Hvilket verktøy for medarbeiderundersøkelser eller pulsmålinger trenger du?

Hvordan har de ansatte det og presterer – og hvordan sørger du for at alle har det bli involvert? Og hva sier egentlig dine ansatte om arbeidsplassen din? Er de gode ambassadører og sprer et godt rykte om deg som arbeidsgiver?

For å finne ut hvordan organisasjonen har det, er det smart å gjøre jevnlige gjennomganger pulsmålinger via pulsmåleverktøy. Den sørger for å sjekke "tempen" her og nå, mens medarbeiderundersøkelser vanligvis pleier å være noe som brukes mindre hyppig. Det er også greit å sjekke hva du får for eNPS, dvs. Ansattnett promoterscore, som gir et nøyaktig mål og indikasjon på hvor villig du er personalet skal anbefale arbeidsplassen din til andre.

Det finnes en rekke verktøy på markedet som kan hjelpe deg å implementere pulsmålinger for ansatte. For å velg det riktige verktøyet for pulsmålinger og den riktige enden er begynnelsen Jeg skal spørre dere hva dere ønsker å finne ut gjennom medarbeiderundersøkelsene. Vil du bare ha en rettesnor å forholde deg til, eller tenker du mer avansert - at pulsmålingene skal være det du stoler på for å kunne endre, en dybdeanalyse slik at hele organisasjonen kan nå sine mål?

Hvis du vil ha innebygde handlingsforslag i verktøyet ditt, bruk AI for å kunne automatisere optimalt? Hvordan er medarbeiderundersøkelsen eller pulsmålingen bygget? Er det brukervennlig? Hvordan håndteres anonymitet, og kan begge deler ansatte og ledere får anbefalinger om handlingsplaner? Sammenlign verktøy for pulsmåling og velg de alternativene som passer deg best, her på BusinessWith.

Derfor må du gjennomføre medarbeiderundersøkelser og pulsmålinger

Hurtigguide

Derfor må du gjennomføre medarbeiderundersøkelser og pulsmålinger

Som arbeidsgiver er det å kunne ta del i løpende tilbakemeldinger fra ansatte å vise at du tar deres trivsel og engasjement på alvor, og at du virkelig forstår at dette engasjementet går hånd i hånd med produktivitet og resultater. Medarbeideropplevelsen er utrolig viktig for deg som bedrift må være i stand til å nå dine mål effektivt. Det er tross alt de ansatte som utfører det arbeid som fører til oppnåelse av virksomhetens mål og resultater.

Velg selv hvor store og omfattende mål du vil gjøre, og deretter analysere resultatene og lage handlingsplaner basert på dem. Forskjellen pulsmåleverktøy eller medarbeiderundersøkelser er svært vanlig i dag smart, og algoritmer kan ofte bidra til å skille ulike mønstre i dataene som presenteres. Det er et utrolig effektivt verktøy for å kunne få til endringer i atferd og skape forbedringer på ulike områder - og for å kunne avdekke mulig psykisk lidelse. Når mange jobber hjemmefra eller spredt utover, blir det enda viktigere å faktisk "ta temperaturen" på hvordan du har det som leder for å få innsikt i engasjementet og om det går i riktig retning. Jobber du innen HR er det viktig at du støtter lederne og lærer dem opp i undersøkelsene, slik at de vet hvordan de kan iverksette tiltak for å oppnå forbedringer.

Ta hjelp av en ekspert når du ønsker å bli mer solid medarbeiderundersøkelser og pulsmålinger for ansatte. BusinessWith hjelper deg med å finne verktøyene som passer for deg organisasjon og mål.

Beskrivelse av pulsmålingsfunksjoner

Analyse av varmekart

En grunnleggende funksjon til et pulsmåleverktøy er å få oversikt over temperaturen til de ansatte i en heatmap-analyse, som brukes som grunnlag for sanntidsanalyse.

Automatisk utsendelse

Gjør det mulig å installere utsendelse av visse hendelser som utløses i verktøyet.

Employee Net Promoter Score (eNPS)

En grunnleggende funksjon i pulsmålinger. Som bedrift kan du få et gjennomsnitt av hvordan dine ansatte anbefaler deg som arbeidsgiver. eNPS står for Employee Net Promoter Score

Forslag til tiltak

En funksjonalitet som sikrer at HR og ledere kan få en handlingsplan per individ eller team basert på resultatene av pulsmålingene til de ansatte. Et verdsatt innslag.

KPI-er/ OMSETNING

En administratorrettighet som gir deg oversikt over KPIene eller nøkkeltallene du ønsker å holde styr på fra pulsmålingene utført av dine ansatte. Et verdsatt innslag i medarbeiderundersøkelser generelt.

NPS benchmarks

Benchmarking av dataene dine er alltid attraktivt og stimulerende, men du må ha tid til å tilpasse organisasjonen til resultatene. Dette er en verdsatt funksjon ved et pulsmåleverktøy.

Tilbakemelding

Gjør det mulig å gi tilbakemelding til hverandre direkte i pulsverktøyet. Dette blir ofte satt pris på av ledere og ledere i organisasjonen.