Hvilket saksbehandlingssystem trenger du?

Å ha et system for saksbehandling- eller dokumenthåndtering, som systematiserer og hjelper deres bedrift eller organisasjon med å holde orden på alt fra spørsmål til feilmeldinger, sparer dere for tid på administrasjon, samtidig som dere eliminerer muligheten for at noe faller mellom stolene. Men – jungelen av saksbehandlingssystemer er stor og full av finesser og fallgroper. Hos oss på BusinessWith kan du sammenligne saksbehandlingssystemer for store og små bedrifter og for ulike bransjer.

Det beste saksbehandlingssystemet for din bedrift finner du gjennom å først utrede behovet for system. Hvordan håndterer dere saksbehandling i dag? Hvem skal håndtere saksbehandling og hvor godt kan dokumentflyten automatiseres eller integreres med andre systemer dere har? Det kan og være at dere trenger å ha et system som takler at dokumenter kommer inn fra ulike kanaler, sånn som mobilen? Kartlegg deres behov og hvilke funksjoner dere behøver, så blir det enda lettere å velge saksbehandlingssystem og vurdere hvilket system som passer deg best, her hos BusinessWith .

Velge rett saksbehandlingssystem

Hurtigguide

Relaterte kategorier til Saksbehandlingssystem

Helpdesk systemKundeservicesystemSaksbehandlingssystem

Liste over 21 forskjellige Saksbehandlingssystem

Hurtigguide

Velge rett saksbehandlingssystem

Et saksbehandlingssystem eller dokumenthåndteringssystem kan være helt riktig for en bedrift eller organisasjon, men ikke passe en annen i det hele tatt. For å vite hvilket system akkurat din bedrift burde gå for, er det viktig å gjennomgå og stille seg selv og bedriften noen spørsmål. Først og fremst bør de som trenger systemet å fortelle hva som er viktigst for dem. Et godt system hjelper dere å administrere og kommer til å gjøre det lettere for dere å fremstå som kundevennlige, siden ingenting blir glemt. Se over de eksisterende prosessene som finnes og sy sammen en kjede av de som involveres i en og samme sak. Riktig saksbehandlingssystem gjør det enkelt for neste person å ta over en sak og det blir enkelt å få oversikt. Hvor stort er deres behov for å kunne bygge på med flere funksjoner, og behøver andre systemer å kunne koble seg til saksbehandlingssystemet? Trenger dere å kunne koble sammen saker også? Skal en kunde kunne logge inn for å forfølge sine forespørsler? Og hvordan vil dere selv følge opp hver sak?

Kartlegg de eventuelle problemene som finnes i dag og hva som er viktigst å løse. Ikke glem å gi personalet en god opplæring når dere har funnet riktig system for deres bedrift. Et saksbehandlingssystem skal gjøre support og saksbehandling enklere, raskere og det skal automatisere dokumentflyten -samtidig som deres kunder skal oppleve at dere er enkle å kommunisere med. Velkommen til å sammenligne saksbehandlingssystemer i BusinessWiths enkle guide.

Saksbehandlingssystemer for ulike bransjer

Avhengig av hvilken bransje du jobber i, kan behovet for saksbehandlingssystemer eller dokumenthåndtering se veldig forskjellig ut. Noen bransjer eller bedrifter kan ha et stort behov for at systemet reagerer ulikt avhengig av hvilken type saker som kommer inn, eller at systemet er responsivt og fungerer uansett hvilken enhet man jobber fra.

Mange systemer i dag går ann å tilpasse ut i fra spesifike systemer og kan med fordel kobles sammen med andre CRM-systemer, økonomisystemer eller andre virksomhetssystemer av ulik art. Det finnes systemer det går ann å jobbe offline i, for dem som ikke alltid har nettilgang og som trenger å ha tilgang når som helst og hvor som helst. Mulighetene er uendelige.

I eiendomsbransjen for eksempel, trenger man ofte et system som klarer å administrere alt fra utleiemerknader og feilmeldinger til å kunne håndtere dokumenter og viktige avtaler. Her kan det finnes et behov for et system som kan sende ut påminnelser om saker og et system som sier i fra når en tidsfrist utløper. Det må også kunne kobles til et økonomisystem slik at fakturering kan gjøres. Her er det veldig viktig for eiendomsselskapet at systemet virkelig leverer opp til de krav som er. Å håndtere alle dokumenter er alt for tidkrevende, et digitalt system gir både bedre service og kvalitet, og det gjør oppfølging mye enklere. Dessuten er det pengebesparende og minsker personalbehovet, ettersom prosessene passer seg selv når ingen ting faller mellom stolene. En forrettningsfordel helt enkelt!

Beskrivelse av Saksbehandling funksjoner

360 vy (oneview i nåtid)

Få en en Oneview i nåtid over alle saker innen organisasjonen eller dine individuelle på et sted. Er en hygienefaktor i et saksbehandlingssystem, men det varierer avhengig av system og på hvor mye kundedata du kan få i en visning. Muligheten til å kunne konfigurere din ”oneview” varierer avhengig av saksbehandlingssystem.

Chatsupport

Noen saksbehandlingssystemer tilbyr muligheten for chatsupport med sine kunder samt med sine medarbeidere. Dette er ofte integrert i systemet og kan være en veldig effektiv kanal for rask kommunikasjon. Men sjekk hvor fleksibel chatsupporten er.

Delegere & tilbakemelding av under-saker

En hovedsak kan deles i under-saker som kan delegeres til andre avdelinger for å utføre visse deler. Det er en veldig viktig funksjon å undersøke når man skal velge saksbehandlingssystem.

Digitale skjemaer & selvbetjening

Veldig anvendelig funksjon om man ønsker å automatisere og effektivisere flyt og prosesser i sin kundesupport eller annen saksbehandling. Digitale skjemaer er akkurat det det høres ut som; et digitalt verktøy for å skape skjemaer, programmere innholdet i skjemaet, følge opp statistikk, e-signaturer osv. Et bra selvbetjeningsverktøy.

Kunnskapsdatabase

En viktig funksjon er å få tilgang på en kunnskapsdatabase som er lett å bruke. Slik at man, på en effektiv måte, kan få svar på spørsmål og enkelt få tilgang på dokumenter eller målinger man trenger kunnskap om.

Saks- & svarsmaler

Gir deg mulighet for å lage eller gjenbruke maler for ulike saker/svar. For eksempel avvikshåndtering og kundeservice osv. Med saksbehandling/svarmaler kan du raskt og effektivt gi kundene tilbakemelding med et klikk på forhåndsutfylt informasjon.

Selvbetjeningsportal

Saksbehandlingssystemer med selvbetjeningsportal gjør det lettere å dele viktig informasjon med dine kunder og ha et diskusjonsforum. Dine kunder kan søke etter informasjon, artikler og varer. Du lar kundene finne svarene sine selv.

SLA & Eskalering

Muliggjør håndtering og konfigurering av SLA:er for ulike produkter, agentgrupper, bedrifter osv.