Hvorfor bør du ha IP-telefoni?
IP-telefoni står for Internet Protocol og betyr at du bare foreta anropene dine over nettverket i stedet for å ringe det den tradisjonelle måten. I denne sammenhengen støter du ofte på VoIP, som står for VoiceOver Internet Protocol. Bredbåndstelefoni eller netttelefoni er også vanlige navn for IP-telefoni.
IP-telefoni handler om å overføre informasjon og å kunne kommunisere via Nettet , og hva som kreves for at akkurat din bedrift skal kunne begynne å bruke den her er måten å kommunisere på et godt bredbånd. Uten internettforbindelse, ingen bredbåndstelefoni. Det sier seg selv.
For de fleste bedrifter er den store gevinsten at du sparer penger på å bruke IP-telefoni . Å ringe over internett er billigere enn å ringe "normalt", som slik at du kan spare mye penger ved å la din bedrift investere i løsningen. Spesielt hvis du f.eks. har selgere som reiser mye i sin tjeneste.
Det er ikke veldig komplisert å installere – du kan bruke du av IP-adapter for å koble samtalene dine over nettverket, eller kjøpe spesielle softphones til formålet.
Nysgjerrig på å finne en IP-løsning for din bedrift? Ta bruke BusinessWiths sammenligningstjeneste for å se, sammenligne og velge dem løsninger tilgjengelig på markedet. Har du spørsmål eller behov ytterligere råd er du alltid velkommen til å kontakte oss.
Test systemguiden
La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.
SystemGuiden
Hurtigguide
Liste over 6 forskjellige IP-telefoni
Med Tele2s IP -telefoni vil du kunne ringe noe. Med QoS (kvaliteten på tjenesten) vil det aldri være dårlig forbindelse for bredbåndssamtalene dine.Lær deg mer om (S)IP-Telefoni
Med et fast nettverksnummer opprettes et nummer for å nå alle i selskapet ditt. Kommuniser effektivt med kolleger og kunder for ikke å gå glipp av samtaler.Lær deg mer om 3Växel
Med enkel integrering av Skype, Microsoft -team og forskjellige CRM -systemer, tilbyr Cellip en god generell løsning som et mobilutstyr. Med tilpassbare funksjoner får du et profesjonelt utstyr for selskapet ditt.Lær deg mer om Cellip 365 Växel
GlobalConnect er en løsning bygget på Microsoft -team. For fullstendig integrasjon med de gjenværende systemene, får du en god gjennomføring av IP -telefoni.Lær deg mer om SIP Trunk
Med sin raffinerte sammenkobling av telefonutveksling og CRM -systemer, kan kartleggingssamtaler kobles raskere til riktig person i riktig avdeling.Lær deg mer om Telavox
Voicetech muliggjør billigere telefoni for ditt spesielle selskap. Med lave månedlige gebyrer og fleksible løsninger forenkler du kommunikasjonen.Lær deg mer om VoiceTech
Hurtigguide
Hvilken telefon bør jeg bruke til IP-telefoni?
På tide å bytte til IP-telefoni i bedriften? Har du hørt om andre som anbefaler løsningen, da den både er fleksibel og hjelper deg å spare penger? Bredbåndstelefoni, ofte også kalt Voiceover IP eller VoIP, krever, som du allerede vet – et godt bredbånd. Før du tenker på å bytte til denne teknologien, sørg for å sikre at dine ansatte alltid har bredbånd 100kBit/s for at det skal fungere og for at lyden skal bli optimal.
IP-PBX betyr Private Branch Exchange (eller abonnentsentral) og kan være verdt en titt. Det vil være som om bedriften din får ditt private telefonnettverk med ytre og indre linjer, som gjør det enkel å kommunisere både internt og eksternt.
Men hva slags telefon er det da snakk om å anskaffe? Programvare som softphones, dvs. bruk av mikrofon og hodetelefoner er en alternativ. Et annet alternativ er å bruke din vanlig telefon, men med adapter, eller den kan brukes bruk en app direkte på telefonen for å kunne ringe over internett. Det er også mulig å kjøpe spesielle systemtelefoner som er helt tilpasset å ringe over Internett.
Bruk gjerne BusinessWiths sammenligningstjeneste for å finne den IP-telefoniløsning som passer deg best. Velkommen til å filtrere og lese mer direkte med oss!