HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste ledelsessystemer og kvalitetssystem

Hva er et ledelsessystem?

Et ledelsessystem ligner mye på både forretningssystemer og saksbehandlingssystemer. I et ledelsessystem, også kalt kvalitetssystem og kvalitetsstyringssystem, får du oversikt over alle bedriftens ulike prosesser. Formålet er å påse at virksomheten følger målene som er satt. Det handler om å få en helhetlig oversikt og kontroll over bedriftens ulike strategier og at de etterleves.

Akkurat som alle andre B2B-systemer er ledelsessystemet, som også ofte går under navnet kvalitetsledelsessystem, til for at dere skal kunne holde orden og oversikt over flyten og prosesser på en effektiv og tydelig måte. Det som skiller det beste ledelsessystemet fra mange andre, er at det skal gi en total oversikt over hele bedriften. Ledelsessystemet gir alle medarbeidere støtte i det daglige arbeidet ved å forsikre alle ressurser om at de jobber på riktig måte for å gi bedriften den tilveksten den trenger. Det gir også ledelsen støtte, for det forenkler arbeidet med å følge opp, planlegge og vurdere ulike prosesser - alt for å gi effektiv målstyring.

Hvilke ledelsessystemer finnes på det norske markedet?

Siden et ledelsessystem er et omfattende system med moduler som dokumenthåndtering, avvikshåndtering m.m., er det vanskelig å avgjøre hvilke leverandører som egentlig tilbyr et komplett ledelsessystem. For å få en oversikt over hvor mange leverandører det finnes i Sverige må man definere hva som kvalifiseres som et kvalitetsledelsessystem. Hos Businesswith kan du filtrere frem hvilke systemløsninger som kan passe for deg og sammenligne ulike ledelsessystemer for å finne det beste ledelsessystemet for nettopp din virksomhet.

Hvordan skal du velge riktig kvalitetssystem?

Test systemguiden

La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.

Liste over 22 forskjellige Ledelsessystemer

Sorter etter
Centuri

Centuri

Centuri

Centuri fungerer som et knutepunkt for informasjon som er opprettet, håndtert og flyter i virksomheten. Det hjelper deg å finne og administrere informasjon raskere, med mindre arbeid og med høyere kvalitet. Plattformen er fleksibel og lett tilpasset for å støtte dine arbeidsmetoder. Bygget på den nyeste teknologien i brukergrensesnitt, mobilitet, integrasjoner og søkefunksjoner, kan den støtte kom...

Lær deg mer om Centuri

Les mer

Addsystems tilbyr en webplattform for styringssystemer som skal føles morsomt, trygt og effektivt for brukeren å jobbe i. På denne måten blir det lettere å få hele organisasjonen med i et system med ISO som virkelig utgjør en forskjell. Det er også fullt mulig å legge til standardløsninger men også gjøre kundetilpasninger basert på endrede behov og ønsker.

Lær deg mer om Add Ledningssystem

Les mer
Datakvalitet-logo

Datakvalitet

Datakvalitet

Vi tilbyr et skybasert kvalitetsstyringssystem med fleksible og tilpasningsdyktige moduler for ledelse og kvalitetsarbeid. Våre konfigurerbare fire basis moduler for dokumenthåndtering, avvikshåndtering, revisjon og risikostyring gir en solid plattform for støtte i ISO-sertifisering og kvalitetsarbeid. Systemet er brukervennlig, pålitelig og tilpasses bransje- eller virksomhetsspesifikke behov. ...

Lær deg mer om Datakvalitet

Les mer
SmartDok

SmartDok

Smartdok AS

SmartDok er den mest brukte løsningen i bygge- og anleggsnæringen, og det er ikke uten grunn. Løsningen består av moduler som gir deg oversikt og enkel kontroll over timer på mann og maskin, HMS/KS-system, vareforbruk, service og vedlikehold av maskiner, dokumenthotell, verktøyoversikt, dokumentasjon i form av bilder og sjekklister, kjørebok, brøytelister med mer. Alt i en app! Systemet er webbase...

