Tips til hvordan du kan måle kundetilfredshet med et verktøy
Kundetilfredshet eller kundelojalitet måles vanligvis ved et kvalitetsmål, for eksempel NPS (Net Promoter Score). Å faktisk våge å måle kundetilfredshet kan gi deg mange indikasjoner og pekepinner på hvordan du kan forbedre produktene eller tjenestene dine. For hvor mye koster misfornøyde kunder? Og har du tenkt på hva en misfornøyd kunde kan si om deg, noe som fører til at sjansen for å få nye, potensielle kunder reduseres? En god kunde er derimot en viktig ambassadør for din bedrift.
Før du begynner å måle kundetilfredshet bør du komme med en hensikt og planlegge hva du skal gjøre med svarene eller tilbakemeldingene du får fra kundene dine. Hvordan eller når i kundeopplevelsen skal du sende ut en kundeundersøkelse? Hva bør du gjøre med tilbakemeldingene du får? Uten en ide om hva du faktisk skal gjøre med svarene, vil det være vanskelig å forbedre. Hvordan skal man analysere resultater og hvordan skal selve forbedrings- eller endringsprosessen foregå?
Ta deg tid til å sammenligne verktøy for kundeundersøkelser før du velger et system eller verktøy. BusinessWith hjelper deg på veien - vi viser de mest populære kundeundersøkelsesverktøyene som er tilgjengelige i dag. Velkommen til å begynne å sammenligne akkurat nå, for å velge det beste kundeundersøkelsesverktøyet for din bedrift.