HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste ordrestyringssystem

Hvilket ordrestyringssystem trenger du?

På tide å få orden på salget og alle bestillingene? Da er det på tide å få en programvare som kan automatisere bestillingene som legges inn. At bestillinger blir utført riktig er også en viktig parameter for å bygge kundetilfredshet og tillit. Et ordrestyringssystem, eller ordre management (OMS), er en måte å automatisere alle bestillinger på. Ettersom e-handel har eksplodert, er kravene til ordrestyringsverktøy i dag høye. Kunden forventer at hele prosessen skal være problemfri og helst helt sømløs, noe som for deg betyr at du bør bruke litt tid på å sammenligne systemer nøye for deretter å velge det beste ordrestyringsverktøyet for deg.

I tillegg til sømløshet, krever kunden ofte å kunne følge sin bestilling fra bestilling til levering. Leveringsmuligheter på døren, til postboks eller nærmeste butikk, er noe vi ser mer og mer av – samt krav om fleksibilitet med hensyn til betaling og eventuell retur. Det kan sies at ordet fleksibilitet i ordrebehandling er avgjørende for å gjøre kunden din fornøyd. Videre krever mange kunder et system som tilbyr mobil ordrebehandling.

Men hvordan bør du velge et ordrestyringssystem for din virksomhet? Hele hensikten med systemet er at det skal føre til økt effektivitet, full kontroll og smidig levering av dine produkter. Er du i en vekstfase bør du investere i et ordrestyringsverktøy som er skalerbart. BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og velge riktig ordrestyringssystem direkte i vår sammenligningsguide.

Hvilke ordrestyringssystemer er tilgjengelige på det norske markedet?

Med det riktige ordrestyringssystemet tar du bestillingene dine i selskapet til et helt nytt nivå. Hvordan du administrerer bestillinger og lagerstatus er av stor betydning for kundetilfredsheten. I Norge er det i dag tilgang til et bredt utvalg av ordrestyringssystemer med funksjoner som innkjøpsordrestyring, lagerstyring og retur, og du kan også velge å ha systemet ditt i skyen (en såkalt Saas-løsning). ) eller mobil ordreadministrasjon. Sikkerhet og etterlevelse av regelverk er mange ganger mer solid hos leverandørene av de større ordrebehandlingssystemene. Det finnes også systemer som kan integreres med for eksempel CRM-systemer eller systemer som er spesielt tilpasset rask vekst.

Du sammenligner enkelt de forskjellige systemene ved å bruke BusinessWiths enkle verktøy for å filtrere og sammenligne de forskjellige ordrehåndteringsverktøyene. Før du starter sammenligningene – tenk på hva slags selskap du er, og hvor du har tenkt å være om noen år. Må løsningen være skalerbar? Skal ordrebehandlingen fungere i flere land? Hva er systemkravene dine? Velkommen til å starte reisen din til det beste ordrestyringssystemet direkte i vår sammenligningsguide.

Sammenlign forskjellige ordrestyringssystemer

Test systemguiden

La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.

Liste over 12 forskjellige Ordrestyringssystem

Sorter etter
NetSuite-logo-half-light.png

Netsuite

Oracle

Den første og siste ERP du trenger. Den viktigste ERP -plattformen i skyen for små til mellomstore, voksende og multinasjonale selskaper. Kjør selskapet ditt på en enkelt plattform, få kontroll over virksomheten og ta de riktige operasjonelle og strategiske beslutningene. NetSuite er et integrert system som inneholder finans/ERP, CRM, innkjøp, prosjektledelse, fakturering og lagerstyring. NetSuite...

Lær deg mer om Netsuite

Les mer
Bitlog

Bitlog

Bitlog

Bitlog tilbyr et skybasert WMS utviklet for dagens dynamiske, globale marked som oppdateres kontinuerlig og alltid kjører på den nyeste versjonen. Som bruker slipper du å betale for dyre oppgraderinger. Vi bruker ekte bransjeerfaring og ekspertise for å hjelpe e-handlere, detaljhandel og produksjonsselskaper med å gjøre logistikk til en strategisk del av virksomheten. Bitlogs WMS gjør det enkelt å...

Lær deg mer om Bitlog

Les mer
AGR-logo

AGR

AGR

AGR sin kraftige lageroptimalisering er et brukervennlig og kostnadseffektivt tillegg til ethvert ERP-system, med funksjoner som behovsprognosering og kravplanlegging, avviksrapportering, automatisk ordreplassering, ABC-analyse, konteiner- og lastebiloptimalisering samt mye mer. Med AGR får du veiledning gjennom hele kjøpsprosessen og vedlikehold av lager.

Lær deg mer om AGR

Les mer
inFlow-logo

inFlow

inFlow

inFlow er en alt-i-ett-løsning for lager- og ordreadministrasjon designet for å imøtekomme behovene til både små og store bedrifter. Med inFlow kan du kontrollere alle dine bestillinger, leveranser og fakturering fra samme plattform, og du får også tilgang til mer enn 30 rapporterings- og analyseverktøy. Løsningen er designet for å være intuitiv og brukervennlig og er tilgjengelig på alle enheter.

Lær deg mer om inFlow

Les mer
Logistiqo

Logistiqo

Logistiqo

Logistiqo er et nettbasert lagersystem som også er tilgjengelig som en AndroidApp. Programvaren inneholder funksjoner for optimalisert ruteplanlegging i lageret og gir mulighet for en god oversikt over produktene på lageret.

Lær deg mer om Logistiqo

Les mer
Minuba

Minuba

Minuba

Minuba er et multifunksjonelt system med avanserte ordrestyringsverktøy. Løsningen gir brukeren en helhetlig oversikt over virksomheten ordrer og kan lett integreres med de andre forretningssystemene i bedriften.

