Sammenlign Norges beste SEO-verktøy

Hvorfor bør jeg ha et SEO-verktøy?

Hvis du ikke blir sett, er du ikke der – det er den dystre sannheten om søkemotorer. SEO står for Search Engine Optimization og handler altså om å søkeordoptimalisere innholdet på nettsiden din, slik at du skal få flere besøkende – og flere kunder. I denne jungelen full av algoritmer er det ingen vits i å gjette om du vil ha en effekt. I stedet er det bedre å ta hjelp fra de som kan. Hos BusinessWith har vi kartlagt noen av de mest populære SEO-verktøyene, slik at du kan finne det som passer deg best. Optimaliser nettstedets infrastruktur, forbedre søkeordoptimalisering og maksimer ytelsen. Dette er bare noen av tingene som et solid SEO-verktøy kan hjelpe virksomheten din med. Veien til det riktige SEO-verktøyet starter med BusinessWith. Finn og sammenlign verktøy i dag.

Hvordan bør jeg velge SEO-verktøy?

Det kreves litt research før du velger SEO-verktøy. Hvilke funksjoner er viktige for deg? Hvordan jobber du med søkeordoptimalisering i dag? Viktig å huske er at SEO-verktøyet hjelper deg med å øke antall besøkende, men det kan ikke gjøre magi. Hvis innholdet er flatt og kjedelig og oppsettet er utdatert, kan du ikke regne med at noen besøkende ønsker å bli på siden. SEO handler derfor mye om å jobbe med innhold, bilder, struktur og tekst samt med ord og uttrykk som tiltrekker besøkende. Flere av dagens SEO-verktøy kan tilpasses, mens flere er mer statiske og for eksempel passer bedre til en bestemt bransje eller en viss størrelse på bedriften. Bare du vet hvor aggressivt du vil jobbe med SEO.

Benytt sjansen til å sammenligne SEO-verktøyene for bedre å forstå hvilket som føles best for deg. Som med alt annet, er brukervennlighet nøkkelen. BusinessWith hjelper deg med å finne, sammenligne og velge SEO-verktøy.

Hva er fordelene med et SEO-verktøy?

Hurtigguide

Liste over 16 forskjellige SEO-verktøy

Hurtigguide

Hva er fordelene med et SEO-verktøy?

Det hjelper ikke å ha en veldig fin nettside hvis ingen finner deg. Det er litt som å arrangere en overdådig fest uten at noen skal dit. Dagens SEO-verktøy er komplekse og smarte, og gjør jobben for deg ved å drive trafikk til selve festen, for å si det sånn. Hva vil folk lese? Hvilken informasjon leter de etter? Hvilke titler og metabeskrivelser har du? Og kanskje viktigst av alt – hva gjør konkurrentene godt og dårlig? Et SEO-verktøy har fordelen av å analysere hvordan søkeordoptimaliseringen din ser ut i dag, slik at du i neste trinn vil kunne sette en strukturert plan basert på data og fakta. Etter det kan du sette en ny og virkelighetsbasert plan for søkeord og innhold. Rapporter med forslag til ord, analyser, omdirigeringer av gamle sider – fordelene med et SEO-verktøy er mange, alle funksjoner med mål om å øke din rangering og trafikk til deg.

Hvorfor ikke begynne å sammenligne SEO-verktøy allerede nå, for å bli klokere på utvalget som er tilgjengelig? BusinessWith gir deg ikke mindre enn 15 SEO-verktøy slik at du kan finne det beste for deg. Vi ønsker deg lykke til med søkeordoptimalisering!

Beskrivelse av produktegenskaper

Analyseverktøy

De avanserte analyseverktøyene lar brukeren trekke slutninger og konklusjoner om nettstedets ytelse. Gjennom analyseverktøyene kan brukeren få en dypere forståelse av den generelle ytelsen, men også muligheten til å velge individuelle komponenter på nettstedet for ytterligere optimaliseringer.

API integrering

Application Programming Interface (API) er en integrasjonsmetode som gjør det mulig å både hente ut, overføre og korrigere data uten å måtte logge seg inn i programvaren manuelt. Det betyr at brukeren kan koble sammen ulike programmer og få bedre utnyttelse av dataene i ulike applikasjoner.

Dashboard

Off-page SEO er en avansert funksjon som bidrar til handlinger som brukeren kan utføre utenfor nettstedet for å påvirke den samlede rangeringen. Aspekter som analyseres av funksjonen, inkluderer kvaliteten på lenkekilder, antall tilbakekoblinger og henvisningstrafikk.

Nøkkelord forskning

Funksjonen gir brukeren mulighet til å undersøke populære søkeord som folk skriver inn i søkemotorer som Google, og inkludere dem strategisk i innholdet på nettstedet slik at nettstedet ditt vises høyere på søkemotorens resultatside.

Offpage SEO verktøy

Se den viktigste informasjonen og dataene samlet på samme instrumentpanel og få full kontroll over situasjonen i bedriften.

Rang sporing

Rangsporingsfunksjonen gir brukeren muligheten til å filtrere relevante data som trafikkdata og søkevolum som er kompilert og dermed rangerer nettsteder. Funksjonen gir kunden dypere innsikt, noe som hjelper til med optimalisering av Google Analytics og Google Webmaster Tools.

Revisjon av nettsteder

Nettstedsrevisjonen er en omfattende rapport som evaluerer hele nettstedets samlede og overordnede ytelse. Funksjonen kombinerer alle sider for å gi brukeren en samlet SEO-score. Funksjonen gjør det enklere å identifisere eventuelle problemer både på og utenfor nettstedet og gir forslag til automatisk genererte forbedringer.

SEO-analyse for nettsider

Nettstedets SEO-analysefunksjon er tilpasset algoritmene til de store søkemotorene og gir dermed brukeren et godt innblikk i hvor tilpasset nettstedet er. Verktøyet inkluderer også gjengivelse på serversiden og brukervennlige nettadresser som kan tilpasses for å optimalisere SEO for hele nettstedet.

Verktøy for konkurrentanalyse

Funksjonen lar kunden spore sine konkurrenter og gir kontinuerlige oppdateringer om hva de gjør og hvordan de gjør. Funksjonen støtter vanligvis varsler om rangeringsendringer og gir daglige oppdateringer for konkurrentenes rangering og automatisk genererte forslag til forbedringer.