Hvordan bør jeg tenke på compliance-systemer?

Compliance betyr rett og slett compliance, og handler om at bedrifter og organisasjoner i dag har mange krav til dem når det gjelder å følge regelverk og sikre etterlevelse som GDPR og ISO-standarder, eller tiltak for å forhindre hvitvasking og svindel. Det er ikke alltid lett å følge regler og lover til punkt og prikke, så du trenger et system å støtte deg på for å være sikker på at du gjør det rette. Sammenlign gjerne de forskjellige hjelpeverktøyene som er tilgjengelige, for å finne det som passer dine behov og krav. Ulike bransjer har ulike krav til compliance, så det er viktig at du finner noe som passer deg. BusinessWith lister opp tusenvis av ulike systemer som gjør det enklere for bedrifter og organisasjoner i landet, og på vår side presenterer vi også løsningene som er tilgjengelige for compliance. Begynn å sammenligne verktøyene vi lister opp akkurat nå - les nøye før du tar ditt valg, og ikke nøl med å spørre oss om råd og veiledning.

Hvorfor er compliance så viktig?

I dag er compliance en forutsetning for at mange virksomheter i det hele tatt skal fungere og kunne gjøre forretninger med kunder. Regelverk og overholdelse er avgjørende for å unngå feil eller til og med lukkede avtaler – og enda verre, svindel og hvitvasking. Ditt og ditt arbeid med compliance blir så mye enklere hvis du bruker digitale verktøy eller systemer som kan hjelpe deg med å automatisere prosessene. BusinessWith hjelper deg på veien ved å liste opp compliance-systemer og compliance-verktøy tilgjengelig på det norske markedet i dag. Velkommen til å finne samsvarssystemet eller verktøyet ditt i dag.

Hva bør jeg vite om compliance management-systemer?

Liste over 16 forskjellige Compliance-system

Hurtigguide

Hva bør jeg vite om compliance management-systemer?

Et system hjelper deg med å komme på rett side av loven og følge reglene. Systemet for compliance er vanligvis et integrert system og består av alt fra dokumenter og funksjoner, til verktøy som hjelper en bedrift eller en organisasjon med å overholde lovkrav. Dette for å minimere risikoen for å skade en kunde. I dag er et overholdelsessystem et must for en rekke organisasjoner – å prøve å håndtere samsvar manuelt anbefales ikke. I tillegg til å sikre compliance, som andre systemer og verktøy, sparer dette deg for både penger og tid, da prosesser i mange tilfeller kan foregå automatisk og uten mye innspill fra deg. Å spare deg selv for hodepine er også en fordel å vurdere. Men hvilket verktøy bør du bruke? Hvordan jobbe med compliance akkurat nå? La oss i BusinessWith hjelpe deg - sammenlign verktøy direkte med oss, eller ta kontakt for hjelp og råd.

Beskrivelse av produktegenskaper

Ansettelse

Bruk verktøyet til å lage en onboarding-prosess som er tryggere for selskapet og smidigere for kunden. Sikre den viktigste informasjonen om klienten og gjør det ved hjelp av en brukervennlig prosess.

API

APIer lar systemet samhandle sømløst med andre systemer i selskapet, slik at data sømløst kan transformeres til databaser og andre lagringssteder.

Bakgrunnssjekker

Brukes til å gjennomgå kundens tidligere historie, noe som bidrar til å danne seg en klarere ide om hvilken type kunde selskapet har å gjøre med.

Fullførte forskrifter

Systemet har en standardisert tilnærming som gjør det enkelt å møte krav og mål som er viktige for organisasjonens compliancearbeid.

ID-identifikasjon

Identifiser kunder ved hjelp av ID-identifikasjon for å sikre at kunden er den de sier de er og unngå svindel.

Overvåkningsliste

Samle alle klienter i én overvåkningsliste for raskt og enkelt å se hvordan klientbasen ser ut og hva som er relevant for hver klient for øyeblikket.

PEP-identifikasjoner

PEP står for politisk eksponert person og PEP-identifikasjon hjelper dermed bedriften med å identifisere om klienter er i en politisk utsatt posisjon, noe som kan være viktig ved forretninger.

Risikovurdering

En funksjon som rangerer kundene etter risikoen de anses å utgjøre. Bidrar til økt bevissthet om hvilke klienter det er verdt å holde et ekstra øye med for å redusere risikoen for involvering i potensielle problemer.

Sanntidsoppdateringer

Ved å kontinuerlig overvåke klienter og finne ut de siste handlingene som er iverksatt, kan organisasjonen hele tiden jobbe aktivt i klienthåndtering og handle raskt på problematiske handlinger.