Hvordan bør jeg velge verktøy for medieovervåking?
For mange bedrifter og organisasjoner har verktøy for miljøanalyse, PR-verktøy og medieanalyse vært noe som "ville vært fint å ha" til noe som nå er et must. Men hvorfor da? Ja, for verktøy for PR, kommunikasjon og medieovervåking er det bedrifter som står i front av linja, eller som ønsker å stå i front av linja – bør ha for å kunne holde styr på både konkurrenter, trender og hva som sies om deres egen bedrift eller organisasjon i for eksempel sosiale medier.
Medieanalyse innebærer å **samle og analysere data **som du er interessert i som bedrift eller organisasjon, for eksempel å identifisere artikler, pressemeldinger eller til og med tweets. I en verden i rask endring er det viktig å holde øret mot bakken. Hvordan går det med vår bransje? Hvordan påvirker omverdenen vår bransje eller organisasjon? Hva med oss i media? Hvem snakker om oss? Hva gjør og hva med konkurrenter? Gjør vi riktig type innsats med tanke på PR?
For å velge riktig verktøy for medieanalyse, er du velkommen til å bruke BusinessWiths sammenligningstjeneste for å finne, sammenligne og velge leverandør. Her kan du se hvem som er tilgjengelig på det svenske markedet og kan finne det beste verktøyet for miljøovervåking for akkurat din organisasjon.
Hvordan hjelper et medieovervåkingsverktøy oss med å nå forretningsmål?
Overvåking av medie handler ikke bare om å holde seg oppdatert, men har like mye å gjøre med å kunne ta de riktige strategiske beslutningene for organisasjonen. En medieanalyse eller PR-analyse hjelper oss også å se om investeringene vi gjør er til nytte. Hvor mange besøkende har vi på nedlastingssiden vår for den siste rapporten? Snakker folk om rapporten vår? Ved å analysere dataene får vi innsikt i mulighetene og konsekvensene av arbeidet vårt og kan også måle ROI (return of investment). Medieovervåking har dermed mye med forretningsmål å gjøre.
Du må kreve av et verktøy for medieanalyse at det letter arbeidet ditt og gir deg riktig data for å kunne** ta strategiske beslutninger**. Sammenlign gjerne de forskjellige verktøyene – noen er mer omfattende, noen enklere og med grunnleggende funksjoner. Hvilket nivå du og du vil inn på avhenger av størrelsen på bedriften, eventuelt budsjett og krav. Sammenlign og velg oss direkte hos BusinessWith – vi har de riktige verktøyene for medieanalyse.
Test systemguiden
La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.
SystemGuiden
Hurtigguide
Liste over 16 forskjellige Verktøy medieovervåking
Agility PR Solutions tilbyr en rekke løsninger for medieovervåking og PR som sørger for at pressemeldingene dine når ut til et bredt publikum. Hos Agility finner du et bredt spekter av funksjoner, som overvåking av både online og trykte nyhetsmedier, jevnlige oppdateringer om hvordan bedriften og konkurrentene dine omtales i mediene og intuitive pressemeldingsverktøy, samt tilpassede rapporter og ...Lær deg mer om Agility PR Solutions
Brand24 er rettet mot små og store bedrifter som leter etter en enkel plattform for å administrere kunderelasjoner og merkevarestyring. Overvåk hvordan ditt navn og produkter blir omtalt og hold øye på hvordan dine kunders og konkurrenters navn brukes på nettet. Forebygg PR-kriser, ansett influencere og dra nytte av markedsføringsstatistikk i et komplett skybasert system.Lær deg mer om Brand24
Brandwatch hjelper deg forstå dine kunder bedre gjennom et letthåndterlig system med alle funksjonene du trenger. Løsningen tilbyr en benchmarking-funksjonalitet som gir innsikt i kundenes adferd og i tillegg lar deg analysere trender.Lær deg mer om Brandwatch
Cision er designet for å hjelpe både kommunikatører og markedsførere i deres arbeidshverdag. Tilrettelegg for medieadministrasjon i et regneark med influencere og medieinnlegg for å finne de riktige influencerne for merkevaren din.Lær deg mer om Cision
Hootsuite hjelper deg med å administrere din sosiale medier-strategi og holder deg informert om aktuelle trender angående din virksomhet, dine kunder eller konkurrenter. Plattformen varsler deg om hvilket som helst emne du er interessert i, og gir deg tilgang til nyttig innsikt i form av tilpassbare rapporter. Med Hootsuite kan du også analysere hvordan bedriften din klarer seg i sammenligning med...Lær deg mer om Hootsuite
Utvikle virksomheten din med dette omfattende medieovervåkningssystemet, og få bedre innsikt i hvordan merkevaren din brukes. Samle informasjon for medie- og kommunikasjonsformål for å bedre administrere merkevaren din, både nasjonalt og globalt. Med Infomedia kan du bla gjennom mer enn 7 milliarder medieinnlegg for å utvide markedsposisjonen din internasjonalt.Lær deg mer om Infomedia
Meltwater er et omfattende og brukervennlig system som gir deg innsikt i hvordan merkevaren din brukes på nettet og sosiale medier, samtidig som du får tilgang til sanntidsstatistikk slik at du kan tilpasse deg nye markedssituasjoner.Lær deg mer om Meltwater
