Få anbefalt rett Avvikshåndtering for din bedrift

Systemguiden bruker algoritmer og data for å veilede deg i ditt valg av system gjennom å anbefale de systemløsninger som best matcher dine behov, krav og forutsetninger.

Gjør som over 17 000 nordiske bedrifter – la data og algoritmer veilede deg i jungelen av systemer!

Guiden til det rette systemet

Hvor mange ansatte har du i bedriften din?

7-10

spørsmål

------

3 - 5

minutter

------

3

anbefalinger

Hva synes andre om systemguiden?

"Virkelig god og givende service, tusen takk for gode matchende leverandører som endte med et kjempekjøp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internasjonal salgssjef

"Vi burde ha testet systemguiden for over tre måneder siden, det ville ha spart oss for mye tid. En god og kvalitativ veiledning."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Konsern HR-direktør

"Systemguiden forenklet vårt søk etter en ny CRM. Veldig gode møter med leverandører som umiddelbart skjønte hva vi var ute etter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenør

Velg riktig system for avvikshåndtering

Avvikshåndtering er nødvendig i mange bedrifter for å holde oversikt over unormale hendelser, feil og mangler. Moderne digitale systemer for avvikshåndtering, noen ganger også kalt «avviksstyringssystemer», effektiviserer, samler inn statistikk, rapporterer og genererer tydelige oppfølgingsmuligheter. Et system for å håndtere avvik fra normen hjelper deg med å identifisere kritiske punkter i virksomheten, enten det handler om økonomi, maskiner, pasientbehandling eller noe helt annet.

Avvikshåndtering er en viktig del av systematisk kvalitetsarbeid. Ofte er det imidlertid forbundet med utfordringer, for eksempel i form av manglende rapportering og uklare ansvarsforhold. Riktig system som matcher dine behov kan hjelpe deg med å håndtere utfordringene slik at du lærer av det som ikke skulle ha skjedd.

Fordi avvikshåndtering utføres i så mange forskjellige bransjer, finnes det en rekke systemer på markedet. Du må derfor gå for et system som passer perfekt til din virksomhet. Tenk over hvordan du vil håndtere avvik og hva du ønsker å få ut av det.

Når du er klar hjelper vi i BusinessWith deg med å velge det beste systemet for din avvikshåndtering. Filtrer og søk via vår systemguide. Lykke til!

Fem ting å vurdere angående avvikshåndtering

Avvikshåndtering er en selvfølge blant mange virksomheter og viktig for å samle erfaring og sikre utvikling. BusinessWith har samlet fem punkter som er viktig å vurdere dersom du ønsker å oppnå vellykket arbeid med avvik.

  1. Brukerbarhet. Det skal være enkelt å rapportere avvik. Et fleksibelt system med ferdige maler gjør det enklere for ansatte og reduserer risikoen for at avviksmelding lander mellom to stoler.
  2. Støtte. Det som er enkelt for en ansatt kan være en stor utfordring for en annen. Sørg for å ha en støttefunksjon tilgjengelig for å støtte og hjelpe ansatte ved vansker, samt coachingvideoer og tekster som forklarer prosessene.
  3. Tid. Sett av tid til å håndtere utfallet av avviksmeldingene. Mange systemer tilbyr gode statistiske data som du kan lære mye av. Det kan imidlertid ta tid å venne seg til, men det bør passe inn i kalenderen.
  4. Mål. Det bør prioriteres høyt at alle i organisasjonen vet hvorfor avvikshåndtering gjøres og hva målet er.
  5. Tilgjengelighet. Skybaserte systemer som ligger på alle enheter er enkle å få tilgang til. Takket være apper på telefoner og andre bærbare enheter er det enkelt å rapportere et avvik uansett hvor og når det oppstår – og raskt både skrive om hendelsen og dokumentere den med kameraet.

BusinessWith hjelper deg med å velge et system for avvikshåndtering. Begynn å sammenligne nå!