Sammenlign Norges beste verktøy for e-signering

Hvilket e-signaturverktøy passer for din bedrift?

De siste årene har etterspørselen etter digital signering (eID) økt jevnt og trutt, ettersom flere og flere selskaper oppdaget har fleksibelt, enkelt og tidsbesparende det er å la kontraktsstyring, tilbud og også årsrapporter signert elektronisk , i stedet for å bruke en tradisjonell blekkpenn. Det høres kanskje enkelt ut, men er en del av noe større – nemlig effektivisere arbeidsprosessene for både dere, deres kunder og også ansatte. I tillegg vil det være lettere for deg å få kontroll over at dokumenter er signert i riktig rekkefølge og av riktig person. EU har lovkrav om hvordan man signerer digitalt, noe som leverandørene av denne typen tjenester må følge (det er imidlertid forskjellige nivåer). Sikkerhet rundt lagring av digitale signaturer er utrolig viktig, og det er spesielt viktig for årsrapporter.

Noen leverandører tilbyr en komplett løsning for digital signering som kan integreres med andre systemer i bedriften, andre er enklere og av mer generell type og fokuserer kun på selve signeringsprosedyren. Du sammenligner enkelt ulike verktøy for e-signering her for å finne den som passer dine behov og krav. På BusinessWith vi anbefaler også at du kartlegger hva som er viktig for din bedrift og hvilke skjemakrav for digital signering som kan gjelde for din bransje .

Hvorfor er e-signering bra for deg?

Test systemguiden

La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.

Liste over 19 forskjellige Elektronisk signering

Oneflow

Oneflow

Oneflow er en plattform for digitale kontrakter som automatiserer hele kontraktsprosessen. Lag kontrakter fra maler, forhandle i sanntid direkte i nettleseren og signer med juridisk bindende e-signaturer. Administrer og motta påminnelser om viktige kontraktshendelser, analyser kontraktshåndtering og integrer med CRM. Alt på ett sted. Glem friksjonen, få god flyt, ta vare på data og få full kontrol...Lær deg mer om Oneflow

Les mer
Getaccept

Getaccept

Et moderne og brukervennlig e-signeringsverktøy. Med Getaccepts digitale signeringsløsning får du tilgang til funksjoner som er opprettet med sikte på å stenge mer virksomhet!Lær deg mer om Getaccept

Les mer
Simple Sign

Simple Sign

En komplett nettbasert tjeneste for å få mer digitale signaturer om avtaler og dokumenter. Et verktøy for e-signering som tilbyr funksjonaliteter for sporing, analyse og arkiveringsavtaler.Lær deg mer om Simple Sign

Les mer
PandaDoc

PandaDoc

Med Pandadoc kan du enkelt administrere og lage dokumentasjon på en brukervennlig plattform. Få tilgang til mer enn 750 ferdige kontraktsmaler og et dra-og-slipp-redigeringsverktøy. Gjennomgå og samarbeid om dokumenter i sanntid. Dra nytte av innebygde CRM-integrasjoner som strømlinjeformer hele avtaleshåndteringsprosessen.Lær deg mer om PandaDoc

Les mer
Nets

Nets

Nets tilbyr en skybasert og enkel å implementere betalingsløsning som skaper en friksjonsfri betalingsprosess for kundene, med ferdige integrasjoner mot e-handelsplattformer, som fører til høyere konvertering og fornøyde kunder.Lær deg mer om Nets

Les mer
Visma Sign

Visma Sign

En av Sveriges mest brukte tjenester for e-signering. Kan brukes av alle forretningsstørrelser og integreres med CRM- eller ERP -systemet. Inneholder SMS -funksjon, netttank osv.Lær deg mer om Visma Sign

Les mer
Admincontrol - logo

Admincontrol

Admincontrol tilbyr sin egen løsning for elektronisk signering, slik at man enkelt kan signere møteprotokoller og andre selskapsdokumenter i henhold til selskapets og myndighetenes retningslinjer. Digital signering sparer tid for både styremedlemmer og administrasjon, og man får full kontroll og oversikt over signeringsprosessen. Man kan velge mellom avansert signatur som er tilgjengelig for de no...Lær deg mer om Admincontrol