En global leverandør av medieovervåking- og merkevaresporingsverktøy. Med Mention kan du holde oversikt over din online tilstedeværelse og samle inn innsikt fra både sosiale medier og tradisjonelle nyhetsmedier.Lær deg mer om Mention
Med Mentionlytics får du en oversikt over din bedrifts omtale i både nyhets- og sosiale medier, samtidig som du holder øye på konkurrentene dine i sanntid. Denne intuitive plattformen har funksjoner som tilpassbare dashbord, sentimentanalyse og ordsky, noe som gjør den til det perfekte verktøyet for medieovervåking.Lær deg mer om Mentionlytics
Mynewsdesk leverer en skybasert medieovervåkingstjeneste som hjelper til med PR og kommunikasjon. En helhetlig løsning for din bedrift. Hold utkikk etter merkevaren din i tusenvis av kilder i sanntid for å forstå hvordan virksomheten din gjenspeiles rundt om i verden. Dra nytte av Mynewsdesk sine analyser og innsikt fra medieovervåkningen for å utforme strategier og planlegge PR- og kommunikasjons...Lær deg mer om Mynewsdesk
Opoint tilbyr et alt-i-ett verktøy for medieovervåking og analyse. Plattformen gjør det enkelt å sette opp dine egne søk og motta relevante nyheter med det samme. Du kan sette opp verktøyet for å holde styr på alle relevante nyheter eller for å følge de siste trendene på ethvert marked. Du kan filtrere søkene på flere måter ved å velge relevant land, språk eller viktige nyhetskilder.Lær deg mer om Opoint
PressMonitor tilbyr kraftige verktøy for medieovervåking som fokuserer både på tradisjonelle online- og trykte nyhetsmedier samt sosiale medier. Løsningen gir deg daglige oppdateringer om din virksomhet, dine konkurrenter og bransjen i sin helhet. En global tjeneste som brukes av kunder i 185 land.Lær deg mer om PressMonitor
Prezly er et brukervennlig medieovervåkingssystem som hjelper deg med kampanjestyring, kundebehandling og statistikk i pågående markedsføring. Følg hvordan merkevaren din brukes på nettet og i mediene, og skap bevissthet om hvilke kampanjer som er suksessrike og som brukes på tvers av medier.Lær deg mer om Prezly
Nordens ledende selskap innen medieanalyse og kommunikasjonsinnsikt. Retriever tilbyr alle verktøyene du trenger for medie- og nyhetsovervåking av både sosiale medier og redaksjonelle mediekanaler, samt tilgang til Nordens største digitale nyhetsarkiv. Du velger selv om du vil ha overvåking av internasjonale medier eller om du kun ønsker nordiske kilder. Med Retriever får skreddersydde varsler sli...Lær deg mer om Retriever
Et medieovervåkingssystem som hjelper deg med de største utfordringene innen digital markedsføring. Naviger gjennom komplekse markedsføringssituasjoner, følg konkurrentene dine og undersøk hvordan de gjør markedsføringen sin. Semrush hjelper deg med søkemotoroptimalisering for å lede kunder til nettstedet ditt.Lær deg mer om Semrush
Valona tilbyr en intuitiv og brukervennlig plattform som bygger på AI for å finne, organisere, lagre og dele relevant innsikt. Systemet har muligheten til å overvåke tusenvis av nyhetskilder på mer enn 100 forskjellige språk, samt levere sammendrag direkte til deg på sekunder. Med Valona får du også visualiseringer som er enkle å analysere, slik at du kan spore trender og holde oversikt over konku...Lær deg mer om Valona Intelligence Platform
Hurtigguide
Trendspeiding og medieanalyse
Medieovervåking har som mål å **overvåke og analysere hendelser, hendelser, trender og omtaler **som er av interesse for egen bedrift. En advarende finger løftes herved fordi du og din organisasjon ikke kan overvåke akkurat alt – velg nøye hva det er du vil overvåke, når du for eksempel skal legge grunnlaget for din medieovervåking. Det er mulig å manuelt overvåke trender eller når organisasjonens navn dukker opp i sosiale medier, men arbeidet blir så mye enklere om man bruker et verktøy for medieanalyse. Tanken er at dataene du samler inn og mottar skal kunne brukes i **ditt strategiske målarbeid **takket være konklusjoner du trekker fra det du overvåker. Tenk på det som en båt med radar – du vil oppdage alt fra isfjell og trygge havner som er i nærheten, eller for den saks skyld lenger unna.
En måte å overvåke verden rundt deg på er å gjøre PR-analyse eller medieanalyse, det vil si å se hvordan PR-en du gjør har en innvirkning. Hva nevnes? Hva sier folk om den nye rapporten eller pressemeldingen din? Hvilke effekter har det?
En måte å overvåke verden på er å ganske enkelt følge nøkkelord i media. Når er dette ordet nevnt, i hvilken sammenheng? Igjen – du vil ikke være i stand til å følge med på alt, så sørg for å se den riktige typen søkeord, trender eller hendelser.
Det beste verktøyet for å overvåke verden rundt deg finner du i BusinessWiths sammenligningsguide. VI lister de beste verktøyene på markedet - sammenlign og finn riktig system eller verktøy hos oss.
Beskrivelse av produktegenskaper
API
Deep-web
Konfigurerbare rapporter
Konkurransedyktig intelligens
Markedsføringsstatistikk
Mediadekning
Nyhetsbrev
Sanntid