

Monotree
Monotree
Beskrivelse av Monotree
Monotree is an all-in-one branded employee app designed for frontline teams. It streamlines internal communication through chats, social feeds, and events, while also supporting onboarding, training, and access to handbooks. Operational tools include to-do lists, digital forms, and document sharing. The platform emphasizes employee well-being with feedback surveys and development reviews. Monotree offers fast deployment, multilingual support, and secure, dedicated servers. It integrates with existing systems and provides continuous in-house customer support, making it a scalable solution for companies aiming to connect, train, and empower their workforce efficiently.
Bedriftsstørrelse
Hvilken bedriftsstørrelse passer til dette systemet?
101-500+
Mobilapp
Finnes det mobilapp?
Brukerstøtte
Hvordan kan leverandøren kontaktes?
Opplæring
Hvordan kan du lære opp kunden?
Testperiode
Kan man få en gratis testperiode?
Ja
Nei
Pris fra
Listepris fra leverandør:
50 NOK per bruger per måned
Språk
På hvilke språk finnes systemet?
SV
DA
NO
FI
EN
Geografisk område
Hvor finnes vi?
SE
DK
NO
FI
Hvorfor samarbeide med Monotree?
Hvorfor velge deres system?
Super high daily engagement of over 75% average
Very user friendly
Designed and built for young people
Hvilken posisjon har dere på det norske markedet?
Professional and dedicated onboarding and support
A super fast and reliable product
An app that people will ACTUALLY use everyday
Hva synes andre om systemet?
Anmeldelser og rangeringer om Monotree
Brukervennlighet
Samarbeidet med leverandøren
Support og service
Tilgjengelige funksjoner
Kundetilpassning og fleksibilitet
Integrasjonen
Verdi for pengene
Hvor fornøyd er du totalt sett?
COO•
Middelsstor bedrift (101-500)•
Verifisert person•
Sverige•
juli 2025
Hva liker du best?
Funksjonalitet og enkelhet
Hva liker du minst?
Mener at onboarding i sin helhet bør håndteres av leverandøren
Hvilke bedriftskritiske problemer opplever du at Monotree løser?
Flere, løser skalerbarhet i kommunikasjon
Brukervennlighet
Samarbeidet med leverandøren
Support og service
Tilgjengelige funksjoner
Kundetilpassning og fleksibilitet
Integrasjonen
Verdi for pengene
Hvor fornøyd er du totalt sett?
Områdesjef•
Liten bedrift (11-100)•
Verifisert person•
Sverige•
juli 2025
Hva liker du best?
Vi bruker chat-funksjonen, sjekklister, kalenderen for hendelser og kalenderoppføringer, samt nyheter og skjemaer mest, men vi lærer stadig flere nyttige funksjoner!
Hva liker du minst?
Vi skulle for eksempel gjerne hatt en sjekklistefunksjon der alle kan legge til oppgaver på listen, og noen andre småting som er låst i systemet i dag.
Hvilke bedriftskritiske problemer opplever du at Monotree løser?
Monotree hjelper oss virkelig til å føle oss mer som en del av samme selskap, selv om vi har ulike områder og avdelinger! Supporten er veldig vennlig, og det er enkelt å få svar på spørsmål!
Brukervennlighet
Samarbeidet med leverandøren
Support og service
Tilgjengelige funksjoner
Kundetilpassning og fleksibilitet
Integrasjonen
Verdi for pengene
Hvor fornøyd er du totalt sett?
HR•
Stor bedrift (500+)•
Verifisert person•
Sverige•
juli 2025
Hva liker du best?
Det er koblet til HR-systemet vårt (Caspeco), dvs. ingen manuell håndtering av brukere -at det er tilgjengelig på alle språkene vi trenger -at det er brukervennlig for oppretting av innhold -At det har så mange funksjoner som kommunikasjon, kalender, risikoanalyser, håndbøker, e-læring, varsling, nyhetspublisering, støtte for medarbeidersamtaler, medarbeiderundersøkelser, oppgavelister osv. Fantastisk support (både ved oppstart og løpende) Vi er veldig, veldig fornøyde med Monotree, det passer oss perfekt!
Hva liker du minst?
Vanskelig å komme på noe jeg ikke liker, kanskje at du ønsker å legge til brukere individuelt og manuelt til kurs, manualer og annen info.
Hvilke bedriftskritiske problemer opplever du at Monotree løser?
Intern kommunikasjon, opplæring og lett tilgjengelige håndbøker, spesielt om sikkerhet og risikoanalyser
Brukervennlighet
Samarbeidet med leverandøren
Support og service
Tilgjengelige funksjoner
Kundetilpassning og fleksibilitet
Integrasjonen
Verdi for pengene
Hvor fornøyd er du totalt sett?
Monotree produktfunksjoner
LMS
API og webhooks
Automatisk utsendelse
Blandet læring
Forfatterverktøy
Kundetilpasse utseendet
Kursadministrasjon
Lage e-læringskurs
Lage videoer
Mer enn 2 språk
Mobil opplæringsplattform
Målrettede opplæringsinnsatser
Målstyring & Performance (kombinert)
Organisasjon struktur og hierarki
Preboarding
Rapportering
Sosiale læringsaktiviteter
SSO & integrasjon
Statistikk & dashboards
Synkron læring
Tester og bedømning
E-læring
Fullførte kurs
Kursadministrasjon
Lage kurs
Legg til ditt eget materiale
Prov
Påminnelser
Rapportering
Suksessoversikt
Video og bilder
Passer dette
systemet meg?
La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.
Om Monotree

Monotree is a Copenhagen-based company founded in 2019, committed to building branded employee apps that put people first. Entirely founder-owned, Monotree’s mission is to foster engaging, fast, and effective workplace communities, especially for companies with large frontline teams. They believe that modern employee communication should be as intuitive and dynamic as the social platforms people use in their daily lives—quick, visual, and interactive.
The Monotree platform integrates all essential employee-facing tools into a single branded app. It merges communication features such as chats, social walls, and events with operational tools like task lists, digital forms, and handbooks. It also supports training, onboarding, feedback collection, and employee development reviews—making it a comprehensive solution for communication, productivity, and engagement.
What sets Monotree apart is its emphasis on simplicity, performance, and long-term relationships. They operate with a high level of continuity—offering the same point of contact through sales, onboarding, and ongoing support. Their team handles all development in-house, ensuring faster updates and a more tailored product. They deploy apps on dedicated servers, optimizing speed, security, and customization for each client.
Monotree also values accessibility and flexibility. Their apps support multiple languages, making them suitable for diverse and international teams. The system integrates seamlessly with existing tools, and all customers receive unlimited support and access to new features at no extra cost.
At its core, Monotree exists to strengthen company culture and employee belonging by giving teams an easy, effective, and branded way to connect, learn, and succeed—no matter where they are. Their approach is pragmatic, human-centric, and rooted in the belief that empowered employees drive better business outcomes.