Lær deg mer om SmartDok

Les mer
AM system

AM system

AM Hultdin system AB

AM System er et skybasert styringssystem som forenkler kontrollprosessen for både små og store selskaper. Ved hjelp av dokumentmodulen administrerer du alle avtalene og dokumentene dine, mens saksbehandlingsmodulen bidrar til en kontrollert og intuitiv arbeidsflyt for hver ansatt. Alle medarbeidere får tilgang til alle aktuelle opplysninger som er relevante for rollen deres, og kan dele oppdaterin...

Lær deg mer om AM system

Les mer
Antenor BMS-logo

Antenor BMS

Antenor OTG

Antenor BMS er en brukervennlig og oversiktlig programvare som automatiserer dine arbeidsprosesser og frigjør verdifull tid. Systemet er modulbasert og kan tilpasses enhver bedrifts behov. Alle pakker inneholder et avvikssystem, en fleksibel modul for dokumenthåndtering og et rapporteringsverktøy. Løsningen gir deg det du trenger for å kunne fungere i henhold til ISO 9001:2015 standarden.

Lær deg mer om Antenor BMS

Les mer
Business Online-logo

Business Online

Business Online

Business Online hjelper deg med å effektivisere og strukturere arbeidsprosessene i bedriften. Løsningen tilbys i flere moduler som alle “snakker sammen” slik at du får en sømløs opplevelse og enkelt kan samle hele bedriften i ett system. Systemet er fullt integrert med Microsoft 365 og fungerer like godt på mobil og nettbrett som på bærbar datamaskin.

Lær deg mer om Business Online

Les mer

CANEA ONE er et ISO-sertifisert styringssystem som bidrar til effektiviteten i selskapet, takket være funksjoner som kvalitetsstyring, informasjonssikkerhet og kundereise.

Lær deg mer om CANEA ONE

Les mer
Compendia-logo

Compendia

Compendia

Compendia sørger for at alle prosesser er dokumentert og synliggjort, slik at du leverer i henhold til kundenes krav, behov og forventninger. Systemet tilbyr grunnleggende funksjonalitet som dokumentstyring, revisjonskontroll, historikk og godkjenning samt en brukervennlig risikomodul. Løsningen kan integreres med andre systemer eller intranettet og er tilgjengelig på både PC, telefon eller nettbr...

Lær deg mer om Compendia

Les mer

Ecobio Manager sørger for at bedriften din følger EU-lovgivning når det gjelder miljø- og arbeidsmiljøkrav. Løsningen inkluderer up-to-date databaser med relevante lover, forskrifter og andre forpliktelser, samt et produktregister og sikkerhetsdatablad (SDS). Dine ansatte får tilgang til de nyeste versjonene av alle relevante dokumenter på mobilen.

Lær deg mer om Ecobio Manager

Les mer

EQS kvalitetssystem hjelper deg med å forenkle opplæring og sikre at arbeid utføres som planlagt. Løsningen tilbyr effektiv, enkel og sikker dokumentstyring, løpende oversikt over risikosituasjonen samt et hendelses- og avvikssystem med tilpasset saksgang. Systemet er bygd opp av moduler som kan settes sammen etter virksomhetens behov.

Lær deg mer om EQS kvalitetssystem

Les mer
Inosa-logo

Inosa

Inosa AS

INOSA er et nettbasert styrings- og kvalitetssystem som sikrer at arbeidet blir utført som planlagt. Du får oversikt over alle arbeidsoppgaver og hvilken rekkefølge oppgavene bør ha i arbeidsflyten. Det er enkelt å registrere, rapportere og behandle avvik, og systemet sørger for at årsaken blir definert, og at tiltakene som bør utføres blir prioritert. Verktøyet er nettbasert og finnes på alle enh...

