Sammenlign Norges beste system for avvikshåndtering

Velg riktig system for avvikshåndtering

Avvikshåndtering er nødvendig i mange bedrifter for å holde oversikt over unormale hendelser, feil og mangler. Moderne digitale systemer for avvikshåndtering, noen ganger også kalt «avviksstyringssystemer», effektiviserer, samler inn statistikk, rapporterer og genererer tydelige oppfølgingsmuligheter. Et system for å håndtere avvik fra normen hjelper deg med å identifisere kritiske punkter i virksomheten, enten det handler om økonomi, maskiner, pasientbehandling eller noe helt annet.

Avvikshåndtering er en viktig del av systematisk kvalitetsarbeid. Ofte er det imidlertid forbundet med utfordringer, for eksempel i form av manglende rapportering og uklare ansvarsforhold. Riktig system som matcher dine behov kan hjelpe deg med å håndtere utfordringene slik at du lærer av det som ikke skulle ha skjedd.

Fordi avvikshåndtering utføres i så mange forskjellige bransjer, finnes det en rekke systemer på markedet. Du må derfor gå for et system som passer perfekt til din virksomhet. Tenk over hvordan du vil håndtere avvik og hva du ønsker å få ut av det.

Når du er klar hjelper vi i BusinessWith deg med å velge det beste systemet for din avvikshåndtering. Filtrer og søk via vår systemguide. Lykke til!

Fem ting å vurdere angående avvikshåndtering

Test systemguiden

La våre algoritmer veilede deg til å velge riktig system.

SystemGuiden

Hurtigguide

Liste over 14 forskjellige Avvikshåndtering

Centuri fungerer som et knutepunkt for informasjon som er opprettet, håndtert og flyter i virksomheten. Det hjelper deg å finne og administrere informasjon raskere, med mindre arbeid og med høyere kvalitet. Plattformen er fleksibel og lett tilpasset for å støtte dine arbeidsmetoder. Bygget på den nyeste teknologien i brukergrensesnitt, mobilitet, integrasjoner og søkefunksjoner, kan den støtte kom...Lær deg mer om Centuri

Vi tilbyr et skybasert kvalitetsstyringssystem med fleksible og tilpasningsdyktige moduler for ledelse og kvalitetsarbeid. Våre konfigurerbare fire basis moduler for dokumenthåndtering, avvikshåndtering, revisjon og risikostyring gir en solid plattform for støtte i ISO-sertifisering og kvalitetsarbeid. Systemet er brukervennlig, pålitelig og tilpasses bransje- eller virksomhetsspesifikke behov. ...Lær deg mer om Datakvalitet

Tudu leverer Compliance, som er et bransjetilpasset HMS-system. Systemet er utviklet med fokus på brukervennlighet og enkelhet for alle, uten unødvendige funksjoner og kompliserte prosesser. Ved bestilling tilpasses systemet til din bedrift, tilpasset deres bransje. Lær deg mer om Tudu

AM System er et skybasert styringssystem som forenkler kontrollprosessen for både små og store selskaper. Ved hjelp av dokumentmodulen administrerer du alle avtalene og dokumentene dine, mens saksbehandlingsmodulen bidrar til en kontrollert og intuitiv arbeidsflyt for hver ansatt. Alle medarbeidere får tilgang til alle aktuelle opplysninger som er relevante for rollen deres, og kan dele oppdaterin...Lær deg mer om AM system

Et nettbasert saksbehandlingssystem hvor du kan administrere saken direkte på mobilen eller enkelt trekke ut rapporter. Brukes av mange store selskaper og kan konfigureres for å møte ulike behov.Lær deg mer om CANEA Workflow

Compendia sørger for at alle prosesser er dokumentert og synliggjort, slik at du leverer i henhold til kundenes krav, behov og forventninger. Systemet tilbyr grunnleggende funksjonalitet som dokumentstyring, revisjonskontroll, historikk og godkjenning samt en brukervennlig risikomodul. Løsningen kan integreres med andre systemer eller intranettet og er tilgjengelig på både PC, telefon eller nettbr...Lær deg mer om Compendia

EG Landax er et nettbasert styringssystem med stor markedsandel innenfor alle bransjer. Totalt inneholder løsningen mer enn 30 moduler og tilbys i form av 10 skreddersydde produktpakker utviklet i samarbeide med næringslivet. Ved hjelp av Landax kan du styrke og effektivisere din bedrift. Med Landax-appen har du styringssystemet i lomma, med 24/7 tilgang fra alle plattformer og operativsystem.Lær deg mer om EG Landax

EQS kvalitetssystem hjelper deg med å forenkle opplæring og sikre at arbeid utføres som planlagt. Løsningen tilbyr effektiv, enkel og sikker dokumentstyring, løpende oversikt over risikosituasjonen samt et hendelses- og avvikssystem med tilpasset saksgang. Systemet er bygd opp av moduler som kan settes sammen etter virksomhetens behov. Lær deg mer om EQS kvalitetssystem

