HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Alt om systemer og programvare for Livechat & Chatbot

Hva er live chat og chatbots?

Hensikten med både en live chat og chatbot er å tilby dine kunder service og raske skriftlige svar. Når du navigerer på en nettside, kan det oppstå en rekke spørsmål oppstå med kunden, for eksempel hvordan bestiller, hvor lang tid det tar før varene kommer og hvilke betalingsløsninger som finnes. I tillegg til å ha en FAQ og i mange tilfeller kundeservice på telefon anbefales en prat. Men Så hva er en live chat og en chatbot?

Live chat – Lar personalet svare på spørsmål fra kundene dine via en chat på nettstedet ditt. Ved å være tilgjengelig via en chat kan du gi rask service, noe som reduserer risikoen for ditt potensielle eller eksisterende kunder ser andre steder når eller hvis de ikke finner hva de leter etter. En stor fordel med en live chat er at den eller de som ansvarlig for chatten kan ha flere samtaler på gang samtidig, uten det merkbar. Ikke glem å tenke på hvilke tider som passer for deg holde chatten i gang, og hvilket språk du bør bruke. For å vurdere hvilke spørsmål som kommer inn og hvordan du kan gjøre chatten bedre, er et tips for optimalisering live chatten. Analyser kontinuerlig din dialog med kundene.

Chatbot – Chatboten fungerer stort sett på samme måte som livechatten, bortsett fra at det ikke er en faktisk person som chatter. Chatboten er i stedet utviklet basert på AI (kunstig intelligens), og er dermed en robot som er programmert til å svare på vanlige spørsmål. En Fordelen med en chatbot er at den aldri trenger å legge seg eller ta en lur lunsjpause – men kan være tilgjengelig på nettsidene dine hele døgnet. En Ulempen er at det ikke blir like personlig som når en fysisk person faktisk svarer i chat. For standardiserte og vanlige spørsmål sparer man imidlertid chatbot deg mye tid.

Hvem passer live chat og chatbots for?

Live chats og chatbots passer for en rekke selskaper og organisasjoner. Rask respons betyr at det blir lettere for deg å konvertere besøkende til kunder og forkorte salgstidene dine. Å ha en live chat eller en chatbot avlaster også din telefontjeneste.

Test systemguiden

La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.

Topp system innenfor Live chat & Chatbot

Weply

Weply

Weply

Konverter eksisterende nettstedstrafikk med Weplys live chat. Gjennom en personlig og dagbemannet chat på nettstedet ditt, ønsker våre chat-konsulenter velkommen de besøkende og hjelper dem med å finne den informasjonen de trenger. I tillegg til å sikre at du er tilgjengelig døgnet rundt og at de besøkende får en god online opplevelse, samler vi også inn og videresender informasjon om kundene som ...

Lær deg mer om Weply

Hvorfor bruke live chat og chatbots?

Live chats og chatbots brukes for å gi raske svar til kunder og besøkende. Mange setter pris på å slippe å ta telefonen og ringe, og ønsker det i stedet kunne få svar raskt via en chat. En live chat eller chatbot kan være forskjellen mellom en avtale og ingen virksomhet. I dagens stressede og utålmodige samfunn kan irritasjon oppstå hvis du som besøkende på en nettside ikke finner det du leter etter. Av få svar på det du lurer på fra en fysisk person som chatter live med en, eller via en chatbot - vil være opplevelsen av deg som bedrift eller organisasjon mye bedre.

Før du begynner å chatte med kundene dine eller installere en chatbot som håndtere samtalene for deg, er det et par ting du bør huske på. Hvordan vil du du for eksempel vises? Hvilket språk bør du bruke? Skulle chatten eksistere tilgjengelig overalt på sidene dine? Chatbots gir datagenererte svar og er ikke så personlig som når en fysisk person kan chatte med kundene dine. De den menneskelige faktoren og å få svar fra en "ekte person" er ikke det bagatellisere. På den annen side kjører en chatbot døgnet rundt, og avlaster resten personale.

Fordelene med både live chat og chatbot er at du kan svare på spørsmål direkte – noe som betyr at du aldri går glipp av en potensiell eller eksisterende kunde. Begge er høyt verdsatte kommunikasjonskanaler i dag Internett-brukere.

Hos BusinessWith finner du et solid utvalg av begge verktøy for live chats og chatbots . Her kan du filtrere og sammenligne de ulike alternativene i vår hurtigguide. Er du ser etter en live chat, kan du for eksempel filtrere på verktøy som tilbyr er muligheten til å måle kundetilfredshet eller som kan vise chathistorikk. Å analysere samtalene hjelper deg å bli bedre. I guiden for chatbots kan du ellers filter på systemene som har flerspråklig støtte. Uansett behov – velkommen for å begynne å sammenligne og velge det beste verktøyet for deg direkte i vår sammenligningsguide.