Lær deg mer om Minuba

Les mer
Odoo

Odoo

Odoo

Med Odoo får du en moderne digital programvare som lar deg integrere all informasjon i et system. Odoo kan tilpasses i utgangspunktet alle apper, og det er deres spesialitet.

Lær deg mer om Odoo

Les mer
Opter

Opter

Opter

Opter er et ordrestyringssystem fokusert på transportplanlegging som er enkelt å bruke og hjelper med fakturering og oppfølging av ordre samt statusoppdateringer og statistikk. Opter tilbyr også en sjåførapp, noe som gjør det til en smidig løsning for alle parter.

Lær deg mer om Opter

Les mer
SoftOne Go

SoftOne Go

SoftOne

Softone ERP -system har moduler innen lønnsstyring, økonomi, salg, bemanning, prosjekter og tid. Forretningssystemet kan tilpasses industrien, og fokuset er på de nordiske markedene.

Lær deg mer om SoftOne Go

Les mer
Uniconta-logo

Uniconta

Uniconta

Uniconta er en skybasert ERP-programvare som hjelper bedrifter med å administrere økonomi, regnskap, logistikk, lagerstyring, prosjektstyring og mye mer. Uniconta er designet for å være en alt-i-ett-løsning som dekker alle aspekter av forretningsdrift og som er fleksibel og skalerbar for å passe ulike forretningsbehov. Her kan du også administrere de økonomiske aspektene ved din virksomhet som bok...

Lær deg mer om Uniconta

Les mer

Ordrehåndtering er ett av Vismas mange områder. Blant de mange funksjonene finner du muligheten for sporing av produkter, rapporter og statistikk, samt fakturering. Systemet er nettbasert og kan tilpasses brukerens behov.

Lær deg mer om Visma Business

Les mer

Zoho Inventory er en del av Zoho sin bredere produktportefølje. Blant de mange nyttige funksjonene finner du muligheter til å opprette og administrere nye ordrer samt spore enhver bestilling. Systemet integreres med Zoho sine CRM- og regnskapsløsninger for å gjøre det enda enklere å holde styr på din økonomi.

Lær deg mer om Zoho Inventory

Les mer

Sammenlign forskjellige ordrestyringssystemer

Ordrestyringssystem, eller på engelsk kalt order management system (OMS), er en måte å manøvrere en ordres livssyklus, fra ordre til levering, betaling og eventuell retur. Hele syklusen starter med en ordre, ofte i form av et knappetrykk på nettstedet ditt. For å lette alle aktiviteter rundt en ordre ble ordrestyringssystemet laget, for å automatisere hele prosessen og redusere risikoen for mulige feil. Mange leverandører tilbyr også mobil ordrebehandling, noe som kan settes pris på av dere som trenger å være på farten og håndtere bestillinger mobilt.

Hele formålet og ideen er at kunden skal ha en så fleksibel og sømløs kjøpsopplevelse som mulig. En ikke alltid lett match, da kravene til fleksibilitet er skyhøye fra kundens side. E-post eller tekstmeldinger med oppdateringer om ordrestatus eller leveringsstatus er i dag avgjørende for å vise åpenhet, og feilmarginene bør minimaliseres som mulig.

Et godt ordrestyringsverktøy har stor innvirkning på hvordan kunden oppfatter deg som bedrift. Det har også innvirkning på kontantstrømmen til selskapet. Med koronapandemien har nettkjøp økt og ordrestyringssystemene har måttet tåle alvorlige prøvelser – noe som tvinger leverandørene av systemene til å skjerpe verktøyene sine. Mobil ordrebehandling blir mer og mer populært.

Ett system passer ikke alle når du velger et ordrestyringssystem. Det beste ordrestyringsverktøyet for din bedrift trenger ikke å være det beste for en annen bedrift. Rådet fra BusinessWiths side er å nøye sammenligne ordrestyringssystemer og filtrere på funksjoner, for å finne den rette for deg. Les kundeanmeldelser og tenk på hvor du ønsker å være i fremtiden - kan systemet vokse med deg? Trenger du mobil ordrebehandling? Begynn å sammenligne ordrestyringssystemer direkte hos BusinessWith.

Beskrivelse av produktegenskaper

Direkte kundesamtaler

Kommuniser med kunder direkte i systemet i stedet for å sende e-post eller SMS. Muliggjør raskere kommunikasjon med kunder og dermed mer effektiv drift

Fakturering

Tilgang til fakturering av ulike tjenester innenfor systemet.

Håndtering av flere lag

Programvaren kan administrere flere varehus, noe som betyr at en organisasjon med flere forskjellige varehus på forskjellige geografiske steder kan administrere dem innenfor et enkelt system.

Håndtering av restordrer

Verktøyet inneholder funksjoner for å håndtere manglende leveranser eller såkalte restordrer. Rester fra en levert ordre kan enkelt faktureres og en ordre med gjenværende produkter opprettes.

Integrerbar

Systemet kan enkelt integreres med hovedaktørene i økonomisystemer, noe som letter implementeringen av verktøyet.

Ordreplanlegging

Ordreplanlegging innebærer at verktøyet kan oppdatere brukeren på ordrestatus, noe som letter fremtidig ordreplanlegging.

Rot- og kvadratberegning

Automatisk beregning av rot- og boksfradrag på dine bestillinger, så det trengs ikke noe manuelt arbeid for å gjøre dette.

Statistikk og rapporter

Systemet har tilgang til statistikk fra tidligere bestillinger og mulighet til å designe rapporter med viktige data.

Varsler og påminnelser

Varsler og purringer kan sendes til kunden eller vises i purresystemet ved manglende betaling eller annen aktivitet knyttet til bestillingen.