Hvorfor bør bedriften min gjennomføre medarbeiderundersøkelser?

Vet du hva dine ansatte egentlig synes om arbeidsplassen din? Er det sant som kommer opp i medarbeidersamtaler? Eller det kan til og med være på tide å ta det et nytt syn på status for ansattes trivsel - ved å implementere regelmessige medarbeiderundersøkelser?

En medarbeiderundersøkelse eller pulsmåling finner ut hva dine ansatte liker deg som arbeidsgiver og deltar i neste steg holde ansatte engasjert. For hvordan skal du vite hvilke tiltak du skal ta nødvendig for å få alle til å føle seg bedre, eller hvordan man vet hva problemene er finnes, hvis du ikke stiller spørsmålet direkte?

I en medarbeiderundersøkelse får dine ansatte muligheten til å lette hjertet og vurdere arbeidsplassen. Det er selvsagt mulig å fokusere spørsmålene videre å bare berøre et bestemt område om gangen, eller du satser på omfattende undersøkelser. Medarbeiderundersøkelsen fungerer som en undersøkelse som gir deg en indikasjon på hva som fungerer – og hva som ikke fungerer. De kan handle om alt fra arbeidsmiljø, kollegaer og ledelse til arbeidsmengde og hva ansatte tenker om organisasjonen som helhet. Mange kjenner en trygghet i å kunne svare anonymt, noe som også bidrar til deg som bedrift eller bedrifter kan sørge for at ansatte tør å fortelle det som det er, og ingenting annet.

Et medarbeiderundersøkelsesverktøy gjør det enklere for deg å administrere alle svar og kunne trekke riktige konklusjoner. Det er selvsagt viktig resultatene av medarbeiderundersøkelsen faller ikke igjennom, men den mannen virkelig bruke informasjonen du har fått til å iverksette tiltak mulige tiltak. Et virkelig verktøy for å hjelpe deg med å administrere medarbeiderundersøkelsen, gjør arbeidet så mye enklere. Velg mellom flere avanserte og forskningsbaserte undersøkelser, til enklere maler. Hos BusinessWith finner du et solid utvalg av verktøy for alle slag bedrifter og organisasjoner.

Hvordan lykkes du med en medarbeiderundersøkelse?

Liste over 21 forskjellige Medarbeiderundersøkelse

Hurtigguide

Hvordan lykkes du med en medarbeiderundersøkelse?

Et verktøy for medarbeiderundersøkelser eller pulsmålinger bør forenkle arbeid for din bedrift eller organisasjon, ikke gjør det mer komplisert. Investere derfor på et verktøy som ikke er for avansert for dine behov. Det viktige er å kunne gjennomføre en undersøkelse (eller helst ordinære) uten problem.

Hvilke spørsmål vil du ha svar på? Hvor ofte det føles rimelig å gjøre medarbeiderundersøkelser eller pulsmålinger? Å holde opp engasjement, bør du ikke sende ut omfattende spørreundersøkelser for ofte. Her det er derfor nødvendig å sikre at engasjementet ikke svikter. De fleste hvem svare på en undersøkelse er mest engasjert i begynnelsen av undersøkelsen, som betyr at det kan være smart å stille de viktigste spørsmålene dine først.

Du lykkes med en medarbeiderundersøkelse ved å vise din ansatte at du tar eksamen på alvor. Du kan gjøre dette enkelt oppnå ved å hente inn en tredjepart, og dermed bruke en uavhengig verktøy (med anonyme svar). Ikke glem å fortelle om formålet med undersøkelsen og hva du har tenkt å gjøre med svarene. Med mange arbeidsgivere Oppfølgingen mangler – som HR-medarbeider glemmer du rett og slett bort hva du skal gjøre med alle svarene. Eller det er ikke korrekt uttrykt fra ledelsen hvilken handlingsplan som skal være på plass for å for eksempel løse problemer eller implementere forbedringer, basert på undersøkelsessvar.

Husk også å rapportere hvilke svar du har fått til personalet, da det det er i deres interesse å vite hvilke resultater undersøkelsen har gitt. De bygger også tillit til deg som arbeidsgiver hvis du er transparent.

For å oppnå en vanntett medarbeiderundersøkelse, er BusinessWiths anbefaling om derfor å bruke et verktøy. Hos oss finner du flere verktøy tilgjengelig på markedet, og du kan filtrere på ulike funksjoner. Sammenlign og velg enkelt i vår sammenligningsguide for å ta finne ut hvilket verktøy for medarbeiderundersøkelser og pulsmålinger er riktig for din organisasjon.

Beskrivelse av produktegenskaper

API-sett

Verktøyet kan kombineres med andre plattformer, noe som gir en jevnere bruk av tjenesten i organisasjonen.

Automatiske anbefalinger

Det eksisterende systemet kan anbefale brukeren hva som kan endres eller forbedres. Anbefalingene er basert på analyse av innsamlet data og utformet av eksperter på området.

Automatiske påminnelser

Automatiske påminnelser brukes for å minne ansatte om å ta undersøkelsen og kan dermed generere en høyere svarprosent på undersøkelsen.

Chat funksjon

Chat-funksjonen brukes til å kommunisere med ansatte innenfor medarbeiderundersøkelsesplattformen. Dette gir mulighet for rask kommunikasjon innad i organisasjonen og kan brukes til for eksempel tilbakemeldinger eller spørsmål.

Klare maler

Ferdige maler for utforming av spørreundersøkelser. Spørsmålene er laget for å gi de beste resultatene på undersøkelsen og kan også spare tid for brukeren.

Kryptert informasjon

Informasjonen i systemet er kryptert og ikke tilgjengelig for eksterne parter. Dette er en viktig funksjon når for eksempel konfidensialitetsstemplede data skal håndteres.

Referansemåling

Benchmark mot andre kunder som bruker verktøyet. Brukere kan sammenligne sine resultater med andre organisasjoner og finne potensielle forbedringsområder.

Segmenter data

Denne funksjonen brukes til å filtrere dataene i henhold til ulike arbeidsgrupper og kan lette analysen av undersøkelsesresultatene.

tekstmelding

SMS-funksjonen kan brukes til å sende ut spørreundersøkelser via SMS og dermed lette distribusjonen av spørreundersøkelsen.

Valgbar design

Brukeren av verktøyet kan velge undersøkelsens visuelle utseende. En godt utformet undersøkelse med tanke på utseende kan øke medarbeidernes engasjement.

Verktøy for statistikk og analyse

Brukes til å gi statistikk og analyse av resultater. Dette gir en klar oversikt over resultatene av organisasjonens undersøkelse.