Få anbefalt rett Live chat for din bedrift

Systemguiden bruker algoritmer og data for å veilede deg i ditt valg av system gjennom å anbefale de systemløsninger som best matcher dine behov, krav og forutsetninger.

Gjør som over 17 000 nordiske bedrifter – la data og algoritmer veilede deg i jungelen av systemer!

Guiden til det rette systemet

Hvor mange ansatte har du i bedriften din?

7-10

spørsmål

------

3 - 5

minutter

------

3

anbefalinger

Hva synes andre om systemguiden?

"Virkelig god og givende service, tusen takk for gode matchende leverandører som endte med et kjempekjøp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internasjonal salgssjef

"Vi burde ha testet systemguiden for over tre måneder siden, det ville ha spart oss for mye tid. En god og kvalitativ veiledning."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Konsern HR-direktør

"Systemguiden forenklet vårt søk etter en ny CRM. Veldig gode møter med leverandører som umiddelbart skjønte hva vi var ute etter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenør

Guiden for live chat

Hvilket live chat-system bør du velge?

Ønsker du å øke konverteringer og få fornøyde tilbakevendende kunder ? Legg til en chatfunksjon på nettstedet ditt. Med en live chat gir du kundene rask personlig service i en verdsatt form for kommunikasjon. Borte er lange telefonlinjer og flere dager med venting på e-postsvar. Du øker mulighetene for salg og ha det mer moro på jobben. Det er like enkelt for deg som for kundene å bruke en prat. Du blir tilgjengelig og de besøkende får en positiv opplevelse av deg og merkevaren din. I tillegg er det enkelt å komme i gang med en live chat. Du kan legge til smarte funksjoner til ditt skybaserte chat-verktøy og i i mange tilfeller integrere den med CRM-systemet.

En ansatt kan administrere flere chat-samtaler samtidig, og skape effektivitet. For brukeren, som via live chat-verktøyet får en direkte kanal til din kundeservice, er det ikke merkbart. Hun føler bare at tjenesten fungerer minst like god på mobil som desktop og at hun får rask og smidig hjelp. Hvis hun i tillegg autentiserer seg med bank-ID, kan hun bli enda mer personlig service og økt trygghet.

Gjør gjerne en analyse internt før du setter i gang. Hvilke behov har du når det gjelder dette? kundekommunikasjon? Hvilke tider på døgnet kan du være tilgjengelig? Hvordan kan tilbyr du en personlig tilnærming på en live chat-plattform?

Når du er klar hjelper BusinessWith deg med å velge et passende verktøy for live chat. Hva passer deg best? Filtrer og søk. Lykke til med ditt valg av live chat-verktøy for akkurat ditt selskap.

7 ting å huske på med live chat kundeservice

Chatting kan ligge i hjelpeapparatets DNA, men det er noen viktige ting å vurdere for de av dere som velger live chat som et kundeserviceverktøy.

  1. Tider. En chat må være åpen i et antall timer hver hele døgnet, i hvert fall på hverdager. Du vil ikke at kunden skal "snu døren" fordi chatten er stengt og hun henvises til e-postkontakt. Raske svar er mye verdt.
  2. Forbered en FAQ. Når chatten er stengt, eller før kunden har fått hjelp av en kundeservicemedarbeider, kan du tilby ferdige svar på en rekke vanlige spørsmål. Kunden kan søke etter svaret, direkte i chatten, venter på personlig service.
  3. Velg sider. Hvor trenger kundene hjelp? Du kan sette chat-funksjonen overalt på siden eller på utvalgte sider. Uansett, så du ser ofte hvor den besøkende er når hun velger å starte en samtale med deg.
  4. Tenk på språket. Det høres kanskje litt byråkratisk ut, men ett språkbrukspolitikk er en god idé. Det er viktig at kundene behandlet på en profesjonell måte. Vennligst lagre svarene for fremtidig referanse spørsmål for å kunne lime dem inn i chatten. Raske svar gir tilfredshet kunder og du sparer tid. Og: Forbered hyggelig velkomst og avsluttende meldinger som rammer inn interaksjonen.
  5. Vær personlig. Ved å spørre etter kundens navn, eller spørre hun identifiserer seg med en bank-ID, kan støttepersonellet se tidligere saker og raskt plukke opp eventuelle uløste spørsmål og annet informasjon.
  6. Oppfølging. Noen verktøy tilbyr muligheten til å sortere samtaler med tagger samt videresende dem til kolleger for følge opp. Kunden kan ofte få en kopi av samtalen din for å gå tilbake til svarene og eventuelle lenker.
  7. Analyser. Ikke glem å sette av tid til refleksjon. Mange systemer tilbyr statistikk over vanlige spørsmål, responstider og mer. Planlegg analyser og gjennomgå hele tiden hvordan du kan forbedre dialogen din med kundene.

Vi i BusinessWith hjelper deg med å velge et live chat-verktøy. Velkommen til å sammenligne. Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål!