Hvilket arbeidsordresystem passer for din bedrift?
Et arbeidsordresystem ligner veldig på et feltserviceverktøy, men er mer knyttet til selve bestillingsprosessen. I et arbeidsordresystem kan din bedrift koble sammen alle delene som hører til selve arbeidsordren – alt fra hvor mange arbeidstimer og informasjon om arbeidet, til fakturadokumenter el eventuelt "ettersalg"/service for folk som jobber ute i felt.
Systemet for arbeidsordre hjelper deg å få full kontroll på både løpende og oppgaver som allerede er utført. Selvfølgelig kan du ha et arbeidsordresystem i mobilen, noe som gjør at du slipper papirarbeid av de som utfører de ulike dataene kan enkelt rapportere status for jobbene. Enkelt beskrevet kan du si at systemet optimerer alt arbeid rundt bestillingene, noe som både sparer tid og hjelper med hele flyten. Dette for at både ansatte, du som bedrift – og ikke minst kunden, skal enkelt kunne få tilgang til de respektive dokumenter.
Men hvilket arbeidsordresystem trenger din bedrift? Det er flere forskjellige systemer å velge mellom, hver med sine egne fordeler og fordeler. Hvis du for øyeblikket håndterer alle bestillinger med papir og blyant, er overgangen til det digitale er selvsagt en stor forandring for alle som blir berørt. Hvorfor ikke prøve det et system for en periode, for så å evaluere og se hvordan det har fungert? Mange leverandører tilbyr en prøveperiode, noe som kan gjøre det enklere for deg – når du skal velge er ikke bindende.
Selvfølgelig må du gjøre en grundig research før du prøver finne riktig system med en gang. Vurder bedriftens behov og krav og sammenligne de forskjellige systemene her hos BusinessWith. Vi hjelper deg.
Hurtigguide
Liste over 12 forskjellige Arbeidsordresystem
Hurtigguide
Hvorfor er et arbeidsordresystem bra for deg?
Bli kvitt alt unødvendig papirarbeid og frigjør tid. Disse to seirene er uvurderlig for enhver bedrift som ønsker å jobbe mot bedre arbeidsflyter og redusere risikoen for feil eller unødvendig arbeid. Målet med et system for arbeidsordre er å få full kontroll på all arbeidstid, alle utgifter og oppgaver knyttet til et bestemt arbeid eller prosjekt. På denne måten får du en god base og en kvittering for om alt fortsetter som det skal, eller som en kvittering for det det er forbedringspotensial på enkelte områder.
I alt fra bygg, bemanning, entreprenør til transport og rørleggerarbeid er det A og O at alle involverte har tilgang til korrekt og tydelig informasjon rundt hvert prosjekt. Hvis arbeidsordrene er villedende på noen måte eller selv feil, kan det lett føre til både misforståelser og dobbeltarbeid - noe mange bedrifter ikke har råd til å risikere.
Med detaljerte instruksjoner rundt arbeidsordrene har bedriften din det bra rustet til å ta på seg ethvert kommende prosjekt eller oppdrag. Sammenlign og velg systemet som passer best for dine behov. BusinessWith tilbyr deg en enkel sammenligningstjeneste slik at du kan finne den systemer som gjør deg effektiv og lønnsom, allerede i dag.