Hvordan tenke på forsyningskjedestyringssystemer?

Supply chain management inkluderer alle prosesser som har med inventar og håndtering å gjøre – alt fra økonomi, data og innhold til alt relatert til selve produktet. SCM, som systemet også er forkortet, handler om å få styrt prosesser rundt innkjøp og levering så effektivt som mulig. Her betyr det at du ønsker å optimalisere lagerstatus og spare både tid og kostnader rundt logistikk. Dette skjer selvsagt ikke av seg selv – men for å hjelpe deg trenger du et system som kan hjelpe deg. Den enkleste måten er å ta hjelp fra oss i BusinessWith. Hos oss finner du rundt tjue forskjellige systemer innen supply chain management. Sammenlign og finn det beste systemet allerede i dag.

Hvordan bør jeg velge et forsyningskjedestyringssystem?

Konseptet med supply chain management er stort da det dekker alle deler av logistikken din i bedriften eller organisasjonen. De nettbaserte systemene er svært populære i dag, da de kan nås uansett hvor du er. Å slippe å stole på egne servere, men å plassere alt i skyen, er for mange en trygg måte å vite at de kan få tilgang til informasjonen uavhengig av enhet og uavhengig av hvor du er. Hva slags selskap er du? Har du planer om å skalere opp? Eller er du allerede en av gigantene i din bransje? Velg en dress etter kroppsstørrelse - i BusinessWiths sammenligningstjeneste kan du enkelt se hvilke forsyningskjedestyringssystemer som passer små bedrifter eller hvilke som passer store bedrifter. Noen systemer er mer egnet for enkelte bransjer, mens det finnes systemer som kan brukes uavhengig av virksomhet. Med vår filterfunksjon kan du filtrere på funksjonene og egenskapene som er viktige for deg. Alt for at du skal finne det beste systemet. Prøv å sammenligne – og gled deg til endelig å få på plass riktig system.

Trender innen supply chain management

Hurtigguide

Liste over 17 forskjellige Supply chain management-system

Hurtigguide

Trender innen supply chain management

Som du sikkert allerede er klar over, førte korona-pandemien til at mange logistikkbedrifter måtte se driften sin etter sømmene. Alt fra økte kostnader til leveranser som ikke kom frem i tide viste svakheter i hele leverandørkjeden. Hvordan fremtiden vil se ut er vanskelig å vite, men vi ser fortsatt hvordan utfordringer preger verdens logistikkstrømmer – med alt fra kriger til katastrofer og fortsatte leveringsproblemer. Vi vet imidlertid at bærekraft er et moteord i tiden, og at mange sliter med å gjøre leveranser tryggere.

Er du nysgjerrig på hva dagens supply chain management system kan gjøre for deg? Hvorfor ikke begynne å sammenligne med BusinessWith? Vi gir deg attester og anmeldelser fra andre kunder, og nøl heller ikke med å tørre å spørre den respektive leverandøren hvordan de ser på logistiske utfordringer – og muligheter i fremtiden. Veien til riktig system går via BusinessWith.

Beskrivelse av produktegenskaper

Analyseverktøy

Analyser hva som skjer gjennom forsyningskjeden og gjenkjenne hvilke prosesser som kan utvikles og hvilke som fungerer som forventet.

API

Koble de andre plattformene i organisasjonen til systemet ved å bruke API:s som kan gjøre det mulig for forskjellige systemer å komplimentere hverandre og skape kraftige løsninger.

Lagerstyring

Administrer og optimaliser lagernivåer for å redusere kostnadene knyttet til lagerdriften og muliggjøre en mer effektiv lagerstyring.

Leverandørstyring

Håndter alle leverandører på ett sted, og samle alle leverandøravtaler som er viktige for å holde oversikt og styre organisasjonen med god kontroll.

Ordrebehandling

Ta vare på bestillinger i systemet for å se statusene deres og hva som blir levert til kunden.

Planleggingsverktøy

Planlegg ruter og/eller lagerplasser for å optimalisere transportene og redusere kostnadene og CO2-utslippene for transporter.

Produktberegninger

Beregn kostnadene knyttet til et produkt for å se hvor lønnsomt det er, noe som gjør det lettere for fremtidige beslutninger om produktene finnes i sortimentet.

Prognoser

Hjelper brukeren med å lage prognoser basert på tidligere salg. Dette kan spare tid for de ansatte og optimalisere vareflyten, siden det reduserer risikoen for å gå tom for varer eller kjøpe for mye.

Sporing av produkter

Rapporterer statusen til produktene på lageret eller under transporten og kan for eksempel legge merke til om det er noen hendelser som påvirker produktstatusen. Systemet kan legge igjen et varsel hvis et produkt er utsolgt, og det kan være varsel om når produktet vil være på lager igjen. Det kan også opprette oppdateringer på hvor produktet befinner seg i forsyningskjeden under transport.