Ad Curis
vs
Ad Opus

Bedriftsstørrelse

Antall ansatte

Mikrobedrift (1-10)
Liten bedrift (11-100)
Middels stor bedrift (101-500)
Stor bedrift (500+)
Mikrobedrift (1-10)
Liten bedrift (11-100)
Middels stor bedrift (101-500)
Stor bedrift (500+)

Plattform

Skytjeneste
Mobilapp
Skytjeneste
Mobilapp

Prisinformasjon

Gratis testperiode
Pris modell modul
Prismodell abonnement
Prismodelllisens
Gratis testperiode
Pris modell modul
Prismodell abonnement
Prismodelllisens

Produktfunksjoner

API-integrasjon
Automatiske påminnelser om bestilte tider
BankID
Betalingsløsning
Elektronisk meldingsutveksling med helse- og omsorgstjenesten
Elektronisk pasientjournal
Faktureringsløsning
Forhåndsprogrammerte ICD-10-koder
Integrert mot eksterne laboratorier
Kalenderoversikt
Koblet til nasjonalt pasientregister (NPR)
Kontroller tilgang
Kryptert tilgang til pasientinformasjon
Lab-modul
Legemiddelmodul/ E-resept
Løsning for digitale kartlegginger
Online booking
Pasientregister
Remitteringsmoduler
Samlefaktura
Statistikk og rapport
Støtte for videokonsultasjoner
API-integrasjon
Automatiske påminnelser om bestilte tider
BankID
Betalingsløsning
Elektronisk meldingsutveksling med helse- og omsorgstjenesten
Elektronisk pasientjournal
Faktureringsløsning
Forhåndsprogrammerte ICD-10-koder
Integrert mot eksterne laboratorier
Kalenderoversikt
Koblet til nasjonalt pasientregister (NPR)
Kontroller tilgang
Kryptert tilgang til pasientinformasjon
Lab-modul
Legemiddelmodul/ E-resept
Løsning for digitale kartlegginger
Online booking
Pasientregister
Remitteringsmoduler
Samlefaktura
Statistikk og rapport
Støtte for videokonsultasjoner

Hvorfor velger bedrifter dere?

Hvorfor velge deres system?

  • Journal og administrasjon: Alle helse- og sosialopplysninger samlet i en strukturert journal bygget på nasjonale standarder. Med Ad Curis kan din virksomhet planlegge drift på en effektiv måte, og få optimal utnyttelse av ressurser.
  • Digital samhandling: Integrert løsning for digital samhandling direkte i journalen letter informasjonsdeling og kommunikasjon mellom helseaktører, pasienter og deres nettverk.
  • Integrasjon mot offentlige e-helseløsninger: Vi sørger for at din virksomhet er integrert mot de nasjonale e-helseløsningene, slik at du kan dele relevant informasjon sømløst med andre helseaktører.

Hvorfor velge deres system?

  • Effektiv prosess: Systemet fungerer som en assistent for veilederen, og frigjør tid til selve veiledningen. Den kvalitetssikrede arbeidsflyten sørger for at nødvendige opplysninger følger hele prosessen, frem til rapporten genereres. Dette gjør at dine ansatte kan fokusere mer på veiledning, mens systemet tar seg av det administrative.
  • Personvern i fokus: Ad Opus håndterer personlige opplysninger trygt og i tråd med de strengeste personvernkravene. Dette gir deg trygghet for at dine veiledere jobber innenfor lovverket, samtidig som veisøkerens rettigheter beskyttes.
  • Tiltaksspesifikk arbeidsflyt: Ad Opus er tilpasset kravene til ulike tiltak. Systemet er satt opp med spesifikke skjemaer og rapporteringsflyt, slik at veilederne dine kan levere i tråd med NAVs forventninger uten å kompromisse på kvaliteten.

Hvorfor velge dere som leverandør?

  • Kostnadsfri support: For oss handler kundeforhold om mer enn leveranse av tjenester og systemer. Det handler like mye om å følge opp kundene og være en nær partner – fra oppstart, leveranse og til support.
  • Fagkompetanse: Vi har fagpersoner med lang erfaring fra helsesektoren, slik at vi kan bidra med den veiledningen du har behov for.
  • Bærekraftig og fremtidsrettet: Ad Curis utvikles i takt med kommende nasjonale e-helseprosjekter, og oppdateres i samsvar med endrede bransjespesifikke krav. Vi jobber tett sammen med kundene våre for å tilby gode digitale verktøy, som er tilpasset deres arbeidshverdag.

Hvorfor velge dere som leverandør?

  • Kostnadsfri support: For oss handler kundeforhold om mer enn leveranse av tjenester og systemer. Det handler like mye om å følge opp kundene og være en nær partner – fra oppstart, leveranse og til support.
  • Fagkompetanse: Vi har fagpersoner med lang erfaring fra tiltaksbransjen, slik at vi kan bidra med den veiledningen du har behov for.
  • Bærekraftig og fremtidsrettet: Ad Opus utvikles og oppdateres i samsvar med endrede bransjespesifikke krav. Vi jobber tett sammen med kundene våre for å tilby gode digitale verktøy, som er tilpasset deres arbeidshverdag.

