HjemSystemGuidenOm ossFor leverandører

Sammenlign Norges beste personallister

Hvorfor skulle jeg ha en personallister?

Fordi du må, kan være et kort svar på spørsmålet. I bryggeribransjen er det for eksempel krav om at man fra 1. januar 2016 skal ha digitale personallister, hvor man kan rapportere hvem som jobber og hvilke tider. Denne må foreligge dersom Skatteetaten kommer for å gjøre tilsyn. Grunnen til at det er et regelverk rundt ansatte er fordi man ønsker å forebygge svart arbeid og også holde oversikt over hvem som er på en arbeidsplass. Dette er i tilfelle det er en ulykke eller hvis noe annet kan skje. Her hos oss i BusinessWith kan du finne et solid utvalg av diverse personallister tilgjengelig på det norske markedet. Alt for at du enkelt skal kunne gjøre en sammenligning, og finne den beste personlige treneren for deg. Ulike bransjer har ulike krav til hvordan personallisten skal utformes. Det aller beste er å ta en titt på Skatteetaten krav for å se hva som gjelder for akkurat din bransje.

Hvordan bør jeg velge en personallister?

Det første du bør ta utgangspunkt i når du skal velge en personallister er å velge en som passer til formålet – altså for din spesifikke bransje og kravene som gjelder for deg. De digitale personallisterne som er tilgjengelige på det norske markedet er svært fleksible. Her kan dine ansatte enkelt få tilgang til personalloggen via mobil, hvor de kan sjekke inn og ut for dagen, samt fylle ut sine respektive opplysninger. Den digitale personallisten synkroniseres i sanntid til skyent, hvor all informasjon lagres trygt. BusinessWith har kartlagt de beste personalsengene i Norge - velkommen til å finne og velge personalsenger direkte hos oss. Nøl heller ikke med å ta kontakt dersom du ønsker mer veiledning eller informasjon.

Hva skal stå i personallister?

Liste over 6 forskjellige Personallister

Sorter etter
SmartDok

SmartDok

Smartdok AS

SmartDok er den mest brukte løsningen i bygge- og anleggsnæringen, og det er ikke uten grunn. Løsningen består av moduler som gir deg oversikt og enkel kontroll over timer på mann og maskin, HMS/KS-system, vareforbruk, service og vedlikehold av maskiner, dokumenthotell, verktøyoversikt, dokumentasjon i form av bilder og sjekklister, kjørebok, brøytelister med mer. Alt i en app! Systemet er webbase...

Lær deg mer om SmartDok

Les mer
Eksakt Tid-logo

Eksakt Tid

Eksakt Tid

Et enkelt og brukervennlig verktøy for tidsregistrering som også hjelper deg med å oppfylle Skatteetatens krav for personalliste. Med Eksakt Tid kan dine ansatte sjekke inn og ut, og du får ferdige lønnsgrunnlag uten manuelt arbeid. Systemet spesifiserer normaltid, ubegrenset antall overtidstyper og fravær, fleksitid med mer. Rapporter kan tas på historiske data hele veien tilbake til systemet ble...

Lær deg mer om Eksakt Tid

Les mer
Planday

Planday

Planday

Et system for planlegging som passer både små og store selskaper. Produktporteføljen inneholder flere funksjoner for å lette hele planleggingsprosessen.

Lær deg mer om Planday

Les mer
Tidsbanken-logo

Tidsbanken

Tidsbanken

Tidsbanken gjør det enkelt å føre digitale personallister i samsvar med Skatteetatens krav. Personallisten er alltid tilgjengelig når du trenger den, og den er oppdatert til enhver tid. Kombiner personallisten med Tidsbanken sin digitale stemplingsur for å enkelt føre timer og spare tid på manuelle utregninger av overtid, tillegg og fleksitid.

Lær deg mer om Tidsbanken

Les mer
Timegrip-logo

Timegrip

Timegrip

Timegrip sørger for at du til enhver tid har en oppdatert personalliste som kan fremvises ved kontroll. Personallisten oppdateres når en ansatt sjekker seg inn og ut på arbeidsplassen og tilsvarer Skatteetatens krav til dokumentasjon. Driver du en restaurant, frisørsalong, bilverksted eller skjønnhetssalong, så er Timegrip en bra løsning for deg.

Lær deg mer om Timegrip

Les mer
Timerabbit-logo

Timerabbit

Timerabbit

Timerabbit er et enkelt timeregistreringssystem med funksjonalitet for ferie og fravær og en elektronisk personalliste med stemplingsur. Med Timerabbit har du alltid full oversikt over hvem som er på jobb, og du kan bruke stemplingen som grunnlag for lønn eller fakturering.

Lær deg mer om Timerabbit

Les mer

Hva skal stå i personallister?

For å motvirke svart arbeid og arbeid for sunne arbeidsforhold og arbeidsmiljø, er det krav om at enkelte bransjer skal ha personalliste. Bransjene som gjelder er følgende: bygg, kjøretøyservice, kropps- og skjønnhetspleie, mat- og tobakkgrossist, restaurant og vaskeri. Det norske skatteetaten formulerer tydelig på sin nettside hvilke krav som gjelder for hver bransje.

Men hva skal da stå i en personallister? Firmanavn, personnummer og organisasjonsnummer, for- og etternavn og koordineringsnummer — er den hyppigst forekommende informasjonen i en personallister. I de digitale personallisten kan ansatte eller ansatte selv sjekke inn og ut av virksomheten. Ved for eksempel en arbeidsulykke er det av stor verdi å vite hvem som jobbet hvor, når og hvordan. Personalledere kan ofte kobles til arbeidsordresystemer eller inkluderes i et operativt system.

Spørsmålet er da hvilken type seng du skal velge? For å gjøre det enkelt for deg har vi i BusinessWith samlet de beste personallisterne i Norge, slik at du kan finne og velge den rette for din bransje eller virksomhet. Velkommen til oss for å gjøre ditt valg!

Beskrivelse av produktegenskaper

Administrere flere arbeidssteder

For bedrifter som har ansatte på flere arbeidssteder, kan systemet håndtere flere arbeidsplasser samtidig.

Automatisk rapportering

Systemet kan automatisk generere rapporter basert på dataene som samles inn, inkludert oppmøtetider, overtidstimer og annen statistikk.

Forvaltning av tillatelser

Systemet kan kreve at brukerne har spesifikke tillatelser eller autorisasjoner til å registrere sitt oppmøte, slik som å være ansatt i en bestemt avdeling, som for eksempel ID06.

Geografisk plassering

Systemet kan bruke GPS-teknologi for å spore hvor ansatte befinner seg når de registrerer ankomst og avreise

Integrasjon med andre systemer

Systemet kan integreres med andre systemer, for eksempel lønns- og faktureringssystemer, slik at det blir enklere å administrere alle data på ett sted.

Integrering med arbeidsordrer

Det kan integreres med arbeidsordre og tidsrapporteringssystemer for å legge til rette for både ansatte og arbeidsgivere i å holde oversikt over arbeidstid og oppgaver.

Logg inn og ut

Arbeidere har mulighet til å registrere ankomst og avreise på en arbeidsplass på stedet.

Tilpassede varsler

Systemet tilbyr muligheten til å sende tilpassede meldinger til ansatte eller veiledere basert på informasjonen som er registrert i fremmøtesystemet, for eksempel når en ansatt ankommer arbeidsplassen.