Hvilket feltservicesystem trenger din bedrift?

Konsultasjoner, salg, vedlikehold eller kanskje et kommende byggeprosjekt? Med et feltservicesystem eller feltserviceverktøy kan din bedrift enkelt optimalisere og administrere alt arbeid som foregår utenfor kontoret – altså oppgavene ute i felten. Å følge, organisere og sørge for det arbeidet er strømlinjeformet, det trengs et system som kan håndtere de forskjellige dataene du som bedrift trenger å holde styr på. Et felttjenesteverktøy kan også hjelpe deg med tidsrapportering og planlegging, men hovedfokuset er for å sikre at de ulike oppgavene blir utført.

For å velge riktig system er det viktig å forstå bedriftens behov. Hvis selskapet tilbyr ulike typer tjenester, trenger du et verktøy som er veldig fleksibel. Hvis du jobber i detaljhandel kan det hende du trenger funksjoner for håndtering av returer, mens du som jobber ute i felt med f.eks installere klimaanlegg i noens hjem - ja, det vil du under besøket oppdater de ulike arbeidstrinnene dine i et mobilt feltserviceverktøy.

Det er enkle felttjenestesystemer som hjelper deg å følge forskjellige oppgaver eller ulike trinn i oppgavene, mens de mer avanserte tilbyr mulighet til å jobbe med å forbedre kundetilfredsheten eller strebe etter du som bedrift skal kunne beholde dine beste medarbeidere. Mer og mer felttjenestesystemer bruker AI for å kunne forutse fremtidige behov og krav.

Hvilket nivå trenger felttjenesteverktøyet ditt å opprettholde? Vennligst oppgi dine behov og hva du må forbedre eller ha på plass for å kunne jobbe så smart som mulig - og velg deretter det beste systemet for deg.

Hva trenger jeg å vite om feltservicesystemer?

Hurtigguide

Hva trenger jeg å vite om feltservicesystemer?

Et velfungerende feltservicesystem vil klart forbedre arbeidet deres som jobber ute i felten, slik at de kan fokusere på å oppfylle sine oppgaver og løse problemer for dine kunder – uten å oppleve problemer selv med den administrative delen av arbeidet.

Det er ikke en enkel sak å velge riktig verktøy for din bedrift, ettersom det blir flere og flere aktører dukker opp på markedet og tilbyr stadig flere funksjoner. Bo GPS-sporing, automatiske tekstmeldinger eller e-postvarsler og verktøy etter jobb er funksjoner som kan hjelpe bedriften din å vokse, og deretter du kan forbedre kundeopplevelsen din. De fleste verktøy inkluderer fakturering eller enhver form for betalingsløsning. I stedet for å ha ting spredt kan du ha det meste sentralt samlet på ett sted.

Hos BusinessWith anbefaler vi at du involverer feltpersonalet til forstå hva deres ønsker er. Hvordan ser det daglige arbeidet ut? Hvor er det forbedringstiltak? Hvilke problemer bør et mulig feltserviceverktøy løse for deg? Hvordan ser planleggingen og tidsrapporteringen din ut i dag og hva tilgjengelig for å ønske? Hva er forespørslene angående faktureringsdelen? kunde?

Når du vet hva du ser etter – sammenlign gjerne de ulike verktøyene her hos BusinessWith.