Slik bør du tenke på markedskampanjer
Profesjonelle markedsførere stiller mange spørsmål. Fungerte kampanjen for deg? bare satse store penger på? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hva vil du gjøre annerledes neste gang? Hvordan kan du nå din målgruppe? Ofte handler det om å jobbe med varianter av kampanjer. Du bør endre bilder, filmer, overskrifter og innhold og teste ulike grenser for målgruppene.
Nettutvikling er rask og algoritmer og systemer endres raskere før du kan si «Business Manager». Vurder markedsføring bredt. Målgruppene dine er garantert i mer enn én kanal.
Kanskje du allerede har investert stort i Facebook, kanskje noen har tipset deg å bruke Linkedin, Instagram, Mailchimp eller noen andre av de store og små kommunikasjonskanaler som finnes. Antagelig har du satset litt, ikke sant? mye, på Google.
Uavhengig av hvilke kanaler du bruker, lagres store mengder data om deg kommunikasjon, data som du får tilgang til via en enkel pålogging og noen korte knappetrykk. Det er veldig praktisk å kunne analysere disse dataene fra en system: Et online markedsføringsanalyseverktøy.
Det finnes mange tjenester for digital analyse og det er opp til deg finn en som passer din bedrift. Når du deretter analyserer resultatene dine, har du muligheten til å bli mer effektiv, avgrense kampanjene dine og drive virksomheten enda mer vellykket. Når du endrer KPIer og mål, lyder det du verktøyet hjelper deg mot nye suksesser.
Selv om verktøyene er forskjellige, bør du stille visse grunnleggende krav til det tjeneste du velger. Du og dine ansatte må forstå resultatene. Det burde du kunne analyser alle kanalene dine, og abonnementskostnaden bør være enig med deg budsjett. Prøv gjerne verktøyet i en gratis prøveperiode før du du bestemmer.
Vi i BusinessWith ønsker at du skal ha sjansen til å lykkes. Vår sammenligningstjeneste hjelper deg å finne et verktøy for markedsføringsanalyse som passer deg.