HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste Supply Chain Management-systemer

Hvordan tenke på forsyningskjedestyringssystemer?

Supply chain management inkluderer alle prosesser som har med inventar og håndtering å gjøre – alt fra økonomi, data og innhold til alt relatert til selve produktet. SCM, som systemet også er forkortet, handler om å få styrt prosesser rundt innkjøp og levering så effektivt som mulig. Her betyr det at du ønsker å optimalisere lagerstatus og spare både tid og kostnader rundt logistikk. Dette skjer selvsagt ikke av seg selv – men for å hjelpe deg trenger du et system som kan hjelpe deg. Den enkleste måten er å ta hjelp fra oss i BusinessWith. Hos oss finner du rundt tjue forskjellige systemer innen supply chain management. Sammenlign og finn det beste systemet allerede i dag.

Hvordan bør jeg velge et forsyningskjedestyringssystem?

Konseptet med supply chain management er stort da det dekker alle deler av logistikken din i bedriften eller organisasjonen. De nettbaserte systemene er svært populære i dag, da de kan nås uansett hvor du er. Å slippe å stole på egne servere, men å plassere alt i skyen, er for mange en trygg måte å vite at de kan få tilgang til informasjonen uavhengig av enhet og uavhengig av hvor du er. Hva slags selskap er du? Har du planer om å skalere opp? Eller er du allerede en av gigantene i din bransje? Velg en dress etter kroppsstørrelse - i BusinessWiths sammenligningstjeneste kan du enkelt se hvilke forsyningskjedestyringssystemer som passer små bedrifter eller hvilke som passer store bedrifter. Noen systemer er mer egnet for enkelte bransjer, mens det finnes systemer som kan brukes uavhengig av virksomhet. Med vår filterfunksjon kan du filtrere på funksjonene og egenskapene som er viktige for deg. Alt for at du skal finne det beste systemet. Prøv å sammenligne – og gled deg til endelig å få på plass riktig system.

Trender innen supply chain management

Liste over 16 forskjellige Supply chain management-system

Sorter etter
Bitlog

Bitlog

Bitlog

Bitlog tilbyr et skybasert WMS utviklet for dagens dynamiske, globale marked som oppdateres kontinuerlig og alltid kjører på den nyeste versjonen. Som bruker slipper du å betale for dyre oppgraderinger. Vi bruker ekte bransjeerfaring og ekspertise for å hjelpe e-handlere, detaljhandel og produksjonsselskaper med å gjøre logistikk til en strategisk del av virksomheten. Bitlogs WMS gjør det enkelt å...

Lær deg mer om Bitlog

Les mer
AGR-logo

AGR

AGR

AGR sin kraftige lageroptimalisering er et brukervennlig og kostnadseffektivt tillegg til ethvert ERP-system, med funksjoner som behovsprognosering og kravplanlegging, avviksrapportering, automatisk ordreplassering, ABC-analyse, konteiner- og lastebiloptimalisering samt mye mer. Med AGR får du veiledning gjennom hele kjøpsprosessen og vedlikehold av lager.

Lær deg mer om AGR

Les mer

Anaplan tilbyr et system for forsyningskjedestyring som bidrar til en sammenkoblet forsyningskjede med gode muligheter for utmerket samarbeid og resultater. Koble sammen de viktigste delene av forsyningskjeden, de operasjonelle, kommersielle og de økonomiske områdene i virksomheten og oppnå en sømløs utveksling av opplysninger som muliggjør kraftige funksjoner og raske resultater. De oppdaterte sa...

Lær deg mer om Anaplan Supply Chain

Les mer

Apport WMS er et brukervennlig system hvor antallet brukere kan justeres månedlig. Verktøyet inneholder funksjoner som optimalisering av plukkrunder og sporbare produkter, som kan spare både tid og penger for brukeren.

