Standard ERP by HansaWorld
vs
Ridder iQ
Bedriftsstørrelse
Antall ansatte
Plattform
Prisinformasjon
Produktfunksjoner
Produktfunksjoner
Hvorfor velger bedrifter dere?
Hvorfor velge deres system?
Bygg ditt eget system, akkurat som du vil ha det!
Uansett størrelsen på din bedrift ønsker man å fokusere på de riktige tingene og ikke bruke tid på unødvendig administrasjon. Standard ERP by HansaWorld er fylt med smart funksjonalitet som forenkler og automatiserer administrativt arbeid i ERP systemet.
- Fleksibilitet til å skreddersy systemet etter din virksomhet
- Stort antall bransjespesifikke helhetsløsninger
- REST API for enkel integrasjon mot eksterne systemer
- Støtte for multivalutahåndtering og flerbedriftsoppsett
- Administrer all kunde- og produktdata for e-handel
- Tilgjengelig på over 40 språk
- Mobilapplikasjon for smidig lagerstyring
- Mobilapplikasjon for smidig salgsordrehåndtering
Hvorfor velge deres system?
- 100% fokus på produksjonsbedrifter, der vårt utviklingsteam bygger funksjoner som er fullstendig tilpasset nåværende og fremtidige behov hos selskaper som er aktive innen sveising, konstruksjon, plater, produksjon av tilhengere og karosseri, utstyr og maskinproduksjon.
- En omfattende produktportefølje med ERP, finans- og forretningsapplikasjoner som for eksempel Business Intelligence, prosjektassistent, verkstedskontroll og leverandørkjede, som tilbyr helt integrerte løsninger.
- Med en pålitelig track record med over 1300 kunder innen produksjonsindustrien, er Ridder iQ den foretrukne ERP-løsningen, med beste praksis og dypere erfaring med å digitalisere og støtte disse selskapene.
Hvorfor velge dere som leverandør?
Spesialister på forretningssystemer, e-handel og apper
Appli er et etablert og moderne selskap med solid erfaring innen forretningssystemer, e-handelsplattformer og mobilapplikasjoner. Siden oppstarten i 1981 i Göteborg har vi opparbeidet oss over 40 års bransjeerfaring innen system, digital utvikling og effektivisering av manuelle prosesser.
Siden 1997 har vi vært forretningssystemspartner med HansaWorld, hvor vi selger, implementerer, utvikler og vedlikeholder Standard ERP for det nordiske markedet, med fokus på Sverige og Norge. I tillegg til å være forretningssystemleverandør, er vi også spesialister på B2B e-handel, hvor vi bygger skreddersydde nettbutikker og kundeportaler for våre kunder. For å styrke vår posisjon og utvide vårt produkttilbud, samarbeider vi med de beste på markedet, inkludert MediusGo for leverandørfaktura-skanning, InExchange for e-fakturering, og nShift for frakthåndtering. Ved å integrere disse verktøyene med Standard ERP, tilbyr vi kundene en komplett løsning som optimerer deres forretningsprosesser.
- ERP-system
- Hosting
- Apputvikling
- Lagersystemer
- E-handel for B2B og B2C
Hvorfor velge dere som leverandør?
Med Ridder iQ håndterer og kontrollerer du alle forretningsprosesser. Kunden velger Ridder takket være dens kraftige bransjespesifikke tilnærming og vår direkte og effektive holdning. Med alle tjenester internt som utvikling, konsultasjon og support.
- Ridder iQ er modulært strukturert og passer sømløst inn i dine prosesser. Det er unikt utviklet for å alltid møte de spesifikke behovene til din bedrift, uavhengig av hvilket nivå av digitalisering du befinner deg på. Våre konsulenter kan oversette dine mål og konfigurere programvaren deretter.