Lær deg mer om Inosa

Les mer
Input Process-logo

Input Process

Input Data

Input Process er et helhetlig ledelses- og kvalitetssystem som gir støtte til ISO-standarder. Systemet er 100% skybasert og modulært, hvilket lar deg fokusere på hva som er viktig for din virksomhet. Du får oversikt over alle oppgaver, dokumenter, sjekklister og avvik. I tillegg finnes det gode muligheter for prosjektrapportering, hvor du også kan filtrere på prosjekt i rapporter og statistikker f...

Lær deg mer om Input Process

Les mer

Et effektivt verktøy for saksbehandling. Med et attraktivt grensesnitt og mange tilgjengelige funksjoner kan dette verktøyet optimere både prosesser og kommunikasjon.

Lær deg mer om Invo SAK

Les mer
Jobbox-logo

Jobbox

Total Kontroll AS

Total Kontroll leverer programvareløsninger og hardware som effektiviserer arbeids hverdagen og oppfyller lovkrav for våre kunder. Våre tjenester hjelper kundene å holde seg oppdaterte, bli mer effektive og spare penger ved å tilby programvare og Internet of Things-løsninger (IoT). Vi leverer en lang rekke tjenester deriblant prosjektstyringsverktøy, timeregistrering, elektronisk kjørebok og HMS/i...

Lær deg mer om Jobbox

Les mer
Kvalitetskontroll-logo

Kvalitetskontroll

Kvalitetskontroll

Kvalitetskontroll er et av Norges mest populære kvalitetssystem som samler alle funksjonaliteter på ett og samme sted. Registrer, kommenter og dokumenter avvik, opprett ordre fra eget vareregister og utfyll risikovurdering, stillasskjema eller SJA. Systemet kan enkelt egendefineres og tilpasses dine behov og inneholder over 250 bransjemaler å velge mellom.

Lær deg mer om Kvalitetskontroll

Les mer
Landax

Landax

Landax

Landax tilbyr et modulært styringssystem som enkelt kan tilpasses selskapets behov ved å kombinere de mange modulene som tilbys. Funksjoner som kan legges til inkluderer kompetansemodul, risikoanalyse og prosesskart. Landax er et webbasert styringssystem for administrasjon, ledelse og kontroll. Du får alle verktøy du trenger for å utøve kvalitetsledelse samlet i én programvare. Vi står også til tj...

Lær deg mer om Landax

Les mer
minLedelse-logo

minLedelse

minLedelse

minLedelse gir deg en intuitiv og visuell status over alle prosjektene dine. Alle prosjekt har egne prosjektrom, med blant annet dokumentbibliotek, aktiviteter og oppgavelister. Du kan legge inn kritiske milepæler og tidsfrister og implementere rollestyrt tilgang. Løsningen integreres med Microsoft 365 og SharePoint og dekker alle krav for styringssystem.

Lær deg mer om minLedelse

Les mer
QM365-logo

QM365

4human

4human QM365 er et komplett styringssystem som kan brukes for ledelse av kvalitet, HMS, miljø, mattrygghet og andre standarder. Du får en totaloversikt over prosessene du skal jobbe med, samt et tegneverktøy for prosesskart og flytskjema. I tillegg har QM365 en integrert avviksmodul og risikostyringsverktøy. Systemet installeres på din egen Microsoft 365-plattform, hvilket gjør at menyer og navige...

Lær deg mer om QM365

Les mer

Et nettbasert og brukervennlig styringssystem som enkelt er tilpasset selskapets behov. Inkluderer funksjoner som prosesskart, dokumentstyring, versjonskontroll og risikostyring.

Lær deg mer om SIMPLI Manage

Les mer
Stratsys

Stratsys

Stratsys

Stratsys er et SaaS-selskap som ble grunnlagt i Sverige i 2000 med mål om å gjøre det enklere for mennesker, bedrifter og organisasjoner å få mer ut av sine planer, prosjekter og strategier.

