HjemSystem veiledningOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste ordrestyringssystem

Hvilket ordrestyringssystem trenger du?

På tide å få orden på salget og alle bestillingene? Da er det på tide å få en programvare som kan automatisere bestillingene som legges inn. At bestillinger blir utført riktig er også en viktig parameter for å bygge kundetilfredshet og tillit. Et ordrestyringssystem, eller ordre management (OMS), er en måte å automatisere alle bestillinger på. Ettersom e-handel har eksplodert, er kravene til ordrestyringsverktøy i dag høye. Kunden forventer at hele prosessen skal være problemfri og helst helt sømløs, noe som for deg betyr at du bør bruke litt tid på å sammenligne systemer nøye for deretter å velge det beste ordrestyringsverktøyet for deg.

I tillegg til sømløshet, krever kunden ofte å kunne følge sin bestilling fra bestilling til levering. Leveringsmuligheter på døren, til postboks eller nærmeste butikk, er noe vi ser mer og mer av – samt krav om fleksibilitet med hensyn til betaling og eventuell retur. Det kan sies at ordet fleksibilitet i ordrebehandling er avgjørende for å gjøre kunden din fornøyd. Videre krever mange kunder et system som tilbyr mobil ordrebehandling.

Men hvordan bør du velge et ordrestyringssystem for din virksomhet? Hele hensikten med systemet er at det skal føre til økt effektivitet, full kontroll og smidig levering av dine produkter. Er du i en vekstfase bør du investere i et ordrestyringsverktøy som er skalerbart. BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og velge riktig ordrestyringssystem direkte i vår sammenligningsguide.

Hvilke ordrestyringssystemer er tilgjengelige på det norske markedet?

Med det riktige ordrestyringssystemet tar du bestillingene dine i selskapet til et helt nytt nivå. Hvordan du administrerer bestillinger og lagerstatus er av stor betydning for kundetilfredsheten. I Norge er det i dag tilgang til et bredt utvalg av ordrestyringssystemer med funksjoner som innkjøpsordrestyring, lagerstyring og retur, og du kan også velge å ha systemet ditt i skyen (en såkalt Saas-løsning). ) eller mobil ordreadministrasjon. Sikkerhet og etterlevelse av regelverk er mange ganger mer solid hos leverandørene av de større ordrebehandlingssystemene. Det finnes også systemer som kan integreres med for eksempel CRM-systemer eller systemer som er spesielt tilpasset rask vekst.

Du sammenligner enkelt de forskjellige systemene ved å bruke BusinessWiths enkle verktøy for å filtrere og sammenligne de forskjellige ordrehåndteringsverktøyene. Før du starter sammenligningene – tenk på hva slags selskap du er, og hvor du har tenkt å være om noen år. Må løsningen være skalerbar? Skal ordrebehandlingen fungere i flere land? Hva er systemkravene dine? Velkommen til å starte reisen din til det beste ordrestyringssystemet direkte i vår sammenligningsguide.

Hva trenger jeg å vite om ordrestyringssystemer?
SoftOne Go

SoftOne Go

SoftOne

Softone ERP -system har moduler innen lønnsstyring, økonomi, salg, bemanning, prosjekter og tid. Forretningssystemet kan tilpasses industrien, og fokuset er på de nordiske markedene.

Lær deg mer om SoftOne Go

Les mer

Ordrehåndtering er et av Vismas mange områder og systemet kan tilpasses brukerens behov. Ordrestyringssystemet er nettbasert og inkluderer funksjoner for sporing av produkter, rapporter og statistikk, og fakturering for å nevne noe.

Lær deg mer om Visma Business

Les mer
Logistiqo

Logistiqo

Logistiqo

Logistiqo er et nettbasert lagersystem som også er tilgjengelig som en AndroidApp. Programvaren inneholder funksjoner for optimalisert ruteplanlegging i lageret og gir mulighet for en god oversikt over produktene på lageret.

Lær deg mer om Logistiqo

Les mer

Sammenlign forskjellige ordrestyringssystemer

Ordrestyringssystem, eller på engelsk kalt order management system (OMS), er en måte å manøvrere en ordres livssyklus, fra ordre til levering, betaling og eventuell retur. Hele syklusen starter med en ordre, ofte i form av et knappetrykk på nettstedet ditt. For å lette alle aktiviteter rundt en ordre ble ordrestyringssystemet laget, for å automatisere hele prosessen og redusere risikoen for mulige feil. Mange leverandører tilbyr også mobil ordrebehandling, noe som kan settes pris på av dere som trenger å være på farten og håndtere bestillinger mobilt.

Hele formålet og ideen er at kunden skal ha en så fleksibel og sømløs kjøpsopplevelse som mulig. En ikke alltid lett match, da kravene til fleksibilitet er skyhøye fra kundens side. E-post eller tekstmeldinger med oppdateringer om ordrestatus eller leveringsstatus er i dag avgjørende for å vise åpenhet, og feilmarginene bør minimaliseres som mulig.

Et godt ordrestyringsverktøy har stor innvirkning på hvordan kunden oppfatter deg som bedrift. Det har også innvirkning på kontantstrømmen til selskapet. Med koronapandemien har nettkjøp økt og ordrestyringssystemene har måttet tåle alvorlige prøvelser – noe som tvinger leverandørene av systemene til å skjerpe verktøyene sine. Mobil ordrebehandling blir mer og mer populært.

Ett system passer ikke alle når du velger et ordrestyringssystem. Det beste ordrestyringsverktøyet for din bedrift trenger ikke å være det beste for en annen bedrift. Rådet fra BusinessWiths side er å nøye sammenligne ordrestyringssystemer og filtrere på funksjoner, for å finne den rette for deg. Les kundeanmeldelser og tenk på hvor du ønsker å være i fremtiden - kan systemet vokse med deg? Trenger du mobil ordrebehandling? Begynn å sammenligne ordrestyringssystemer direkte hos BusinessWith.