- Riktig informasjon, i sanntid, på rett sted. Ridder iQ gir deg sanntidsinformasjon. Innen programvaren er det mulig å konfigurere skjermer slik at hver bruker ser relevant informasjon. Ridder iQ viser kun sanntidsinformasjon på disse skjermene som er viktig for brukerens rolle eller funksjon.
- Våre team er klare til å kritisk gjennomgå forretningsprosesser for å hjelpe deg med å forstå hvordan andre produksjonsbedrifter allerede optimaliserer sine forretningsprosesser med ERP-støtte. Med vår omfattende kunnskap vet vi nøyaktig hvilke utfordringer produksjonsindustrien står overfor og gir deg alle fordelene som et ERP-system kan tilby, og hjelper din bedrift med å vokse.
Hvordan posisjonerer du deg i markedet?
Hvordan posisjonerer du deg i markedet?
ECI fremmer innovasjon og samarbeid innenfor produksjonsindustrien, slik at bedrifter skiller seg ut ikke bare individuelt, men også kollektivt. Vi gjør dette ved å hjelpe bedrifter med å støtte sin digitale transformasjon. Ved å anvende ekspertise og kunnskap innenfor forretningsorienterte løsninger og teknologier som gjør det mulig for deg å samarbeide bedre med bedrifter i din logistikkjede.
Med over 1300 selskaper i Europa, jobber vi for å hjelpe små og mellomstore bedrifter med å konkurrere og vokse ved å tilby bransjeekspertise og skreddersydde løsninger som forenkler forretningsdriften.
Hvilke behov og utfordringer er det dere løser for kunden?
Eksempler på hva vi hjelper våre kunder med
Addbrand
Vi ser Appli som en stabil partner som støtter og hjelper oss i vår digitale reise. Sammen med Appli har vi blant annet implementert en helt ny nettbutikk, der Appli opprettet effektive prosesser i forretningssystemet, noe som har resultert i økt effektivitet og bedre kundeopplevelse.
HotScreen
Integrasjonen og fleksibiliteten til forretningssystemet Standard ERP har gjort det mulig for oss, sammen med Appli, å skreddersy systemet etter våre spesifikke behov. Dette har gjort systemet til en kjerne i vår virksomhet og vært en nøkkel til digitaliseringen av mange prosesser, noe som har effektivisert våre arbeidsflyter og forbedret produktiviteten.
Abilia
Appli har hjulpet oss med å realisere og optimalisere våre arbeidsprosesser og flyt gjennom nær kundekontakt og dyp forståelse av våre interne prosesser.
Hvilke behov og utfordringer er det dere løser for kunden?
Vi vet hva du går gjennom fordi vi har gått gjennom det selv.
Helhetlige løsninger bygget, vedlikeholdt og forbedret for din bransjes skiftende behov. Å manuelt legge inn data flere ganger, behandle papirarbeid i ulike systemer. Ansatte som må lete etter riktig informasjon, materialer, arbeidsaktiviteter og mer. Datainntasting dupliseres ofte, noe som øker risikoen for feil, inkonsekvens og tar tid. Uten sanntidsinnsikt i for- og etterberegninger, prosjektstatus, innkjøpsordre og materialer som kommer i tide. Trinnvis støtter Ridder iQ veien mot digitalisering og sikrer at produksjonsindustrien kan utføre mer arbeid med samme mengde personale.
Kundereferanser:
"Vår virksomhet har vokst raskt de siste årene; arbeidsstyrken vår har tredoblet seg på åtte år. Innkjøp, salg, fakturering og andre administrative oppgaver utføres imidlertid fortsatt av samme mengde administrativt personale."
"Fra å regne på en bit papp til å helt automatisere med Ridder iQ. Vi sparer 800/900 timer per år ved bruk av Ridder iQ."
"Mye bedre innsikt i budsjettutgifter og budsjettstrukturer, noe som gjør at vi kan håndtere kostnader nær våre prosjekter."
Standard ERP by HansaWorld
Appli
Ridder iQ
ECI Software Solutions