bedre.
Før du begynner å chatte med kundene dine eller installere en chatbot som håndtere samtalene for deg, er det et par ting du bør huske på. Hvordan vil du du for eksempel vises? Hvilket språk bør du bruke? Skulle chatten eksistere tilgjengelig overalt på sidene dine? Chatbots gir datagenererte svar og er ikke så personlig som når en fysisk person kan chatte med kundene dine. De den menneskelige faktoren og å få svar fra en "ekte person" er ikke det bagatellisere. På den annen side kjører en chatbot døgnet rundt, og avlaster resten personale.
Fordelene med både live chat og chatbot er at du kan svare på spørsmål direkte – noe som betyr at du aldri går glipp av en potensiell eller eksisterende kunde. Begge er høyt verdsatte kommunikasjonskanaler i dag Internett-brukere.
Hos BusinessWith finner du et solid utvalg av begge verktøy for live chats og chatbots . Her kan du filtrere og sammenligne de ulike alternativene i vår hurtigguide. Er du ser etter en live chat, kan du for eksempel filtrere på verktøy som tilbyr er muligheten til å måle kundetilfredshet eller som kan vise chathistorikk. Å analysere samtalene hjelper deg å bli bedre. I guiden for chatbots kan du ellers filter på systemene som har flerspråklig støtte. Uansett behov – velkommen for å begynne å sammenligne og velge det beste verktøyet for deg direkte i vår sammenligningsguide.