Hva er egentlig customer success?
Customer sucess handler om å sørge for å gjøre eksisterende kunder vellykket på grunn av produktene eller tjenestene du selger dem. Å jobbe som customer success manager handler kort sagt om deg hjelpe kunden med å nå sine mål, slik at du igjen beholder kundene dine (kundelojalitet). Det inkluderer å skape verdier på forskjellige måter, og det pleie kundeforholdet. Det motsatte fører til tap av kunder (churn). Men du kan har et system eller en plattform for å jobbe med customer success?
Svaret er - ja. Et salgsstøtteverktøy eller salgsstøttesystem hjelper deg til analyser kundenes tilfredshet og identifiser når det er noe som må gjøres løst, slik at du ikke risikerer kundetap. Hvor vellykket eller fornøyd med at kundene dine blir ved hjelp av produktet eller tjenesten de kjøper fra du går hånd i hånd med hvor vellykket du er. Deres suksess er dermed din suksess, derfor er det lurt å ha et system for å virkelig sørge for, analysere og forutsi atferd, følelser og opplevelser av produktene dine eller tjenester. I tillegg til å ha en god dialog, kan det være lurt å samarbeide med en salgsstøtteverktøy som indikerer hva som må gjøres eller hvordan ting går for deg kunde, som igjen hjelper deg å pleie dine kunderelasjoner.
Hos BusinessWith viser vi deg salgsstøttesystemene som er tilgjengelige på markedet. Filtrer, les og spør oss gjerne om du vil ha flere råd om hvordan dine bedrifter må tenke på customer success. Til din hjelp er det sammenligningsguiden som gjør det enklere å velge riktig verktøy – akkurat for deg organisasjon.
Test systemguiden
La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.
SystemGuiden
Hurtigguide
Liste over 16 forskjellige Customer Success system
Membrain er CRM-systemet og salgsstøtten selgerne dine har lengtet etter – hele veien fra prospektering til kundesuksess. Membrain retter seg mot B2B-bedrifter som jobber med komplekst salg, og som sikter mot økt vekst. Fokuset til Membrain er å støtte, oppmuntre og gjenskape vellykket atferd, i stedet for å bare logge data etter at noe har funnet sted. Membrain er basert på en prosesstilnærming h...Lær deg mer om Membrain
Optimizely lar selskapet holde rede på alle nettstedene sine på en omfattende plattform, som gir en klarere oversikt og enklere analyse av selskapets e-handel.Lær deg mer om Optimizely
Amity holder kundesuksessteamet oppdatert og informert om kundenes behov og risiko. Med sine patenterte smartplaybøker får du verktøy for å ta riktig beslutning til rett tid.Lær deg mer om Amity
Churnzero hjelper deg med nøyaktig hva navnet antyder. Churnzero gir deg risikoanalyser for kunder som kan være i fare for tap. Churnzero kommer med råd og enklere tilnærming til å opprettholde disse med sine smarte algoritmer.Lær deg mer om ChurnZero
ClientSuccess er et jevnt og effektivt system for å håndtere kundesuksess. Med integrasjoner med de vanligste appene og systemene dine, kobler du alle kanaler til enklere å administrere kommunikasjon og problemløsning for kundene dine.Lær deg mer om ClientSuccess
Custify er et inutivt system for kundesuksess som gir en god oversikt med Customer 360 -programmet gjør en total oversikt over kundenes helse. Programvaren analyserer kundenes KPI og gir hver kunde en kundehelsescore som gjør det lettere for deg å holde rede på kunder som risikerer frafall.Lær deg mer om Custify
Fresh Success tilbyr et CS -system for å identifisere risikoer fra kundene dine. Dette muliggjør raskere og mer produktiv håndtering av nye eller problemer lenge før de blir et problem for selskapet ditt.Lær deg mer om Freshsuccess
