Velg riktig system for avvikshåndtering

Avvikshåndtering er nødvendig i mange bedrifter for å holde oversikt over unormale hendelser, feil og mangler. Moderne digitale systemer for avvikshåndtering, noen ganger også kalt «avviksstyringssystemer», effektiviserer, samler inn statistikk, rapporterer og genererer tydelige oppfølgingsmuligheter. Et system for å håndtere avvik fra normen hjelper deg med å identifisere kritiske punkter i virksomheten, enten det handler om økonomi, maskiner, pasientbehandling eller noe helt annet.

Avvikshåndtering er en viktig del av systematisk kvalitetsarbeid. Ofte er det imidlertid forbundet med utfordringer, for eksempel i form av manglende rapportering og uklare ansvarsforhold. Riktig system som matcher dine behov kan hjelpe deg med å håndtere utfordringene slik at du lærer av det som ikke skulle ha skjedd.

Fordi avvikshåndtering utføres i så mange forskjellige bransjer, finnes det en rekke systemer på markedet. Du må derfor gå for et system som passer perfekt til din virksomhet. Tenk over hvordan du vil håndtere avvik og hva du ønsker å få ut av det.

Når du er klar hjelper vi i BusinessWith deg med å velge det beste systemet for din avvikshåndtering. Filtrer og søk via vår systemguide. Lykke til!

Fem ting å vurdere angående avvikshåndtering

Hurtigguide

Liste over 13 forskjellige Avvikshåndtering

Hurtigguide

Fem ting å vurdere angående avvikshåndtering

Avvikshåndtering er en selvfølge blant mange virksomheter og viktig for å samle erfaring og sikre utvikling. BusinessWith har samlet fem punkter som er viktig å vurdere dersom du ønsker å oppnå vellykket arbeid med avvik.

  1. Brukerbarhet. Det skal være enkelt å rapportere avvik. Et fleksibelt system med ferdige maler gjør det enklere for ansatte og reduserer risikoen for at avviksmelding lander mellom to stoler.
  2. Støtte. Det som er enkelt for en ansatt kan være en stor utfordring for en annen. Sørg for å ha en støttefunksjon tilgjengelig for å støtte og hjelpe ansatte ved vansker, samt coachingvideoer og tekster som forklarer prosessene.
  3. Tid. Sett av tid til å håndtere utfallet av avviksmeldingene. Mange systemer tilbyr gode statistiske data som du kan lære mye av. Det kan imidlertid ta tid å venne seg til, men det bør passe inn i kalenderen.
  4. Mål. Det bør prioriteres høyt at alle i organisasjonen vet hvorfor avvikshåndtering gjøres og hva målet er.
  5. Tilgjengelighet. Skybaserte systemer som ligger på alle enheter er enkle å få tilgang til. Takket være apper på telefoner og andre bærbare enheter er det enkelt å rapportere et avvik uansett hvor og når det oppstår – og raskt både skrive om hendelsen og dokumentere den med kameraet.

BusinessWith hjelper deg med å velge et system for avvikshåndtering. Begynn å sammenligne nå!

Beskrivelse av produktegenskaper

API

Systemet kan integreres med andre eksisterende systemer, noe som letter installasjon/implementering av systemet.

Bildestøtte

Systemet gir funksjonaliteten og støtter muligheten til å sette inn bilder i saker.

Frakoblet administrasjon

Systemet kan også brukes offline og uten nettverkstilkobling.

GPS

Det er mulig å spore hendelser og rapporterte avvik til et sted på rapporteringstidspunktet.

Lese sitater

Systemet gir mulighet til å se hvem som har lest og fått tilgang til informasjon.

Maler

Det er mulig å lage eller ha ferdige maler for håndtering av tilbakevendende avvik.

Sakshistorie

Muligheten til å spore og se endringer og tidligere hendelser i et avvik eller en rapport.

Saksstatus

Muligheten til å se og angi forskjellige statuser for forskjellige uregelmessigheter eller rapporter. For eksempel kan en sak være «ventende» eller «lukket».

Varsler

Du vil bli varslet og motta påminnelser om oppdateringer eller for eksempel hvis noe blir stående uten tilsyn.