Ad Curis logo

Ad Curis

Carasent Norway AS

Alternativer

Beskrivelse av Ad Curis

Moderne journalsystem utviklet av og for helsepersonell gjennom 20 år

Ad Curis er spesielt utviklet for spesialisthelsetjenestens komplekse behov med kunder innen rehabilitering, rus og psykisk helse, men også bo og omsorg, barnevern samt kommunale forebyggende tjenester.

Ad Curis utvikles i takt med kommende nasjonale e-helseprosjekter, og oppdateres i samsvar med endrede bransjespesifikke krav. Vi jobber tett sammen med kundene våre for å tilby gode digitale verktøy, som er tilpasset deres arbeidshverdag.

Bedriftsstørrelse

Hvilken bedriftsstørrelse passer til dette systemet?

11-500+

Mobilapp

Finnes det mobilapp?

Brukerstøtte

Hvordan kan leverandøren kontaktes?

Opplæring

Hvordan kan du lære opp kunden?

Språk

På hvilke språk finnes systemet?

NO

Geografisk område

Hvor finnes vi?

NO

Testperiode

Kan man få en gratis testperiode?

Ja

Nei

System fra samme leverandør

Hvilke andre system har leverandøren?

Hvorfor samarbeide med Carasent Norway AS?

Hvorfor velge deres system?

  • Journal og administrasjon: Alle helse- og sosialopplysninger samlet i en strukturert journal bygget på nasjonale standarder. Med Ad Curis kan din virksomhet planlegge drift på en effektiv måte, og få optimal utnyttelse av ressurser.
  • Digital samhandling: Integrert løsning for digital samhandling direkte i journalen letter informasjonsdeling og kommunikasjon mellom helseaktører, pasienter og deres nettverk.
  • Integrasjon mot offentlige e-helseløsninger: Vi sørger for at din virksomhet er integrert mot de nasjonale e-helseløsningene, slik at du kan dele relevant informasjon sømløst med andre helseaktører.

Hvorfor velge dere som leverandør?

  • Kostnadsfri support: For oss handler kundeforhold om mer enn leveranse av tjenester og systemer. Det handler like mye om å følge opp kundene og være en nær partner – fra oppstart, leveranse og til support.
  • Fagkompetanse: Vi har fagpersoner med lang erfaring fra helsesektoren, slik at vi kan bidra med den veiledningen du har behov for.
  • Bærekraftig og fremtidsrettet: Ad Curis utvikles i takt med kommende nasjonale e-helseprosjekter, og oppdateres i samsvar med endrede bransjespesifikke krav. Vi jobber tett sammen med kundene våre for å tilby gode digitale verktøy, som er tilpasset deres arbeidshverdag.

Hvilken posisjon har dere på det norske markedet?

Ad Curis er et skybasert journalsystem utviklet for å møte behovene til helse- og omsorgssektoren i Norge. Systemet støtter hele behandlingsforløpet med fokus på effektiv arbeidsflyt, digital samhandling og økt pasientmedvirkning. Ad Curis gir helsepersonell en helintegrert løsning med én innlogging, noe som reduserer behovet for dobbel-dokumentasjon og frigjør tid til behandling.

Hvilke behov og utfordringer er det dere løser for kunden?

I en hektisk hverdag med økende offentlige krav og administrasjon, er det nødvendig med digitale løsninger som forenkler arbeidshverdagen for helsepersonell, og bidrar til effektiv drift.

  • Digital samhandling: Integrert løsning for digital samhandling direkte i journalen letter informasjonsdeling og kommunikasjon mellom helseaktører, pasienter og deres nettverk.
  • Færre systemer å forholde seg til: Behandler får komplett oversikt med alle nødvendige og relevante data – uten å hoppe inn og ut av systemer for å hente informasjon. Større grad av automatiserte rutineoppgaver, reduserer stress og frustrasjon blant medarbeidere, som får mer tid til pasientbehandling.
  • Alltid i forkant av krav: Vi sørger for at din virksomhet er integrert mot de nasjonale e-helseløsningene, slik at du kan dele relevant informasjon sømløst med andre helseaktører.

Hva synes andre om systemet?

Anmeldelser og rangeringer om Ad Curis

Brukervennlighet

Samarbeidet med leverandøren

Support og service

Tilgjengelige funksjoner

Kundetilpassning og fleksibilitet

Integrering

Verdi for pengene

Hvor fornøyd er du totalt sett?

Svært godt

Enhetsleder

Liten bedrift (11-100)

Verifisert person

Norge

september 2024

Din rolle

Enhetsleder

Din bedriftsstørrelse

Liten bedrift (11-100)

Hva liker du best?

Mulighet for oss å gjøre justeringer i journalmaler som passer for oss, og våre rehabiliteringsforløp. God samhandling med leverandør og support. Ad Voca samhandlingsplattform

Hva liker du minst?

Å være avhengig av teknologi, når teknologien ikke virker av ulike årsaker. Kan også skyldes brukerfeil, ikke nødvendigvis leverandørfeil.

Hvilke bedrftskritiske problemer opplever du at Ad Curis løser?

Frigjør tid for behandlere. Bidrar til standardisering, bedre samhandling med og engasjement hos pasienter via AdVoca.

Brukervennlighet

Samarbeidet med leverandøren

Support og service

Tilgjengelige funksjoner

Kundetilpassning og fleksibilitet

Integrering

Verdi for pengene

Hvor fornøyd er du totalt sett?

En verktøykasse for digital helse

FoU-leder

Liten bedrift (11-100)

Verifisert person

Norge

August 2024

Din rolle

FoU-leder

Din bedriftsstørrelse

Liten bedrift (11-100)

Hva liker du best?