Front er en kundesuksessplattform som hjelper deg med all kommunikasjon med kunder. Koble post og saker for å få en bedre oversikt som kundenes behov oppfyller. Med sine funksjoner som synkronisert post og integrerbarhet med CRM -systemer, kan den ikke være jevnere.Lær deg mer om Front
GainSight er et kundesuksesssystem som tilbyr en komplett løsning for alt som har å gjøre med kunder og kundetilfredshet. Tydelige og raske analyser og rapporter gir deg materiale som grunnlag for å nærme deg riktig håndtering av kundenes behov.Lær deg mer om Gainsight
Planhat er en portal for å lage en raskere kobling mellom selskapet og kundene dine. Programvaren tilbyr kommunale løsninger og analyser for å holde oversikt over kundenes kundehelsestillinger. Disse kan du også endre parametrene på seg selv for å bli bedre tilpasset dine behov.Lær deg mer om Planhat
Smartkarot hjelper deg med å redusere kundetapet og øke inntektene fra allerede eksisterende kunder. Hold oversikt over NP -er, score for kundehelse og alle andre relevante data for å møte kunder med det beste du kan tilby.Lær deg mer om SmartKarrot
Stamp er et kundesuksessverktøy som analyserer hvordan selskapet ditt oppfyller kundenes behov og krav. Gjennom data kan Stamp tilby en Customer Health -poengsum eller sin egen algoritms verktøy for å analysere kundenes risikoer og behov. Med totale integrasjonsmuligheter for å sette flere systemer for å samarbeide, alt for å gjøre det jevnere enn noen gang.Lær deg mer om STAMP
Strikedeck tilbyr et CS-system som tilbyr CSM-dashbord, kunde 360, kundehelse og mye mer. Dette for å få den beste oversikten over kundenes behov og problemer.Lær deg mer om Strikedeck
Totango er et CS -system som leverer alle funksjonene du trenger for effektive kundeforhold. Med funksjoner som analyser og styringsnotater, risikerer du ikke å gå glipp av kunder som har spesielle behov. Hvis du ikke har din egen kundesuksessansvarlig, kan Totango tilby en etter dine behov.Lær deg mer om Totango
UserIQ er et verktøy for din kundesuksessavdeling. Med UserIQ kan du ta databaserte beslutninger, og det er også et verktøy for kundeengasjement for å analysere kundenes NP -er.Lær deg mer om UserIQ
Zendesk er et av verdens største hjelpesystemer og tilbyr et komplett kundeservicesystem for selskaper i alle størrelser. Med funksjoner som ferdige responsmaler, chatfunksjon i sanntid og selvhjelp -portal.Lær deg mer om Zendesk
Hurtigguide
3 tips for hvordan du kan lykkes med customer success
Har du begynt å tenke på å kjøpe et salgsstøttesystem som sikrer det
du risikerer ikke tap av kunder? Er du nysgjerrig på å ansette en
customer success manager som jobber utelukkende med kundetilfredshet? Hvilken
finnes det utfordringer?
BusinessWith gir deg fem tips om hvordan du kan lykkes med customer success:
1. Hør.
For å virkelig sørge for at du forstår dine kunder, behov og ønsker slik du må kunne lytte. Hva liker de med produktene eller tjenestene dine? Hva ønsker de å oppnå? Vær lydhør.
2. Skap personlige relasjoner.
Dialoger og relasjoner betyr alt for å oppnå customer success. Hovedmålet ditt er at kundene dine skal være fornøyde. Å virkelig forstå hva som gjør dem glade og vellykkede, bør du skape en langsiktig og lojal forhold.
3. Arbeid med data og AI
Det personlige kommer først – men ved hjelp av data, kunstig intelligens og et godt salgsstøttesystem er et must for arbeidet strategisk og smart. Med et godt verktøy kan du forutse dine kunders behov og handle i tide. Det effektiviserer arbeidet med kundebehandling betydelig.
Du finner et salgsstøttesystem direkte i BusinessWiths sammenligningsguide. Filtrer og kartlegg hvilke funksjoner du er nysgjerrig på og skal bruke, og les mer direkte her på nettsiden vår. Din vei til det perfekte systemet begynner hos oss!