Du kan få dette ut av en subscription management-software
Du kan kreve mye av et subscription management-software, men ikke alt. BusinessWith viser noen av delene du kan støtte med et subscription management-software.
- Overvåke kunder. Med et system for subscription management kan du overvåke kundeadferd og kontaktdetaljer for oppfølging.
- Støtte med betalinger og kanselleringer. Borte er manuell håndtering av tapte betalinger og kontakt med kunder som sier opp abonnementene sine. subscription management systemet ditt tar seg av alt dette for deg.
- Automatisk fakturahåndtering. Slipp alt som heter fakturering – systemet løser det problemfritt og fanger også opp når betalinger ikke fungerer som de skal. Ofte sender subscription management systemet ut informasjon til kundene om at betalinger er stoppet, så den manuelle kundekontakten er ikke like hyppig.
- Kontakt under prøveperioder. Mange er de potensielle abonnentene som hopper på gunstige tilbud med lavere priser. Også her styrer systemet kontakten for å fange opp disse nye kundene og tilbyr dem noe som kan passe i form av et abonnement.
- Kundepålogging. Kunder kan ofte logge inn på sine egne kundesider og administrere sine abonnementer og ulike innstillinger.
- Statistikk. Du som driver en bedrift elsker nok statistikk. Hvis ikke, er det en god sjanse for at du lærer å like tall og kurver med et subscription management software som viser dem på en brukervennlig måte. For hvem vil vel ikke fordype seg i tall som forbedrer forretningsprosesser, og lære mer om virksomheten?
Listen inkluderer noen deler som tilbys av et subscription management software. Husk at ikke alle systemer inkluderer alle disse komponentene. BusinessWith hjelper deg med å velge et subscription management software. Velkommen til å sammenligne!