Hvordan posisjonerer du deg i markedet?

Ad Curis er et skybasert journalsystem utviklet for å møte behovene til helse- og omsorgssektoren i Norge. Systemet støtter hele behandlingsforløpet med fokus på effektiv arbeidsflyt, digital samhandling og økt pasientmedvirkning. Ad Curis gir helsepersonell en helintegrert løsning med én innlogging, noe som reduserer behovet for dobbel-dokumentasjon og frigjør tid til behandling.

Hvordan posisjonerer du deg i markedet?

Ad Opus er markedets fremste løsning for tiltaksoppfølging. Vi tilbyr tiltaksarrangører en etisk forsvarlig og personvernssikker veiledningsprosess, i tråd med gjeldende standarder.

Ad Opus er et ideelt valg for virksomheter som ønsker å forbedre sine prosesser samtidig som de opprettholder strenge krav til etikk, personvern og kvalitet.

Hvilke behov og utfordringer er det dere løser for kunden?

I en hektisk hverdag med økende offentlige krav og administrasjon, er det nødvendig med digitale løsninger som forenkler arbeidshverdagen for helsepersonell, og bidrar til effektiv drift.

  • Digital samhandling: Integrert løsning for digital samhandling direkte i journalen letter informasjonsdeling og kommunikasjon mellom helseaktører, pasienter og deres nettverk.
  • Færre systemer å forholde seg til: Behandler får komplett oversikt med alle nødvendige og relevante data – uten å hoppe inn og ut av systemer for å hente informasjon. Større grad av automatiserte rutineoppgaver, reduserer stress og frustrasjon blant medarbeidere, som får mer tid til pasientbehandling.
  • Alltid i forkant av krav: Vi sørger for at din virksomhet er integrert mot de nasjonale e-helseløsningene, slik at du kan dele relevant informasjon sømløst med andre helseaktører.

Hvilke behov og utfordringer er det dere løser for kunden?

  • Tidsbesparende arbeidsprosesser
  • Digital samhandling
  • Kostnadsfri og tilgjengelig support

Anmeldelser

Basert på 3 vurderinger

Basert på 4 vurderinger

Brukervennlighet
Samarbeidet med leverandøren
Support og service
Tilgjengelige funksjoner
Kundetilpassning og fleksibilitet
Integrering
Verdi for pengene
Hvor fornøyd er du totalt sett?
Brukervennlighet
Samarbeidet med leverandøren
Support og service
Tilgjengelige funksjoner
Kundetilpassning og fleksibilitet
Integrering
Verdi for pengene
Hvor fornøyd er du totalt sett?

Anmeldelser

Fordeler

Mulighet for oss å gjøre justeringer i journalmaler som passer for oss, og våre rehabiliteringsforløp. God samhandling med leverandør og support. Ad Voca samhandlingsplattform
Ad Curis er mye mer enn et "tradisjonelt" elektronisk journalsystem. Ad Curis er et alt-i-ett journalsystem - en verktøykasse for digital helse. Den integrerte digitale samhandlingsløsningen er både unik og fremtidsrettet. Ved å samle inn strukturerte data (før, under og etter rehabiliteringsoppholdet) og bruke dataene mer bevist under hele pasientreisen, kan vi oppnå "presisjonsrehabilitering" i fremtiden, dvs. å kunne gi rett behandling til rett pasient til rett tid.
Enkelt brukergrensesnitt og tilgjengelige funksjoner samlet på et sted. God innretning på arbeidsflyt og effektiv administrasjon. God start på å utvikle løsning for samhandling med veisøker.
Valgfriheten i grensesnittet. Muligheten til å komponere og redigere egne arbeidsflater. Funksjonalitet som "meldinger" og "filer" er godt å ha på plass. No more remote desktop. Grafisk er bra.

Anmeldelser

Ulemper

Å være avhengig av teknologi, når teknologien ikke virker av ulike årsaker. Kan også skyldes brukerfeil, ikke nødvendigvis leverandørfeil.
Ad Curis har mange muligheter og mulige kundegrupper. Det er derfor viktig at vi tilpasser senterinnstillinger så kun nødvendige skjermbilder og muligheter presenteres for våre ansatte. For optimal funksjon bør det finnes gode superbrukere som tilpasser og legger til rette.
Fortsatt for mange klikk og litt for mye fram og tilbake mellom funksjoner. Tilgang til viktige data/nøkkel opplysninger er ikke optimale.
Grafisk er bra, men har likevel mangler. Når det først er lagd et nytt grensesnitt så skulle jeg ønske meg enda større "bevegelighet. Større valgfrihet for den enkelte bruker og/eller firma. Vet at det er en del ting på vei her. Språket er noe tungt til der. Helsepreget og noe tungt Mange valg og alternativer er gjemt bak valg og submenyer. Forstår tanken bak, men unødvendig og gir klikk.

Ad Curis

Carasent Norway AS

Les mer om Ad Curis

Ad Opus

Carasent Norway AS

Les mer om Ad Opus