Lær deg mer om Stratsys

Les mer
Svenn-logo

Svenn

Svenn

Et av bygg- og anleggsbransjens ledende prosjektstyringsverktøy. Planlegg prosjekter basert på ledig kapasitet, lag arbeidsplaner og få alle dokumenter og sjekklister samlet på ett sted. Løsningen kan integreres med ditt regnskaps- og lønnssystem slik at du sparer tid på fakturering og lønnskjøring.

Lær deg mer om Svenn

Les mer

Hvordan skal du velge riktig kvalitetssystem?

For å kunne velge riktig type ledelsessystem for bedriften deres, må dere først gjøre litt forarbeid. Det betyr at dere må kartlegge hvordan bedriften deres fungerer idag – og i fremtiden. Hva er målene deres? Ledelsessystemet må kunne tilpasses bedriftens eventuelle fremtidige krav. Trenger dere et enklere ledelsessystem, eller vil dere skreddersy?

Mye i verden handler om penger, også systemvalg. Hva er budsjettet? Når du vurderer en leverandør, bør du finne ut hvordan prismodellen er i forhold til å legge til funksjoner, hva selve installasjonen koster, oppgraderinger, opplæring og kundestøtte. Vær ikke redd for å sjekke ut hvilke forretningssystemer andre i bransjen bruker og hvilke erfaringer de har gjort.

Akkurat som med valg av andre systemer, bør du få med deg medarbeiderne på laget og se hvilke behov de har. Du må også forsikre deg om at ledelsen støtter implementeringen. Å velge ledelsessystemer er ikke gjort i en håndvending. Det krever grundig vurdering og planlegging, både av deg og de som står for selve anskaffelsen. Be de ulike leverandørene om å vise løsningen sin for deg, test og få hjelp av kollegaene dine til å finne riktig system.

Naturligvis er vi i BusinessWith tilgjengelige hvis du vil ha hjelp til å sammenligne og velge system. Prøv gjerne sammenligningstjenesten vår, og spør oss hvis det er noe du lurer på eller hvis du trenger ytterligere veiledning.

Beskrivelse av ledelsessystemfunksjoner

Analyseverktøy

Et godt verktøy for alle som analyserer effektivitet og jobber datadrevet. En vanlig funksjon i et virksomhetssystem.

Ansvarshåndtering

Ett sentralt system i en organisasjon mange vil ha tilgang til. Det er viktig for å kunne håndtere ansvarsnivåer i et virksomhetssystem.

Avvikshåndtering

En viktig funksjon i et ledelsessystem er at man skal kunne rapportere avvik og utbedre dem. Det kan for eksempel gjelde reklamasjoner.

Dokumentbehandling

Viktig modul for alle som behandler mange ulike avtaler, dokumenter og sertifiseringer. En grunnleggende funksjon som man kan forvente at et ledelsessystem har.

Målsporing

Funksjonalitet for å definere måleparametere for målene dine, hvordan de skal nås og hvordan de skal følges opp.

Oppgavehåndtering

En viktig modul i et virksomhetssystem er å kunne håndtere flyten av oppgaver (tickets) innen organisasjonen. Er inkludert i de fleste ledelsessystemer og er en “gulrot” i systemet.

Prosesskart

Et godt hjelpemiddel for å kunne visualisere en organisasjonsstruktur og med utgangspunkt i den kunne innlede interne diskusjoner med tanke på forbedringer.

Strategiutvikling

Funksjonalitet for strategiutvikling. Lag og administrer dine mål og mål, spor fremgangen din og se hvordan du presterer mot målene dine.

Støtte for ISO-standarder

Det finnes internasjonale ISO-standarder ledelsessystemer jobber i samsvar med som det skal kunne gis støtte for, f.eks. ISO 9001. Et ledelsessystem jobber mye etter sertifiseringer og styres mye utfra det.