Når trenger vi et klagebehandlingssystem?
Klager er noe gründere aller helst vil være foruten, men dessverre har forbrukere rett til å klage på både varer og tjenester. En kunde kan rapportere feil samt mangler og forsinkelser. Et system for klagebehandling gjør prosessene mer effektive og bidrar dermed til å redusere de økonomiske tapene som oppstår ved en eventuell klage.
Et produkt kan klages på dersom det er defekt, funksjonsfeil eller er ødelagt. Det kan også annonseres dersom det ikke samsvarer med informasjonen kunden mottok eller hvis det ikke er tilpasset formålet det ble markedsført for. Tjenester kan annonseres på grunnlag spesifisert i forbrukertjenesteloven, som gjelder tjenester som lager- eller reparasjonsarbeid, for å nevne et par alternativer.
For deg som skal investere i et klagebehandlingssystem er det viktig å finne riktig system for akkurat din virksomhet. Vi i BusinessWith hjelper deg med å sammenligne og finne det beste systemet for deg.