Hvordan bør jeg velge verktøy for medieovervåking?
For mange bedrifter og organisasjoner har verktøy for miljøanalyse, PR-verktøy og medieanalyse vært noe som "ville vært fint å ha" til noe som nå er et must. Men hvorfor da? Ja, for verktøy for PR, kommunikasjon og medieovervåking er det bedrifter som står i front av linja, eller som ønsker å stå i front av linja – bør ha for å kunne holde styr på både konkurrenter, trender og hva som sies om deres egen bedrift eller organisasjon i for eksempel sosiale medier.
Medieanalyse innebærer å **samle og analysere data **som du er interessert i som bedrift eller organisasjon, for eksempel å identifisere artikler, pressemeldinger eller til og med tweets. I en verden i rask endring er det viktig å holde øret mot bakken. Hvordan går det med vår bransje? Hvordan påvirker omverdenen vår bransje eller organisasjon? Hva med oss i media? Hvem snakker om oss? Hva gjør og hva med konkurrenter? Gjør vi riktig type innsats med tanke på PR?
For å velge riktig verktøy for medieanalyse, er du velkommen til å bruke BusinessWiths sammenligningstjeneste for å finne, sammenligne og velge leverandør. Her kan du se hvem som er tilgjengelig på det svenske markedet og kan finne det beste verktøyet for miljøovervåking for akkurat din organisasjon.
Hvordan hjelper et medieovervåkingsverktøy oss med å nå forretningsmål?
Overvåking av medie handler ikke bare om å holde seg oppdatert, men har like mye å gjøre med å kunne ta de riktige strategiske beslutningene for organisasjonen. En medieanalyse eller PR-analyse hjelper oss også å se om investeringene vi gjør er til nytte. Hvor mange besøkende har vi på nedlastingssiden vår for den siste rapporten? Snakker folk om rapporten vår? Ved å analysere dataene får vi innsikt i mulighetene og konsekvensene av arbeidet vårt og kan også måle ROI (return of investment). Medieovervåking har dermed mye med forretningsmål å gjøre.
Du må kreve av et verktøy for medieanalyse at det letter arbeidet ditt og gir deg riktig data for å kunne** ta strategiske beslutninger**. Sammenlign gjerne de forskjellige verktøyene – noen er mer omfattende, noen enklere og med grunnleggende funksjoner. Hvilket nivå du og du vil inn på avhenger av størrelsen på bedriften, eventuelt budsjett og krav. Sammenlign og velg oss direkte hos BusinessWith – vi har de riktige verktøyene for medieanalyse.
Hurtigguide
Liste over 16 forskjellige Verktøy medieovervåking
Hurtigguide
Trendspeiding og medieanalyse
Medieovervåking har som mål å **overvåke og analysere hendelser, hendelser, trender og omtaler **som er av interesse for egen bedrift. En advarende finger løftes herved fordi du og din organisasjon ikke kan overvåke akkurat alt – velg nøye hva det er du vil overvåke, når du for eksempel skal legge grunnlaget for din medieovervåking. Det er mulig å manuelt overvåke trender eller når organisasjonens navn dukker opp i sosiale medier, men arbeidet blir så mye enklere om man bruker et verktøy for medieanalyse. Tanken er at dataene du samler inn og mottar skal kunne brukes i **ditt strategiske målarbeid **takket være konklusjoner du trekker fra det du overvåker. Tenk på det som en båt med radar – du vil oppdage alt fra isfjell og trygge havner som er i nærheten, eller for den saks skyld lenger unna.
En måte å overvåke verden rundt deg på er å gjøre PR-analyse eller medieanalyse, det vil si å se hvordan PR-en du gjør har en innvirkning. Hva nevnes? Hva sier folk om den nye rapporten eller pressemeldingen din? Hvilke effekter har det?
En måte å overvåke verden på er å ganske enkelt følge nøkkelord i media. Når er dette ordet nevnt, i hvilken sammenheng? Igjen – du vil ikke være i stand til å følge med på alt, så sørg for å se den riktige typen søkeord, trender eller hendelser.
Det beste verktøyet for å overvåke verden rundt deg finner du i BusinessWiths sammenligningsguide. VI lister de beste verktøyene på markedet - sammenlign og finn riktig system eller verktøy hos oss.
Beskrivelse av produktegenskaper
API
Deep-web
Konfigurerbare rapporter
Konkurransedyktig intelligens
Markedsføringsstatistikk
Mediadekning
Nyhetsbrev
Sanntid