Total Kontroll leverer programvareløsninger og hardware som effektiviserer arbeids hverdagen og oppfyller lovkrav for våre kunder. Våre tjenester hjelper kundene å holde seg oppdaterte, bli mer effektive og spare penger ved å tilby programvare og Internet of Things-løsninger (IoT). Vi leverer en lang rekke tjenester deriblant prosjektstyringsverktøy, timeregistrering, elektronisk kjørebok og HMS/i...Lær deg mer om Jobbox

Et sakssystem som kan brukes til forskjellige typer tilfeller som avvikshåndtering, serviceoppgaver og helpdesk. Moderne funksjoner som kan kuttes for å møte forskjellige behovsbilder.Lær deg mer om KEYnet ärendehantering

MasterControl Quality Excellence er et komplett kvalitetssystem med verktøy for avvikshåndtering. Løsningen lar deg effektivt dokumentere, undersøke og håndtere avvik, slik at du sikrer samsvar med lovpålagte forskrifter og opprettholder kvaliteten. I tillegg får du tilgang til innebygde maler og brukervennlige rapporteringsmuligheter.Lær deg mer om MasterControl Quality Excellence

Quentic tilbyr en modulær HMS-løsning med funksjonalitet for avviksrapportering. Med Quentic kan ansatte raskt opprette en hendelsesrapport gjennom plattformen eller appen, som er også tilgjengelig uten internettilkobling. Systemet bygger deretter på en integrert risikokatalog for å foreslå nødvendige korrigerende og forebyggende tiltak. I tillegg får du tilgang til analytiske dashboard som gir de...Lær deg mer om Quentic

Et nettbasert og brukervennlig styringssystem som enkelt er tilpasset selskapets behov. Inkluderer funksjoner som prosesskart, dokumentstyring, versjonskontroll og risikostyring.Lær deg mer om SIMPLI Manage

Med kvalitetssystemet TQM Enterprise får du full kontroll, styring, og kontinuerlig forbedring av din virksomhet. Du kan enkelt laste inn viktige dokumenter inn til systemet og gjøre dem lettere tilgjengelig for alle ansatte. Registrer avvik og forbered prosessene ved hjelp av kraftfulle og effektive grafiske analyser. Lag dine egne tilpassede skjemaer- og sjekklister for å sikre at alt arbeid utf...Lær deg mer om TQM Enterprise

Hurtigguide

Fem ting å vurdere angående avvikshåndtering

Avvikshåndtering er en selvfølge blant mange virksomheter og viktig for å samle erfaring og sikre utvikling. BusinessWith har samlet fem punkter som er viktig å vurdere dersom du ønsker å oppnå vellykket arbeid med avvik.

  1. Brukerbarhet. Det skal være enkelt å rapportere avvik. Et fleksibelt system med ferdige maler gjør det enklere for ansatte og reduserer risikoen for at avviksmelding lander mellom to stoler.
  2. Støtte. Det som er enkelt for en ansatt kan være en stor utfordring for en annen. Sørg for å ha en støttefunksjon tilgjengelig for å støtte og hjelpe ansatte ved vansker, samt coachingvideoer og tekster som forklarer prosessene.
  3. Tid. Sett av tid til å håndtere utfallet av avviksmeldingene. Mange systemer tilbyr gode statistiske data som du kan lære mye av. Det kan imidlertid ta tid å venne seg til, men det bør passe inn i kalenderen.
  4. Mål. Det bør prioriteres høyt at alle i organisasjonen vet hvorfor avvikshåndtering gjøres og hva målet er.
  5. Tilgjengelighet. Skybaserte systemer som ligger på alle enheter er enkle å få tilgang til. Takket være apper på telefoner og andre bærbare enheter er det enkelt å rapportere et avvik uansett hvor og når det oppstår – og raskt både skrive om hendelsen og dokumentere den med kameraet.

BusinessWith hjelper deg med å velge et system for avvikshåndtering. Begynn å sammenligne nå!

Beskrivelse av produktegenskaper

API

Systemet kan integreres med andre eksisterende systemer, noe som letter installasjon/implementering av systemet.

Bildestøtte

Systemet gir funksjonaliteten og støtter muligheten til å sette inn bilder i saker.

Frakoblet administrasjon

Systemet kan også brukes offline og uten nettverkstilkobling.

GPS

Det er mulig å spore hendelser og rapporterte avvik til et sted på rapporteringstidspunktet.

Lese sitater

Systemet gir mulighet til å se hvem som har lest og fått tilgang til informasjon.

Maler

Det er mulig å lage eller ha ferdige maler for håndtering av tilbakevendende avvik.

Sakshistorie

Muligheten til å spore og se endringer og tidligere hendelser i et avvik eller en rapport.

Saksstatus

Muligheten til å se og angi forskjellige statuser for forskjellige uregelmessigheter eller rapporter. For eksempel kan en sak være «ventende» eller «lukket».

Varsler

Du vil bli varslet og motta påminnelser om oppdateringer eller for eksempel hvis noe blir stående uten tilsyn.