Hvordan bør jeg velge verktøy for medieovervåking?

For mange bedrifter og organisasjoner har verktøy for miljøanalyse, PR-verktøy og medieanalyse vært noe som "ville vært fint å ha" til noe som nå er et must. Men hvorfor da? Ja, for verktøy for PR, kommunikasjon og medieovervåking er det bedrifter som står i front av linja, eller som ønsker å stå i front av linja – bør ha for å kunne holde styr på både konkurrenter, trender og hva som sies om deres egen bedrift eller organisasjon i for eksempel sosiale medier.

Medieanalyse innebærer å **samle og analysere data **som du er interessert i som bedrift eller organisasjon, for eksempel å identifisere artikler, pressemeldinger eller til og med tweets. I en verden i rask endring er det viktig å holde øret mot bakken. Hvordan går det med vår bransje? Hvordan påvirker omverdenen vår bransje eller organisasjon? Hva med oss ​​i media? Hvem snakker om oss? Hva gjør og hva med konkurrenter? Gjør vi riktig type innsats med tanke på PR?

For å velge riktig verktøy for medieanalyse, er du velkommen til å bruke BusinessWiths sammenligningstjeneste for å finne, sammenligne og velge leverandør. Her kan du se hvem som er tilgjengelig på det svenske markedet og kan finne det beste verktøyet for miljøovervåking for akkurat din organisasjon.

Hvordan hjelper et medieovervåkingsverktøy oss med å nå forretningsmål?

Overvåking av medie handler ikke bare om å holde seg oppdatert, men har like mye å gjøre med å kunne ta de riktige strategiske beslutningene for organisasjonen. En medieanalyse eller PR-analyse hjelper oss også å se om investeringene vi gjør er til nytte. Hvor mange besøkende har vi på nedlastingssiden vår for den siste rapporten? Snakker folk om rapporten vår? Ved å analysere dataene får vi innsikt i mulighetene og konsekvensene av arbeidet vårt og kan også måle ROI (return of investment). Medieovervåking har dermed mye med forretningsmål å gjøre.

Du må kreve av et verktøy for medieanalyse at det letter arbeidet ditt og gir deg riktig data for å kunne** ta strategiske beslutninger**. Sammenlign gjerne de forskjellige verktøyene – noen er mer omfattende, noen enklere og med grunnleggende funksjoner. Hvilket nivå du og du vil inn på avhenger av størrelsen på bedriften, eventuelt budsjett og krav. Sammenlign og velg oss direkte hos BusinessWith – vi har de riktige verktøyene for medieanalyse.

Trendspeiding og medieanalyse

Hurtigguide

Liste over 16 forskjellige Verktøy medieovervåking

Hurtigguide

Trendspeiding og medieanalyse

Medieovervåking har som mål å **overvåke og analysere hendelser, hendelser, trender og omtaler **som er av interesse for egen bedrift. En advarende finger løftes herved fordi du og din organisasjon ikke kan overvåke akkurat alt – velg nøye hva det er du vil overvåke, når du for eksempel skal legge grunnlaget for din medieovervåking. Det er mulig å manuelt overvåke trender eller når organisasjonens navn dukker opp i sosiale medier, men arbeidet blir så mye enklere om man bruker et verktøy for medieanalyse. Tanken er at dataene du samler inn og mottar skal kunne brukes i **ditt strategiske målarbeid **takket være konklusjoner du trekker fra det du overvåker. Tenk på det som en båt med radar – du vil oppdage alt fra isfjell og trygge havner som er i nærheten, eller for den saks skyld lenger unna.

En måte å overvåke verden rundt deg på er å gjøre PR-analyse eller medieanalyse, det vil si å se hvordan PR-en du gjør har en innvirkning. Hva nevnes? Hva sier folk om den nye rapporten eller pressemeldingen din? Hvilke effekter har det?

En måte å overvåke verden på er å ganske enkelt følge nøkkelord i media. Når er dette ordet nevnt, i hvilken sammenheng? Igjen – du vil ikke være i stand til å følge med på alt, så sørg for å se den riktige typen søkeord, trender eller hendelser.

Det beste verktøyet for å overvåke verden rundt deg finner du i BusinessWiths sammenligningsguide. VI lister de beste verktøyene på markedet - sammenlign og finn riktig system eller verktøy hos oss.

Beskrivelse av produktegenskaper

API

Application Programming Interfaces (API) er en måte for utviklere å koble sammen to eksisterende systemer. APIer lar systemer kommunisere med hverandre uten å vite hvordan den andre er bygget.

Deep-web

Det dype nettet er den delen av internett som ikke vises i klassiske søkemotorer som Google eller Safari. Det skjulte eller dype nettet anslås å være omtrent 5000 ganger større enn hva enkeltpersoner ser. Denne funksjonen hjelper deg å se forbi det klassiske internett og utforske hvordan merkevaren din blir brukt.

Konfigurerbare rapporter

Rapporter kan lages i ulike formater avhengig av hvem som skal motta sluttproduktet. Begrens informasjon og strukturer den i mindre deler for å dele ansvar.

Konkurransedyktig intelligens

Konkurranseovervåking hjelper deg med å holde styr på hvordan andre i bransjen markedsfører eller hvordan navnet deres blir brukt på internett. Dette skaper fordelaktige markedsposisjoner gjennom presis forretningsinnsikt.

Markedsføringsstatistikk

Se ferdig statistikk over hvordan du eller dine konkurrenter blir sett gjennom deres markedsføring. En viktig funksjon for markedsførere for å gi bedre innsikt i hvordan arbeidet deres blir mottatt av forbrukerne

Mediadekning

Hvordan firmanavnet brukes i sosiale medier. Se hvordan merket brukes bak betalingsmurer og i twitter-feeds etc.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev gir deg jevnlige oppdateringer om hvordan dine eller dine konkurrenters merkevarer blir brukt rundt i media. Dette er for å gi en kortsiktig oversikt over hvordan firmaets navn brukes.

Sanntid

Se informasjonen i sanntid, systemet oppdaterer seg kontinuerlig for å gi brukeren et klarest mulig bilde av verdenssituasjonen.