Hvorfor er kundeservice viktig?
Service og support er utrolig viktige faktorer for å beholde kunder. Når hvis tjenesten ikke fungerer, får det konsekvenser for hele bedriften. Å ha en effektiv kundeservice er derfor avgjørende, og i dag finnes det et stort utvalg verktøy for kundeservice, som hjelper deg med å administrere alle saker. Før du anskaffer og implementerer et kundeservicesystem, kan det være en god idé idé å spørre kundene dine hva de synes om tjenesten din. Da får du en ide om hva du bør satse på. Dette kan selvsagt følges opp senere gjennom anonyme målinger. Et tips er å gjøre det til en del av strategien din – å måle kundetilfredshet regelmessig intervaller, med sikte på å alltid prøve å forbedre tjenesten.
Dagens forbrukere har det travelt og krever raske, enkle svar og kort behandlingstid. Kundeserviceverktøyene har funksjoner som kan spare masse data og kjøpshistorikk, slik at du kan tilpasse nettstedet ditt og lage personlig service. En del av din digitale kundeservice kan være å kommunisere med kundene dine gjennom sosiale medier, der kundene har mulighet til å samhandle og stille spørsmål direkte.
Tenk gjerne over hva du trenger for å skape noe så godt og personlig kundeservice som mulig. BusinessWith hjelper deg gjerne slik at du kan finn det kundeservicesystemet som passer deg best.