Les mer
Adobe Acrobat

Adobe Acrobat

Acrobat Sign er en av de mest kjente løsningene for elektronisk signering. Verktøyet er inkludert i Adobe Acrobat-funksjonaliteten, i én og samme pakke. Man signerer dokumenter på mobilen eller datamaskinen og får sanntidsbasert innsyn i alle papirer som er ute til signering. Signatursløsningen kan knyttes sammen med de verktøyene og applikasjonene man allerede bruker, som blant annet Workday, Ser...Lær deg mer om Adobe Acrobat

Les mer
Buypass - logo

Buypass

BuyPass leverer en API-basert tjeneste for maskinell signering av innhold uavhengig av format. Løsningen er godkjent av Adobe og sertifisert etter eIDAS-forordningen. Lær deg mer om Buypass

Les mer
Cantor - logo

Cantor

Signeringsmodulen i Cantor tilbyr integrert signering av dokumenter med høy grad av sikkerhet basert på BankID. Løsningen oppfyller alle kravene til kvalifisert elektronisk signering og kan brukes til signering av årsregnskap, årsberetning, styreprotokoller, generalforsamlingsprotokoller, avtaler og referater.Lær deg mer om Cantor

Les mer
e-Boks - logo

e-Boks

Med e-Boks sin signaturløsning kan kunder, samarbeidspartnere og medarbeidere signere kontrakter og andre viktige dokumenter i sine digitale postkasse. Det er lett å logge seg inn og signere via BankID, enten via datamaskinen eller på smarttelefon. Ved hjelp av digital signering kan behandlingstiden komme ned i 1-2 dager.Lær deg mer om e-Boks

Les mer
eSign

eSign

En skybasert digital signeringstjeneste som inneholder et EID-hub og andre funksjonaliteter som hjelper deg med å bli juridisk bindende e-signering på avtalene dine. Inneholder funksjoner sporhendelser, påminnelser osv.Lær deg mer om eSign

Les mer
Manymore - logo

Manymore

Manymore hjelper deg å holde styr på papirarbeidet ved å signere enkelt og greit og holde orden i alle dokumenter på ett sted. Systemet sender automatiske oppfølginger på alle signerte dokumenter. Man kan bruke ferdiglagde maler eller sette det opp slik at det passer til selskapets merkevare. Det er gratis å komme i gang med løsningen, men om man behøver mer funksjonalitet, kan man kontakte Manymo...Lær deg mer om Manymore

Les mer
Penneo

Penneo

Her får du en plattform som er genial for dokumenthåndtering, ved at du gjennom den både kan håndtere og administrere dine dokumenter og skaffe signaturer digitalt. Løsningen gir deg derfor muligheten til å automatisere og effektivisere prosessene rundt opprettelse, sending, signering og arkivering av dokumenter. Blant plattformens mange funksjoner finner du blant annet funksjoner som lar deg lage...Lær deg mer om Penneo

Les mer
Posten signering - logo

Posten signering

Posten tilbyr et elektronisk signeringsverktøy som er lett å bruke og tilgjengelig for alle slags virksomheter. Det finnes ingen faste kostnader, så man betaler bare for det man bruker. Løsningen kan integreres i bedriftens egne systemer for å automatisere og skreddersy prosessen. Varslinger og utsendelser kan tilpasses etter eget behov.Lær deg mer om Posten signering

Les mer
Signicat

Signicat

Rekrutter de riktige kundene ved å sjekke bakgrunnsprofilene deres og foreta en ID-identifikasjon som en del av onboardingen med Signicats KYC-verktøy. Dette systemet fokuserer på onboarding-prosessen og tilstreber å skape en så smidig onboarding som mulig for nye kunder, samtidig som brukeren unngår å rekruttere kunder med dårlig rykte eller med bakgrunn fra hvitvasking eller lignende. Gjennomfør...Lær deg mer om Signicat

