Hvordan bør jeg tenke på abonnementsadministrasjon?
Har du kunder som ønsker å abonnere på abonnementer, varer eller tjenester og betale deg fortløpende? Da bør du investere i en solid løsning som virkelig kan håndtere løpende betalinger og abonnementshåndtering. Å tilby periodiske betalinger betyr at kundene dine ikke trenger å tenke på noe – pengene trekkes automatisk med for eksempel månedlige intervaller, eller i henhold til en annen betalingsplan. Når du bruker denne typen løsninger kan du se frem til å spare både tid og penger, når abonnementene, eller "recurring revenues" som det heter på engelsk, skjer automatisk.
Hos BusinessWith har vi kartlagt de store aktørene på markedet for å gi deg muligheten til å sammenligne systemer. På tide å komme i gang med gjentakende betalinger eller abonnementsadministrasjon med jevn betalingsflyt? Velkommen til å begynne å sammenligne de beste løsningene akkurat nå.
Hva bør jeg kreve av en tjeneste for gjentakende betalinger?
Når du tilbyr et produkt eller en tjeneste, som kan betales gjentatte ganger, er det greit å gi kunden flere betalingsalternativer. Å betale en gang i måneden eller utsette starten på betalingen er to populære alternativer. Som leverandør ønsker du et automatisk system som tar seg av eventuelle betalingspåminnelser eller gir deg mulighet til å avslutte abonnementet. Sørg for at leverandøren du igjen jobber med kan tilby ulike betalingsalternativer i løsningen – dette vil øke verdien for deg og gjøre prosessen svært friksjonsfri for begge parter. En annen smart løsning er å automatisk konvertere gratisperioder til abonnementer. Mulighetene er dermed mange - sørg for å vurdere hvert system for å veie fordeler og ulemper før du velger. Brukervennlighet er, som med alle andre tekniske løsninger, A og O.
Hurtigguide
Liste over 11 forskjellige Recurring revenue software
Hurtigguide
Hvordan kan gjentakende betalinger øke inntektene?
Det er mange fordeler ved å tilby gjentakende betalinger eller abonnementer på produktet eller tjenesten din. At tjenesten er uten problemer med for eksempel lagrede betalingsmåter, eller at friperioder fleksibelt går over til medlemskap, er to ting som gjør at du vil merke større avkastning. Kunder i dag er vant til å navigere på nettet, og krever forskjellige betalingsprosedyrer eller -flyter for å kjøre uten friksjon. Problem, for mye tekst, for mange bokser eller kompliserte betalingsmetoder? Eller fungerer det ikke engang på alle enheter? Glem det! Kunden i dag vil ha det så enkelt som mulig, og tålmodighet er lik null. Sørg derfor for å ha en så «lean modell» som mulig med enkle utsjekker og bekreftelser. Vær også forsiktig med målgruppen - det er grader i teknisk kunnskap også ...
BusinessWith har i mange år nå jobbet med å kompilere og kartlegge de beste systemene og plattformene innenfor en rekke ulike bruksområder. Hos oss finner du en enkel sammenligningstjeneste, hvor du raskt kan sammenligne løsninger opp mot hverandre. Dette for så å lande på det beste valget for deg. Du er velkommen til å ta en titt på hva det norske markedet har å tilby av periodiske betalinger og abonnementshåndtering – direkte her hos oss.
Beskrivelse av produktegenskaper
Analyseverktøy
API
Automatiske mail utsendelser
Fakturering
Frafallshåndtering
Selvbetjening
Ulike betalingsmåter
Ulike valutaer