SystemGuiden

Systemkategorier

For leverandørerBloggOm oss

Sammenlign Norges beste e-handelsplattformer

Hjelp med riktig system?

Antall ansatte

SystemGuiden

Hvilken nettbutikkløsning oppfyller dine behov?

En e-handelsplattform handler om å drive salg. Dette er din butikk, det er hit kundene dine kommer for å handle. Hva betyr så dette? Jo, for det første skal det være enkelt å få en oversikt over tilbudet ditt – altså hva du selger. For det andre skal det være lett å legge inn en bestilling. Pris, brukervennlighet og fleksibilitet er tre faktorer det er viktig å ta i betraktning når du skal sammenligne og velge e-handelsplattform. Den løsningen du velger bør kunne oppskaleres og håndtere tider med høyere trafikk.

Hvis bedriften din er i rask vekst, passer kanskje en “headless”-plattform best. Dette innebærer at man skiller utseendet til den digitale butikken og de bakenforliggende forretningsprosessene. Da kan du selv tilpasse løsningen og alle funksjonene bak, slik at du slipper å føle deg bundet. Du kan velge den beste e-handelsplattformen for betalinger, den beste leverandøren av innholdshåndtering. Og så videre.

Som du ser, er det en del ting du må ta stilling til før du velger den beste e-handelsplattformen for nettopp din bedrift. Det er lett å fokusere på utseendet, men forretningslogikken bak og brukervennligheten er utrolig viktig for at alt skal fungere optimalt. Det tar tid, og er fremfor alt veldig dyrt, hvis dere må bytte e-plattform. Så gjør hjemmeleksen – les deg inn, skriv en kravspesifikasjon, fastlegg budsjettet og vurder hva dere du må ha og eventuelt hva dere kan klare deg uten.

Sammenlign e-handelsplattformer og velg den beste leverandøren utfra dine behov og krav.

Sammenlign leverandør av nettbutikkløsning

Hurtigguide

Relaterte kategorier til E-handelsplattform

BetalingsløsningerCMSE-handelsplattformNettbutikkPIM-system

Liste over 32 forskjellige E-handelsplattform

Hurtigguide

Sammenlign leverandør av nettbutikkløsning

Avhengig av om du jobber innen retail eller kanskje driver et varemerke, har du ulike behov når du ser etter en e-plattform som skal hjelpe deg med å selge produktene eller tjenestene dine. Hvor mye vil du gjøre selv? Er du ute etter en Saas-løsning, slik at du raskt kan komme i gang? Hvis du har en større bedrift, involver gjerne flere personer med ulike kompetanser eller roller for å kartlegge hvilke behov som finnes. Det primære målet med e-handelsplattformen er det som i første rekke vil påvirke valget.

Vurder de ulike flytene som er viktige for deg – som innhold og distribusjon. Du vil kunne vokse med plattformen din, så den må være skalerbar. Markedet for e-plattformer har vokst raskt de siste årene, og i dag er det enkelt å starte en e-handel. Hvis du føler deg veldig ny på området, er det lurt å ta et e-handelskurs før du velger – eller kontakt oss i BusinessWith for å få tips. Du kan også gjerne starte å sammenligne de ulike løsningene ved å bruke vår smarte sammenligningstjeneste med en gang.

Våre tre beste tips når du gjør ditt valg:

  • Les deg inn – grundig.
  • Å velge plattform er et stort valg, så bruk tid til å sammenligne og vurdere de ulike løsningene.
  • Se hva andre sier.
  • Referanser fra andre kunder er viktig. Finn referansekunder og spør dem hva de synes om plattformen.
  • Kundeservicen.
  • God støtte fra leverandøren er noe du ikke vil unnvære.

Beskrivelse av e-handelsfunksjoner

AI-drevne Produktanbefalinger

Plattformen bruker maskinlæring/AI for å levere smarte, personlige anbefalinger til hver kunde (f.eks. "Kunder som kjøpte dette, kjøpte også…").

Automatisert Markedsføring

Plattformen har innebygde verktøy for å automatisere og planlegge kundekommunikasjon og kampanjer (f.eks. e-post til kunder som har forlatt handlekurven).

Avansert Prissetting & Trinnpriser

Plattformen støtter komplekse prismodeller som trinnpriser, kundespesifikke priser, volumrabatter og prisfastsettelse basert på kundegrupper.

Headless/Decoupled Støtte

Plattformen tilbyr et API-drevet ("headless") backend, som gjør det mulig å koble på valgfritt CMS- eller frontend-verktøy.

Innebygd CMS (Publiseringsverktøy)

Et fullt fungerende Content Management System (CMS) for å håndtere, redigere og publisere alt tekst- og bildeinnhold på e-handelsplattformen.

Kundesegmentering & Grupper

Muliggjør avansert segmentering av kundebasen basert på kjøpsadferd, geografiske data eller andre variabler for målrettet kommunikasjon.

Omnikanal/Unified Handel

Funksjoner for å samle den digitale opplevelsen med fysisk handel (f.eks. "Kjøp online, hent i butikk", felles lagerstatus).

PIM-Integrasjon (Produktinformasjon)

Innebygd kobling eller modul for å effektivt håndtere, berike og publisere store mengder produktinformasjon (bilder, spesifikasjoner, oversettelser).

Plug-in & App Marketplace

Plattformen har et økosystem av ferdige tillegg, apper eller moduler som raskt kan installeres for å utvide funksjonaliteten.

Prislister

Oppdatering og kobling til prislister er mulig, men funksjonaliteten varierer mellom plattformer og bør vurderes nøye som kjøper.

Salgsanalyse & Rapportering

Muliggjør dyptgående analyse av e-handelens ytelse (f.eks. salg, konvertering, kundeadferd) gjennom innebygd rapporteringsmodul.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Innebygde funksjoner som støtter optimalisering av nettsiden for søkemotorer (f.eks. tilpasning av URL-er, metatagger, sitemaps).