Lær deg mer om Apport WMS

Les mer
Blue Ridge-logo

Blue Ridge

Blue Ridge Global

Blue Ridge sin skybaserte plattform gir et helhetlig syn på lagerstyring og lagerforsyning som bidrar til økt presisjon i prognoser og betydelig forbedring av bunnlinjen. Plattformen består av fire integrerte produktmoduler, nemlig etterspørsel, strategi, innkjøp og kapasitet. Blant Blue Ridge sine funksjoner er intelligent etterspørselsplanlegging, forretningsplanlegging, lageroptimalisering og s...

Lær deg mer om Blue Ridge

Les mer
BlueYonder

BlueYonder

BlueYonder

BlueYonder tilbyr en supply chain management-løsning som lar brukeren operere omnikanaler for å levere rett produkt til rett tid. Ved å koble sammen ordrebehandling og lagerdrift kan systemet bidra til en sømløs prosess hvor disse fungerer sammen med transportplanleggingen. Løsningen er skybasert og integrerer alle prosesser, fra ordre til sluttkunde hvor tilkoblede kundeopplevelser kan tilbys i b...

Lær deg mer om BlueYonder

Les mer

Ved hjelp av Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management bygger du en motstandsdyktig og bærekraftig forsyningskjede som automatisk reagerer på utfordringer ved å bruke fleksibel planlegging og avansert innsikt. Løsningen tilbyr funksjonalitet for produksjons- og butikkadministrasjon samt planlegging- og prognoseverktøy.

Lær deg mer om Dynamics 365 Supply Chain Management

Les mer

En intuitiv SCM-løsning som kan skaleres som du vokser, uansett hvor du befinner deg i verden. Med IFS kan du nøyaktig prognoser og planlegge for å forbedre lagerstyringen og øke inntektene. Optimaliser forsyningskjeden din slik at du forkorter leveringstiden og møter kundenes krav.

Lær deg mer om IFS SCM

Les mer

Infor leverer en omfattende SCM-løsning som gir deg en sanntidsoversikt over dine bestillinger, forsendelser og lagertilgjengelighet og varsler deg om potensielle forstyrrelser eller forbedringsmuligheter. Med Infor kan du samarbeide med leverandørene dine om bestillinger og prognoser. Systemet integreres enkelt med dine ERP- og CRM-systemer og kan hjelpe deg med å planlegge produksjon og frakt og...

Lær deg mer om Infor Supply Chain Management

Les mer
Lexi

Lexi

Lexi

Lexi er et nettbasert system for forsyningskjedestyring som sikter til å hjelpe virksomheter med å få mest mulig ut av forsyningskjedene sine. Det brukervennlige verktøyet minimerer risiko, maksimerer verdien og sikrer stabilitet i forsyningskjeden ved å håndtere avanserte data og produsere kundetilpassede resultater som enkelt kan brukes til forbedring. Med datadrevne beslutninger fra Lexi kan vi...

Lær deg mer om Lexi

Les mer
Logistiqo

Logistiqo

Logistiqo

Logistiqo er et nettbasert lagersystem som også er tilgjengelig som en AndroidApp. Programvaren inneholder funksjoner for optimalisert ruteplanlegging i lageret og gir mulighet for en god oversikt over produktene på lageret.

Lær deg mer om Logistiqo

Les mer
Optimity-logo

Optimity

Optimity

Optimer flyten i forsyningskjeden ved hjelp av Optimitys skybaserte løsning for forsyningskjedestyring. Planlegg for etterspørsel, produksjon, distribusjon, levering og lagerstyring på en og samme plattform som samtidig hjelper brukeren med å forbedre disse prosessene. På den måte øker du kontrollen over hele forsyningskjeden samtidig som du styrker konkurranseevnen og øker veksten ved hjelp av på...

Lær deg mer om Optimity

Les mer

Reager raskt på endringer i etterspørsel og i markedet ved å bruke Oracle sitt nettbaserte supply chain management-system. Koble sammen hele forsyningskjeden for å synliggjøre hele prosessen og skape en stabil løsning som kan håndtere komplekse problemer. Denne løsningen håndterer alt fra planlegging, produksjon, lagerstyring og transport og analyserer hele forsyningskjeden for å identifisere even...