Ad Curis er mye mer enn et "tradisjonelt" elektronisk journalsystem. Ad Curis er et alt-i-ett journalsystem - en verktøykasse for digital helse. Den integrerte digitale samhandlingsløsningen er både unik og fremtidsrettet. Ved å samle inn strukturerte data (før, under og etter rehabiliteringsoppholdet) og bruke dataene mer bevist under hele pasientreisen, kan vi oppnå "presisjonsrehabilitering" i fremtiden, dvs. å kunne gi rett behandling til rett pasient til rett tid.

Hva liker du minst?

Ingenting å klage.

Hvilke bedrftskritiske problemer opplever du at Ad Curis løser?

Hjelper å spare tid i arbeidsprosesser og minker usynlig arbeid. Bedre kontroll over dataflyten og datasikkerheten. Data kan hentes ut og brukes til statistikk, rapportering, evaluering og forskning. Bidrar til høyere (og jevnere) kvalitet i behandling.

Brukervennlighet

Samarbeidet med leverandøren

Support og service

Tilgjengelige funksjoner

Kundetilpassning og fleksibilitet

Integrering

Verdi for pengene

Hvor fornøyd er du totalt sett?

Kommentar fra systemeier

Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og vi ser frem til å fortsette å utvikle Ad Curis for å møte deres behov både i dag og i fremtiden.  - Annicken, Support Ad Curis

Fornøyd med Ad Curis, som brukes av ca 200 ansatte på 53 døgnplasser innen psykisk helse, TSB og bo- og omsorgstilbud

Virksomhetsleder

Middelsstor bedrift (101-500)

Verifisert person

Norge

August 2024

Din rolle

Virksomhetsleder

Din bedriftsstørrelse

Middelsstor bedrift (101-500)

Hva liker du best?

Ad Curis utvikler sine tilbud og møter de behovene vi har. For oss er det viktig å kunne være konkurransedyktig i et helsevesen i utvikling, og da er vi avhengig av at våre systemer tilpasser seg fortløpende. Vi ønsker at våre ansatte skal kunne bruke mest mulig tid med pasienter, og minst mulig tid pålogget systemene.

Hva liker du minst?

Ad Curis har mange muligheter og mulige kundegrupper. Det er derfor viktig at vi tilpasser senterinnstillinger så kun nødvendige skjermbilder og muligheter presenteres for våre ansatte. For optimal funksjon bør det finnes gode superbrukere som tilpasser og legger til rette.

Hvilke bedrftskritiske problemer opplever du at Ad Curis løser?

Stadig mer av den tradisjonelle postgangen erstattes av digital dialog. Dette øker sikkerheten og tiden vi bruker på administrasjon. Vi er en virksomhet i kontinuerlig vekst, og vi har derfor satt inn stadig flere tiltak rundt tilgangsstyring. Målet er at de ansatte skal ha tilgang til det de trenger, og vi har som mål at en ikke skal ha tilgang på mer enn en trenger. Det er gode muligheter for tilgangsstyring på ulike nivåer i Ad Curis.

Brukervennlighet

Samarbeidet med leverandøren

Support og service

Tilgjengelige funksjoner

Kundetilpassning og fleksibilitet

Integrering

Verdi for pengene

Hvor fornøyd er du totalt sett?

Kommentar fra systemeier

Hei, og takk for en grundig og positiv tilbakemelding. Vi setter stor pris på å høre at dere kan fokusere mer på pasientene og mindre på systemarbeid, som er en av våre kjerneverdier. Når det gjelder tilpasning av systemet, forstår vi viktigheten av å ha et strømlinjeformet grensesnitt for ansatte, slik at de kun ser det som er relevant for dem. Gode superbrukere er definitivt nøkkelen til å utnytte Ad Curis fullt ut, og vi jobber hele tiden med å forenkle prosessene for tilpasning og brukervennlighet. Sikkerhet og effektiv administrasjon er to områder vi prioriterer høyt, og det er flott at disse funksjonene har hatt en positiv effekt på arbeidsflyten deres.  - Ida, Support Ad Curis

Ad Curis vises i følgende kategorier

Ad Curis produktfunksjoner

Journalsystem

API-integrasjon

Automatiske påminnelser om bestilte tider

BankID

Betalingsløsning

Elektronisk meldingsutveksling med helse- og omsorgstjenesten

Elektronisk pasientjournal

Faktureringsløsning

Forhåndsprogrammerte ICD-10-koder

Integrert mot eksterne laboratorier

Kalenderoversikt

Koblet til nasjonalt pasientregister (NPR)

Kontroller tilgang

Kryptert tilgang til pasientinformasjon

Lab-modul

Legemiddelmodul/ E-resept

Løsning for digitale kartlegginger

Online booking

Pasientregister

Samlefaktura

Statistikk og rapport

Støtte for videokonsultasjoner

Passer dette
systemet meg?

La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.

Om Carasent Norway AS

Om Carasent Norway AS

Carasent Norge er en fremtidsrettet aktør innen helse- og omsorgssektoren, spesialisert på å utvikle journalløsninger som effektiviserer arbeidet til helsepersonell. Vi har 30 ansatte fordelt på utvikling, kundekontakt, faglig arbeid, oppfølging og salg. Våre ansatte har variert faglig bakgrunn som blant annet lege, sosionomer, miljøarbeidere og fysioterapeuter.

De vanligste sammenligningene i Journalsystem

Ad OpusAd Curis
KaddioAd Curis
ExtensorAd Curis
DIPS ArenaAd Curis