Sammenlign Norges beste innkjøpssystem

Hvilket innkjøpssystem bør jeg velge?

På tide å investere i et skikkelig innkjøpssystem for din bedrift? Et innkjøpssystem kommer med en rekke fordeler, som funksjoner som lagerbalanse og prognoser, men også muligheten til å trekke ut statistikk og data som du kan stole på. Dette er viktig for å kunne ta riktige beslutninger om fremtiden og hvilke kjøp du eventuelt må gjøre da. Et kjøpssystem kan også gi deg prissammenligninger og samle alle deler av kjøpsprosessen under ett tak. Det som også er en fordel er at systemet som regel kan integreres med dine andre systemer i bedriften eller organisasjonen. Men hvilket er det beste innkjøpssystemet for deg? Ulike systemer passer forskjellig, avhengig av hvilken type virksomhet du driver. Ønsker du en fleksibel løsning som passer de fleste? Eller leter du etter en som passer spesifikt for din bransje, for eksempel byggebransjen? Uansett er du hjertelig velkommen til å starte reisen mot det riktige systemet med BusinessWith – vi lister de beste innkjøpssystemene på det norske markedet.

Hvilke krav bør jeg stille til et innkjøpssystem?

Et kjøpssystem skal gjøre hele kjøpsprosessen både enklere og tryggere. En bransje som har hatt sine utfordringer med blant annet sikkerhet rundt innkjøp, er byggebransjen. Her er innkjøpssystemet med på å gjøre prosessen transparent og sikker for alle parter. Noe som har hjulpet dette på veien er digitalisering av innkjøp. Når ordrer, inventar, kjøp og andre data samles inn under samme paraply, reduseres risikoen for unøyaktigheter eller til og med feil. Som du vet, kan en feil være dyr, derfor er det av stor bekvemmelighet å kunne stole på et system. Plattformen du velger må kunne gi deg denne sikkerheten men også gjøre den enkel og oversiktlig for deg. Brukervennlighet er viktig – test deg gjerne ut og sammenlign ulike leverandører før du tar ditt endelige valg. BusinessWith er tilgjengelig for deg som en hjelpende hånd. Velkommen til å velge det beste kjøpssystemet for deg - direkte i vår sammenligningsguide.

Tre ting å vite om innkjøpssystemer

Hurtigguide

Liste over 13 forskjellige Innkjøpssystem

Hurtigguide

Tre ting å vite om innkjøpssystemer

Fra BusinessWiths side ser vi egentlig ingen ulemper ved å ha et innkjøpssystem – snarere tvert imot. Det du bør vite om innkjøpssystemer er at du vil kunne redusere feilbestillinger eller feilbestillinger radikalt. Når din kunde eller leverandør skal håndtere produkter i et system, reduseres feilene radikalt. Det positive med digitale kjøpsprosesser er at de alltid vil være sporbare.

1. Effektivitet. Drive effektivitet i bedriften og organisasjonen når alt er samlet på ett sted. At systemet også kan integreres med andre systemer er en stor bonus.

2. Alle fordelene med digitalisering. Digitale kjøpsprosesser gjør at alt kan spores. Reduser risikoen for feil og øk åpenheten.

3. Skybasert er stedsuavhengig. Velger du et skybasert innkjøpssystem, kan du få tilgang til systemet når vi vil, uansett hvor du er. Dette er også en mye tryggere måte enn å lagre alt på dine egne servere.

Vil du vite mer om hvordan du velger riktig system? Prøv gjerne vår sammenligningsguide, filtrer på ulike funksjoner – eller kontakt oss for mer råd og veiledning.

Beskrivelse av produktegenskaper

Fakturahåndtering

Samle og administrer fakturaer fra kjøp på samme plattform der kjøpene har blitt utført, og se hvordan statusen er for dem. Unngå ubetalte fakturaer og sørg for at betalinger gjøres i henhold til planen.

Integrerbar

Systemet har mulighet til å integrere seg med mange av de største aktørene innen ERP og andre systemkategorier nært knyttet til kjøpssystemer.

Lagersaldo

Få tilgang til lagernivåer, noe som gjør det lettere å beregne antall produkter som må kjøpes.

Oppdateringer i sanntid

Få de siste oppdateringene for lagernivåer og statistikk og andre relaterte parametere i sanntid, noe som gjør det mulig å handle raskt og responsivt.

Ordrebehandling

Samle og administrere ordrene som er gjort for å skape full oversikt over statusene til ordrene og få kontroll over ordrehåndteringen.

Prissammenligninger

Sammenlign priser på produkter og tjenester før kjøp for å få det beste tilbudet og øke inntektene til virksomheten.

Prognoser

Bruk statistikken fra tidligere innkjøp og etterspørselen etter produkter til å lage prognoser for kommende innkjøp og planlegge hvordan driften kan kjøres på en lønnsom måte.

Statistikk

Samle inn statistikk over kjøpene som er utført for å skape grunnlag for fremtidige kjøp.

Utløsere

Bli varslet automatisk ved spesielle anledninger, for eksempel hvis aksjesaldoen er lav og kjøp må gjøres i tide.