Hvorfor bør bedriften min gjennomføre medarbeiderundersøkelser?
Vet du hva dine ansatte egentlig synes om arbeidsplassen din? Er det sant som kommer opp i medarbeidersamtaler? Eller det kan til og med være på tide å ta det et nytt syn på status for ansattes trivsel - ved å implementere regelmessige medarbeiderundersøkelser?
En medarbeiderundersøkelse eller pulsmåling finner ut hva dine ansatte liker deg som arbeidsgiver og deltar i neste steg holde ansatte engasjert. For hvordan skal du vite hvilke tiltak du skal ta nødvendig for å få alle til å føle seg bedre, eller hvordan man vet hva problemene er finnes, hvis du ikke stiller spørsmålet direkte?
I en medarbeiderundersøkelse får dine ansatte muligheten til å lette hjertet og vurdere arbeidsplassen. Det er selvsagt mulig å fokusere spørsmålene videre å bare berøre et bestemt område om gangen, eller du satser på omfattende undersøkelser. Medarbeiderundersøkelsen fungerer som en undersøkelse som gir deg en indikasjon på hva som fungerer – og hva som ikke fungerer. De kan handle om alt fra arbeidsmiljø, kollegaer og ledelse til arbeidsmengde og hva ansatte tenker om organisasjonen som helhet. Mange kjenner en trygghet i å kunne svare anonymt, noe som også bidrar til deg som bedrift eller bedrifter kan sørge for at ansatte tør å fortelle det som det er, og ingenting annet.
Et medarbeiderundersøkelsesverktøy gjør det enklere for deg å administrere alle svar og kunne trekke riktige konklusjoner. Det er selvsagt viktig resultatene av medarbeiderundersøkelsen faller ikke igjennom, men den mannen virkelig bruke informasjonen du har fått til å iverksette tiltak mulige tiltak. Et virkelig verktøy for å hjelpe deg med å administrere medarbeiderundersøkelsen, gjør arbeidet så mye enklere. Velg mellom flere avanserte og forskningsbaserte undersøkelser, til enklere maler. Hos BusinessWith finner du et solid utvalg av verktøy for alle slag bedrifter og organisasjoner.
Hurtigguide
Liste over 21 forskjellige Medarbeiderundersøkelse
Hurtigguide
Hvordan lykkes du med en medarbeiderundersøkelse?
Et verktøy for medarbeiderundersøkelser eller pulsmålinger bør forenkle arbeid for din bedrift eller organisasjon, ikke gjør det mer komplisert. Investere derfor på et verktøy som ikke er for avansert for dine behov. Det viktige er å kunne gjennomføre en undersøkelse (eller helst ordinære) uten problem.
Hvilke spørsmål vil du ha svar på? Hvor ofte det føles rimelig å gjøre medarbeiderundersøkelser eller pulsmålinger? Å holde opp engasjement, bør du ikke sende ut omfattende spørreundersøkelser for ofte. Her det er derfor nødvendig å sikre at engasjementet ikke svikter. De fleste hvem svare på en undersøkelse er mest engasjert i begynnelsen av undersøkelsen, som betyr at det kan være smart å stille de viktigste spørsmålene dine først.
Du lykkes med en medarbeiderundersøkelse ved å vise din ansatte at du tar eksamen på alvor. Du kan gjøre dette enkelt oppnå ved å hente inn en tredjepart, og dermed bruke en uavhengig verktøy (med anonyme svar). Ikke glem å fortelle om formålet med undersøkelsen og hva du har tenkt å gjøre med svarene. Med mange arbeidsgivere Oppfølgingen mangler – som HR-medarbeider glemmer du rett og slett bort hva du skal gjøre med alle svarene. Eller det er ikke korrekt uttrykt fra ledelsen hvilken handlingsplan som skal være på plass for å for eksempel løse problemer eller implementere forbedringer, basert på undersøkelsessvar.
Husk også å rapportere hvilke svar du har fått til personalet, da det det er i deres interesse å vite hvilke resultater undersøkelsen har gitt. De bygger også tillit til deg som arbeidsgiver hvis du er transparent.
For å oppnå en vanntett medarbeiderundersøkelse, er BusinessWiths anbefaling om derfor å bruke et verktøy. Hos oss finner du flere verktøy tilgjengelig på markedet, og du kan filtrere på ulike funksjoner. Sammenlign og velg enkelt i vår sammenligningsguide for å ta finne ut hvilket verktøy for medarbeiderundersøkelser og pulsmålinger er riktig for din organisasjon.
Beskrivelse av produktegenskaper
API-sett
Automatiske anbefalinger
Automatiske påminnelser
Chat funksjon
Klare maler
Kryptert informasjon
Referansemåling
Segmenter data
tekstmelding
Valgbar design
Verktøy for statistikk og analyse