Hvorfor bør jeg ha et kundeundersøkelsesverktøy?
Ved hjelp av kundeundersøkelser kan du som bedrift eller organisasjon forbedre dine tjenester og produkter, som igjen gjør det enklere å beholde eksisterende kunder. Det handler om å måle kundeopplevelsen (CX). Ved å investere i et verktøy for kundeundersøkelser blir det hele mer strukturert og svarene du får blir lettere å analysere. Tanken er at du ved hjelp av spørreskjemaene eller undersøkelsene skal kunne se hva du kan gjøre bedre, og hvor det kan ha gått i stykker. Kundeundersøkelser er også et mål på forventninger – finn ut hva kundene forventer av deg. Ulike verktøy passer imidlertid forskjellige selskaper. Hos BusinessWith lister vi opp hvilke verktøy som er tilgjengelige på det norske markedet i dag, slik at du lettere kan finne det beste verktøyet for dine kundeundersøkelser.
Hvilket kundeundersøkelsesverktøy bør jeg velge?
Kundeundersøkelser tar sikte på å måle kundetilfredshet (med NPS, Net Promoter store) eller kundeopplevelsen (CX) for å iverksette tiltak for å forbedre produktene og tjenestene dine. I dag finnes det flere ulike verktøy for kundeundersøkelser. Mest skybasert eller nettbasert, da tanken er at brukervennligheten skal være høy. Hvordan skal du få kundene til å virkelig svare på undersøkelsen eller undersøkelsen? Vel, ved å gi dem et verktøy som er enkelt og praktisk å bruke. Men brukervennligheten stopper ikke der. Sammenlign gjerne de ulike verktøyene for å se at du også synes verktøyet er enkelt å bruke. Hva skal verktøyet gjøre for deg? Hva vil du måle? Velkommen til å sammenligne de ulike verktøyene for kundeundersøkelser direkte med oss i BusinessWith.
Hurtigguide
Liste over 5 forskjellige Kundeundersøkelser verktøy
Hurtigguide
Tips til hvordan du kan måle kundetilfredshet med et verktøy
Kundetilfredshet eller kundelojalitet måles vanligvis ved et kvalitetsmål, for eksempel NPS (Net Promoter Score). Å faktisk våge å måle kundetilfredshet kan gi deg mange indikasjoner og pekepinner på hvordan du kan forbedre produktene eller tjenestene dine. For hvor mye koster misfornøyde kunder? Og har du tenkt på hva en misfornøyd kunde kan si om deg, noe som fører til at sjansen for å få nye, potensielle kunder reduseres? En god kunde er derimot en viktig ambassadør for din bedrift.
Før du begynner å måle kundetilfredshet bør du komme med en hensikt og planlegge hva du skal gjøre med svarene eller tilbakemeldingene du får fra kundene dine. Hvordan eller når i kundeopplevelsen skal du sende ut en kundeundersøkelse? Hva bør du gjøre med tilbakemeldingene du får? Uten en ide om hva du faktisk skal gjøre med svarene, vil det være vanskelig å forbedre. Hvordan skal man analysere resultater og hvordan skal selve forbedrings- eller endringsprosessen foregå?
Ta deg tid til å sammenligne verktøy for kundeundersøkelser før du velger et system eller verktøy. BusinessWith hjelper deg på veien - vi viser de mest populære kundeundersøkelsesverktøyene som er tilgjengelige i dag. Velkommen til å begynne å sammenligne akkurat nå, for å velge det beste kundeundersøkelsesverktøyet for din bedrift.
Beskrivelse av produktegenskaper
API
Automatiske påminnelser
Fleksibel design
Flere distribusjonskanaler
Flerspråklige undersøkelser
Klare maler
Netto promoterscore
Rapporter og analyser