Lær deg mer om Oracle SCM

Les mer

Plex Systems tilbyr an enkelt løsning for all forsyningskjedeplanlegging og produksjon. Spor data- og materialforbruk for å optimalisere forsyningskjeden og dra nytte av systemets anbefalinger for ordrekrav, lagertilgjengelighet og leveringstider.

Lær deg mer om Plex DemandCaster SCP

Les mer

En supply chain management-plattform for detaljister og produksjonsbedrifter som bidrar til en effektiv prosess med økt vekst. Løsningen er modulbasert, med ulike moduler for varehandel, produktsalg og drift. Ved hjelp av brukervennlige og enkle funksjoner kan du maksimere marginene, optimere lagerstyringen og øke salget samtidig som du opererer til minimale kostnader til tross for god kvalitet.

Lær deg mer om Relex solutions

Les mer

Bygg en motstandsdyktig og smidig forsyningskjede med programvare fra SAP. Sikre materialforsyning gjennom planlegging, beholdning og kvalitetssynlighet, og utveksle innkjøpsordrer, leveringsmeldinger, ordrebekreftelser og fakturaer med handelspartnere. Løsningen automatiserer alle prosesser for lagerstyring og lagerbevegelse og har innebygde analytiske verktøy for å forbedre lagereffektiviteten o...

Lær deg mer om SAP S/4HANA

Les mer

Trender innen supply chain management

Som du sikkert allerede er klar over, førte korona-pandemien til at mange logistikkbedrifter måtte se driften sin etter sømmene. Alt fra økte kostnader til leveranser som ikke kom frem i tide viste svakheter i hele leverandørkjeden. Hvordan fremtiden vil se ut er vanskelig å vite, men vi ser fortsatt hvordan utfordringer preger verdens logistikkstrømmer – med alt fra kriger til katastrofer og fortsatte leveringsproblemer. Vi vet imidlertid at bærekraft er et moteord i tiden, og at mange sliter med å gjøre leveranser tryggere.

Er du nysgjerrig på hva dagens supply chain management system kan gjøre for deg? Hvorfor ikke begynne å sammenligne med BusinessWith? Vi gir deg attester og anmeldelser fra andre kunder, og nøl heller ikke med å tørre å spørre den respektive leverandøren hvordan de ser på logistiske utfordringer – og muligheter i fremtiden. Veien til riktig system går via BusinessWith.

Beskrivelse av produktegenskaper

Analyseverktøy

Analyser hva som skjer gjennom forsyningskjeden og gjenkjenne hvilke prosesser som kan utvikles og hvilke som fungerer som forventet.

API

Koble de andre plattformene i organisasjonen til systemet ved å bruke API:s som kan gjøre det mulig for forskjellige systemer å komplimentere hverandre og skape kraftige løsninger.

Lagerstyring

Administrer og optimaliser lagernivåer for å redusere kostnadene knyttet til lagerdriften og muliggjøre en mer effektiv lagerstyring.

Leverandørstyring

Håndter alle leverandører på ett sted, og samle alle leverandøravtaler som er viktige for å holde oversikt og styre organisasjonen med god kontroll.

Ordrebehandling

Ta vare på bestillinger i systemet for å se statusene deres og hva som blir levert til kunden.

Planleggingsverktøy

Planlegg ruter og/eller lagerplasser for å optimalisere transportene og redusere kostnadene og CO2-utslippene for transporter.

Produktberegninger

Beregn kostnadene knyttet til et produkt for å se hvor lønnsomt det er, noe som gjør det lettere for fremtidige beslutninger om produktene finnes i sortimentet.

Prognoser

Hjelper brukeren med å lage prognoser basert på tidligere salg. Dette kan spare tid for de ansatte og optimalisere vareflyten, siden det reduserer risikoen for å gå tom for varer eller kjøpe for mye.

Sporing av produkter

Rapporterer statusen til produktene på lageret eller under transporten og kan for eksempel legge merke til om det er noen hendelser som påvirker produktstatusen. Systemet kan legge igjen et varsel hvis et produkt er utsolgt, og det kan være varsel om når produktet vil være på lager igjen. Det kan også opprette oppdateringer på hvor produktet befinner seg i forsyningskjeden under transport.