Hvordan velger jeg et POS-system?

POS-systemer (salgssted), det vil si kassesystemer, har hatt en utrolig utvikling de siste årene. Teknologien bak har tatt store steg og i dag er våre POS-systemer ofte skybaserte og kan gi deg som forhandler alt fra avansert lagerstyring, rapporter og analyser til de «harde delene», dvs. kortlesere og kvittering. skrivere. Et POS-system består altså av to deler – programvaren bak, samt de fysiske delene som trengs for å drive virksomheten uten problemer. Når det meste nå er skybasert, blir du som forhandler, e-handler eller forhandler mindre sårbar da alt lagres i skyen, i stedet for for eksempel på din egen server. Men å velge et system kan føles som å gå rett inn i Amazonas-jungelen – for hva trenger du egentlig? Vi er her for å hjelpe deg i BusinessWith. Hos oss kan du enkelt sammenligne Norges beste POS-systemer, for endelig å finne den løsningen du føler er best tilpasset din virkelighet.

Hvordan velger jeg et POS-system?

Når du velger et POS-system, er det viktig å nøye vurdere hva slags utfordringer du møter hver dag. Hvordan ser salget ut fra øre til brød? Hvordan holder du styr på lagerbalansen og hvilke produkter selger for eksempel mest? Har du en fysisk butikk, eller har du behov for et POS-system som er tilpasset hverdagen til en e-handel? Hvilke funksjoner trenger du? Som tidligere nevnt har utsalgsstedssystemene utviklet seg i høy hastighet og er i dag avanserte. Når det er sagt, er ikke vi mennesker alltid de mest avanserte – så du bør virkelig velge et system som ikke har mange unødvendige funksjoner, hvis du ikke skal bruke dem. Trenger du derimot et skikkelig løft, så velg et mer omfattende system som tilbyr funksjonene du trenger for å ta salget til neste nivå. Uavhengig av dine behov gir BusinessWith tilgang til en solid sammenligning mellom POS-systemene du vurderer. Velkommen til vår sammenligningstjeneste.

Vidunderet med teknologi – alle deler av POS-systemet

Hurtigguide

Liste over 24 forskjellige POS-system

Hurtigguide

Vidunderet med teknologi – alle deler av POS-systemet

Et POS-system, et kassesystem eller et kassasystem, leveres med både programvare og maskinvare.

Her er eksempler på maskinvare:

  • Strekkode skanner
  • Kortterminal eller flere kortterminaler
  • Digitale skjermer
  • Datamaskiner
  • Kvitteringsskriver
  • Swish-alternativ

Eksempel på programvare:

  • Lagerbalanse
  • Rapporter
  • Digitale kvitteringer/bestillinger
  • Sporing av kjøp
  • Kundeinformasjon

Et godt POS-system letter hele salgskjeden og gjør det enklere å følge opp salget. Men - sørg for å investere i et system som oppfyller de nøyaktige kravene du har, verken mer eller mindre. BusinessWith gir deg en klar guide og sammenligning av POS-systemene som er tilgjengelige på det norske markedet akkurat nå. Velkommen til oss!

Beskrivelse av produktegenskaper

Bordbestilling via mobil

Som tittelen indikerer, er dette en funksjon som lar deg bestille direkte via mobiltelefonen din når du har en restaurantvirksomhet eller lignende.

Dashboard med KPIer

Sørger for at du kan se hvordan salget går i virksomheten i sanntid, slik at du kan følge opp og styre. En verdsatt funksjon.

Digitale kvitteringer

Kan du tilby kundene digitale kvitteringer og ha en skytjeneste for lagring av digitale kvitteringer.

Inventar / varemottak

En funksjon der du kan holde styr på varelageret ditt og når du planlegger lagervalg og hvordan det ser ut på lageret.

Lagring av produktinformasjon

En funksjon for å lagre produktinformasjon og dermed synkronisere dataene med POS-systemet slik at det alltid er korrekt oppdaterte prislister og lignende.

SIE-Export

De fleste POS-systemer tilbyr muligheten til å utføre en SIE-eksport som du kan overføre til regnskapsprogramvaren eller økonomisystemet.

Tilbyr selvbetjening / kiosksystem

En funksjonalitet som blir stadig mer etterspurt, ettersom flere butikker og restauranter planlegger å ha selvbetjente åpningstider.