Velg riktig system for avvikshåndtering
Avvikshåndtering er nødvendig i mange bedrifter for å holde oversikt over unormale hendelser, feil og mangler. Moderne digitale systemer for avvikshåndtering, noen ganger også kalt «avviksstyringssystemer», effektiviserer, samler inn statistikk, rapporterer og genererer tydelige oppfølgingsmuligheter. Et system for å håndtere avvik fra normen hjelper deg med å identifisere kritiske punkter i virksomheten, enten det handler om økonomi, maskiner, pasientbehandling eller noe helt annet.
Avvikshåndtering er en viktig del av systematisk kvalitetsarbeid. Ofte er det imidlertid forbundet med utfordringer, for eksempel i form av manglende rapportering og uklare ansvarsforhold. Riktig system som matcher dine behov kan hjelpe deg med å håndtere utfordringene slik at du lærer av det som ikke skulle ha skjedd.
Fordi avvikshåndtering utføres i så mange forskjellige bransjer, finnes det en rekke systemer på markedet. Du må derfor gå for et system som passer perfekt til din virksomhet. Tenk over hvordan du vil håndtere avvik og hva du ønsker å få ut av det.
Når du er klar hjelper vi i BusinessWith deg med å velge det beste systemet for din avvikshåndtering. Filtrer og søk via vår systemguide. Lykke til!
Hurtigguide
Relaterte kategorier til Avvikshåndtering
AvvikshåndteringHMS systemKvalitetssystemLedelsessystemerLow-codeRPA-systemListe over 13 forskjellige Avvikshåndtering
Hurtigguide
Fem ting å vurdere angående avvikshåndtering
Avvikshåndtering er en selvfølge blant mange virksomheter og viktig for å samle erfaring og sikre utvikling. BusinessWith har samlet fem punkter som er viktig å vurdere dersom du ønsker å oppnå vellykket arbeid med avvik.
- Brukerbarhet. Det skal være enkelt å rapportere avvik. Et fleksibelt system med ferdige maler gjør det enklere for ansatte og reduserer risikoen for at avviksmelding lander mellom to stoler.
- Støtte. Det som er enkelt for en ansatt kan være en stor utfordring for en annen. Sørg for å ha en støttefunksjon tilgjengelig for å støtte og hjelpe ansatte ved vansker, samt coachingvideoer og tekster som forklarer prosessene.
- Tid. Sett av tid til å håndtere utfallet av avviksmeldingene. Mange systemer tilbyr gode statistiske data som du kan lære mye av. Det kan imidlertid ta tid å venne seg til, men det bør passe inn i kalenderen.
- Mål. Det bør prioriteres høyt at alle i organisasjonen vet hvorfor avvikshåndtering gjøres og hva målet er.
- Tilgjengelighet. Skybaserte systemer som ligger på alle enheter er enkle å få tilgang til. Takket være apper på telefoner og andre bærbare enheter er det enkelt å rapportere et avvik uansett hvor og når det oppstår – og raskt både skrive om hendelsen og dokumentere den med kameraet.
BusinessWith hjelper deg med å velge et system for avvikshåndtering. Begynn å sammenligne nå!
Beskrivelse av produktegenskaper
API
Bildestøtte
Frakoblet administrasjon
GPS
Lese sitater
Maler
Sakshistorie
Saksstatus
Varsler