HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste klagebehandlingssystem

Hvilket klagebehandlingssystem bør jeg velge?

Det er flott at du vil satse på å forbedre klagebehandlingen, en investering som vanligvis er gunstig for selskapets lønnsomhet. Det er lurt å investere i et klagebehandlingssystem, nesten uavhengig av hvilken type virksomhet du driver. Selv de av dere som ikke selger fysiske varer kan ha nytte av et system for klagebehandling, da systemet kan støtte prosessen også for servicebedrifter. Husk å alltid ta utgangspunkt i akkurat din bedrift og dine behov når du skal velge system for din bedrift. Bør systemet være skybasert? Hvor mange personer i selskapet vil bruke det? Sammenlign alternativene nøye og tenk gjerne gjennom hvor viktig det er for deg med for eksempel støtte og brukervennlighet.

Hvorfor bør jeg investere i et klagebehandlingssystem?

Å behandle klager er ofte tidkrevende. Det er viktig å optimalisere og effektivisere prosessene, noe et klagebehandlingssystem gjør. Det hjelper deg med å identifisere mangler og bidrar derfor til reduserte kostnader. I tillegg støtter et system for klage hele kjeden og du går aldri glipp av tilbakemeldingene til kundene som har valgt å klage. Det er viktig: En godt håndtert klage kan gjøre en misfornøyd kunde til en fornøyd. På sikt kan derfor klagebehandlingssystemet skape muligheter for ny virksomhet og økt lønnsomhet.

Vi i BusinessWith har utviklet en sammenligningstjeneste der du kan se hvilket klagebehandlingssystem som passer best for deg. Lykke til med systemvalget ditt - ikke nøl med å kontakte oss hvis du har spørsmål.

Når trenger vi et klagebehandlingssystem?

Liste over 3 forskjellige Klagebehandlingssystem

Sorter etter

Et nettbasert saksbehandlingssystem hvor du kan administrere saken direkte på mobilen eller enkelt trekke ut rapporter. Brukes av mange store selskaper og kan konfigureres for å møte ulike behov.

Lær deg mer om CANEA Workflow

Les mer

Et sakssystem som kan brukes til forskjellige typer tilfeller som avvikshåndtering, serviceoppgaver og helpdesk. Moderne funksjoner som kan kuttes for å møte forskjellige behovsbilder.

Lær deg mer om KEYnet ärendehantering

Les mer
LiveAgent

LiveAgent

Quality Unit LL

LiveAgent tilbyr et raskt og effektivt live chat-verktøy som passer for både store og små bedrifter. Med hundrevis av integrasjonsmoduler, svarmaler og automatisk distribusjon av innkommende saker.

Lær deg mer om LiveAgent

Les mer

Når trenger vi et klagebehandlingssystem?

Klager er noe gründere aller helst vil være foruten, men dessverre har forbrukere rett til å klage på både varer og tjenester. En kunde kan rapportere feil samt mangler og forsinkelser. Et system for klagebehandling gjør prosessene mer effektive og bidrar dermed til å redusere de økonomiske tapene som oppstår ved en eventuell klage.

Et produkt kan klages på dersom det er defekt, funksjonsfeil eller er ødelagt. Det kan også annonseres dersom det ikke samsvarer med informasjonen kunden mottok eller hvis det ikke er tilpasset formålet det ble markedsført for. Tjenester kan annonseres på grunnlag spesifisert i forbrukertjenesteloven, som gjelder tjenester som lager- eller reparasjonsarbeid, for å nevne et par alternativer.

For deg som skal investere i et klagebehandlingssystem er det viktig å finne riktig system for akkurat din virksomhet. Vi i BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og finne det beste systemet for deg.

Beskrivelse av produktegenskaper

Ansvarsfordeling

Del arbeidskraft og ansvar mellom praktikanter for å gjøre returprosessen jevn og uten å møte ytterligere problemer i prosessen.

API

API brukes som et felles grensesnitt for å koble sammen systemene og la dem samarbeide for å skape en kraftig flyt av data og informasjon.

Digitale maler

Brukbar for å finne ut om viktig informasjon om gjenvinningen for å fortsette med den.

Kundechatter

Hold kontinuerlig kontakt med kunden for å skape den beste kundeopplevelsen og redusere antall feil i prosessen.

Mine sider

Gi kundene tilgang til sine egne profiler der de kan se bestillingsstatusen. Funksjonen gjør det også mulig å legge ut veiledning for kunden om hvordan man går frem med gjenvinningen.

Oppfølging i sanntid

Få oppdateringer om hvor gjenvinning er lokalisert i forsyningskjeden for å redusere risikoen for eventuelle misforståelser angående eierskap og tapte gjenstander.

Rapporter og statistikk

Lag rapporter som er basert på viktige data og informasjon som kan være nyttig for organisasjonen, og samle den viktigste statistikken på ett sted.

Utløsere

Få automatiserte varsler om spesifikke hendelser for å holde øye med de viktigste hendelsene for håndtering av returstyringen.