Les mer
Signident - logo

Signident

Signident er en elektronisk signeringsløsning utviklet av Conta AS, som gjør det mulig å signere alle typer dokumenter i løpet av få minutter. Tjenesten benytter BankID for juridisk bindende signaturer, så alle som skal signere må ha BankID. Man slipper skanning, utskrifter og brev, hvilket er særlig besparende hvis et dokument skal signeres av flere personer.Lær deg mer om Signident

Les mer
Verified

Verified

En enkel e-signeringstjeneste er tilpasset forskjellige bransjer. Inneholder API -integrasjoner og smarte former for å lette å få den digitale signaturen.Lær deg mer om Verified

Les mer
Visma addo

Visma addo

Forenkle og forkorte rekrutteringsprosessen av nye kunder med Visma addo. Dette Kyc-systemet bruker intelligente skjemaer for å etablere kundens identitet samtidig som det effektiviserer saksbehandlingen og minimerer administrative oppgaver, og sparer tid til andre oppgaver. Etter at skjemaet er signert og deretter kontrollert og godkjent av rådgivere, kan alle data enkelt lagres i databasen hvor ...Lær deg mer om Visma addo

Les mer

Hurtigguide

Hvorfor er e-signering bra for deg?

Ikke vent på at postmannen skal levere ditt dokument, forretningsavtale, din tilbud eller årsmelding på døra. Med e-signatur (eID) sparer deg hav av tid, og du trenger aldri flere finner en plass i kalenderen for å møtes personlig for å signere sammen en avtale. Den digitale signeringen gjør at alt går så mye mer fleksibel, noe som setter fart på prosesser og kontraktshåndtering der det er viktig for å sikre en signatur så snart som mulig. Digital signatur er trygt og mange leverandører gjør det også mulig for deg å bestemme en bestemt rekkefølge dokumentet skal signeres i. Tenk deg at du kan få en ping datamaskinen din når avtalen din er signert av en bestemt person. Du blir bedre kontroll over hele prosessen.

Viktig å vurdere som bruker er å legge til rette for sikkerhet gjennom for å sikre at du bruker en kryptert nettlesertilkobling. Sørge for spør din valgte leverandør om sikkerhetstankegangen – deres jobb er å imøtekomme et høyt sikkerhetsnivå, men det skader ikke å spørre hvordan akkurat deres løsning bygges og hvordan hver persons e-signatur verifiseres på en god og sikker måte.

Med digital signering forsvinner papirhåndtering og du får en juridisk bindende avtale tilbake. Den digitale signaturen forenkler administrasjonen – og selvfølgelig føles det godt å også gjøre miljøet en tjeneste og bidra til din bedrifts miljømål. BusinessWiths systemguide gjør det enkelt for deg å finne riktig verktøy for digital signering bare for deg.

Beskrivelse av digitale signaturfunksjoner

Chat funksjon

Noen leverandører av e-signaturer tilbyr muligheten til å chatte med kunden direkte i verktøyet, og unngår behovet for å sende e-post frem og tilbake. For den hyppigere brukeren er dette en verdsatt funksjonalitet.

Flere identifikasjonsmetoder

For å ha best mulig sikkerhet tilbyr noen tilbydere muligheten til å ha flere metoder for identifikasjon ved tilgang til kontrakten og ved signering.

KPI og analyse dashboard

Tilgang til et dashboard som viser nøkkeltall på fremdriften av kontraktene dine. Kommuniserer du det effektivt, åpner de opp dokumentene dine osv.

Redigeringsverktøy

I noen e-signeringsverktøy har du muligheten til å redigere kontrakten din direkte i verktøyet, noe som kan høres opplagt ut, men det er mer unikt enn vanlig!

Spor hendelser

En grunnleggende funksjon til et digitalt signeringsverktøy er å kunne spore viktige hendelser når kunden åpner, leser, signerer kontrakten.

Videopresentasjon

Et mer vanlig trekk er å kunne lage en videopresentasjon som skal inkluderes når kontrakten sendes til underskrift.